Bare en lille flyvetur (Shadi)

Kaliyah

Kaliyah

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 25 år

Højde / 176 cm

Efterlyst af Byvagten

Helli 28.08.2016 17:53
Et lille smil kom over Kaliyah's læber. Ryuu sagde jo så meget, selvom han havde holdt sig forholdsvis stille efter at Kaliyah havde bestemt sig for at åbne op. "At du må være sindssyg for at høre på vores historie og ikke løbe væk," sagde hun. "Han er ikke ligefrem den venligste..."
Hun tog en dyb indånding og strakte vinger og arme. "Ja, jeg har det en smule bedre. Min krop er dog lidt mere træt, men det er ikke noget en god omgang søvn ikke kan ordne." sagde hun. "Tak... for.... alt," Det var ikke fordi at Shadi havde gjort meget, men hun havde gjort mere end de fleste for Kaliyah, siden uheldet. 

Shadi Golsham

Shadi Golsham

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Topalis-folk

Lokation / Topalis

Alder / 26 år

Højde / 162 cm

Hobbit 02.09.2016 22:25
Shadi smilede bredt, og måtte til sidst gå over i et grin over den noget tydelige og direkte kommentar som dragen Ryuu syntes at sende efter hende. "Han er nok ikke helt forkert på den" svarede hun smilende. Hun burde havde taget det som en fornærmelse, men hun tog det med isende ro, og faktisk en anelse morskab. Det var kun farligt hvis Ryuu lige pludselig overtog alt og sendte ildkugler i synet af hende. Shadi valgte at tro det ikke kunne ske, men man vidste jo aldrig.
"Så lidt" svarede hun og rejste sig fra sin siddende tilstand i sandet og så ud over havet et øjeblik. "I må begge være en smule sindsyge, når i valgte at flyve til denne ø fra fastlandet" svarede hun med et smil og glimt i de gule øjne.
Kaliyah

Kaliyah

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 25 år

Højde / 176 cm

Efterlyst af Byvagten

Helli 18.09.2016 19:00
Kaliyah kunne ikke lade vær med at grine, da Shadi sagde det. Ja, de var nok alle sammen lidt bims i hovedet. "Det var mere min ide end hans. Og det havde heller ikke været noget problem hvis det ikke havde været for vinden," sagde hun leende, det gode humør smittede også til Ryuu, og hun kunne mærke en varm følelse sprede sig i hendes krop, som når hun fik et godt måltid mad, en hvis ro der faldte over krop og sind. En indre varme, som hun ikke kunne lade vær med at tildele Ryuu æren, når han var i godt humør.
"Hun er ikke helt dum hende her," kom det rumlende i hendes sind, og hun måtte give Ryuu ret. Hendes øjne kiggede kort mod vandet også. Et syn hun ikke var vant til at se i ørkenen, men det var ganske kønt, selvom Ryuu's had til vandet havde smittet lidt af på hende. "Du ved ikke tilfældigvis hvor ofte der går både herfra mod fastlandet? Jeg tror ikke jeg kan tage turen tilbage igen," spurgte hun så en smule usikkert. Hendes hale slog let mod sandet.

Shadi Golsham

Shadi Golsham

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Topalis-folk

Lokation / Topalis

Alder / 26 år

Højde / 162 cm

Hobbit 21.09.2016 17:44
Shadi løftede let et øjenbryn af kvinden, og smilede skævt. Okay, hun havde dragevinger, og nok også god med kraft i dem, men derfor var det stadig en lang tur. Her på landjorden virkede vinden egentlig ganske almindelig, men det krævede ikke andet end et blik op i retning af de få skyer, for at se hvor hurtigt de blev fragtet over himlen. Der var godt med vind deroppe. Det ville ikke være sjovt at skulle kæmpe sig igennem igen.

"Du er heldig, i morgen sejler en båd med vare ind til fastlandet herfra. Jeg skal nok få talt med dem om at tage dig med tilbage" der skulle i hvert fald gerne være plads, selvom hun måske skulle sidde på et par kasser. Det var egentlig ikke fordi at tropalis folket eksporterede mange vare, men engang imellem var der penge i at sende nogle af deres værker, tørrede urter og graverede sten videre. Det var nok lidt et forsøg på at holde kontakten til omverdenen uden at være afhængig af den.
Kaliyah

Kaliyah

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 25 år

Højde / 176 cm

Efterlyst af Byvagten

Helli 26.09.2016 14:57
Man kunne se hvordan Kaliyah næsten slappede helt af, da hun hørte det. Hun havde været bange for at det var umuligt at komme af øen i flere uger, og hun blev alligevel rastløs, hvis hun blev det samme sted i for lang tid, hvilket egentlig var underligt, for både hende og Ryuu havde elsket at slå sig ned et sted, inden de blev til en person.
"Det ville være en stor hjælp, tusind tak," sagde hun og kunne en brummende taknemmelighed komme fra Ryuu. I det mindste var han da blevet gladere for andre racer. Mængden af utilfredshed han havde udvist til at starte med over at hun havde vovet at gå tæt på andre væsner, og ikke spise dem, eller ville have noget ud af dem. De havde helt klart deres forskelle.

Shadi Golsham

Shadi Golsham

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Topalis-folk

Lokation / Topalis

Alder / 26 år

Højde / 162 cm

Hobbit 04.10.2016 10:09
Shadi børstede kjolen let, så der dalede et par lyse små sandkorn ned af hende, tilbage til deres rette element. "Kom" tilbød hun roligt og lavede en let gestus væk fra stranden, op imod hendes hjemby og klan. "Du må være sulten - og ikke mindst træt, efter sådan en flyvetur." præstinden ventede til at Kali bestemte sig til hvorvidt hun ville følge med eller om hun foretrak at blive siddende i sandet, og kigge ud over vandet. Ikke fordi det ville være et dårligt valg - det var nu smukt.
"Er der noget bestemt du ønsker at se på øen, eller var det en lille udflugt for udflugtens skyld?"
Kaliyah

Kaliyah

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 25 år

Højde / 176 cm

Efterlyst af Byvagten

Helli 19.10.2016 19:49
Kaliyah's mave bekræftede det ret hurtig ved at knurre og en smule rødmen kom over hendes kinder. "Ja, det er jeg vidst," indrømmede hun, men smilede blidt til Shadi.
"Det var bare for udflugtens skyld, og jeg var også lidt interesseret at se hvor jeg stammer fra, siden jeg ikke har noget forhold til øen," sagde hun. Hendes forældre havde haft rødder i Topalis, men de havde aldrig set sig selv som en del af Topalis folket, men alligevel var hun lidt stolt af at være en lille del af dem.

Shadi Golsham

Shadi Golsham

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Topalis-folk

Lokation / Topalis

Alder / 26 år

Højde / 162 cm

Hobbit 19.10.2016 21:07
Shadi smilede bredt, lidt morende, men kommenterede ikke den lette rødmen der dukkede op ved den anden. Efter sådan en tur kunne hun virkelig godt forstå at den andens mave knurrede!
"Du er af Topalis slægt?" De var kommet tilbage til øren for vist et årti siden, men derfor kunne der sagten være nogen slægter der var blevet tilbage på fastlandet.
"Jamen, så skal jeg da med glæde introducere dig til vores kultur" det ville hun nu gerne havde gjort alligevel - men når den anden var interesseret i i hvert fald at se lidt af det, var det nemmere at begynde at snakke om det.
Kaliyah

Kaliyah

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 25 år

Højde / 176 cm

Efterlyst af Byvagten

Helli 20.10.2016 10:54
"Ja, desværre lærte jeg ikke specielt meget af kulturen, siden min mor døde, og hun var den eneste der var troende og havde fortællinger om Topalis folket nede i Rubinien, hvordan de var samlet," indrømmede hun. Det var ikke en stor del af hendes identitet, men hun havde altid undret sig over over sin mor, siden hun dårlig havde kendt hende, siden hun bare forsvandt en dag.
"Jeg vil i hvert fald med glæde se noget af jeres kultur," sagde hun smilende.

Shadi Golsham

Shadi Golsham

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Topalis-folk

Lokation / Topalis

Alder / 26 år

Højde / 162 cm

Hobbit 20.10.2016 16:30
"Det gør mig ondt af din mor ikke har kunne fortælle dig om vores kultur" svarede hun sandfærdigt og sendte pigen et roligt smil og førte hende videre hen til klanens bosted. Der var farverigt, mest i de røde stærke farver af hyldest til den stærke vulkan og dens livsgivende kraft.
Bygningerne var lidt primitive, og nogen sov stadig i telte fordi de foretrak det. Shadi selv havde bosted nær alteret, tempelet og de andre præste og præstinder.
"Men først finder vi noget mad" Det vrimlede altid med liv, og især børnene stirrede på den fremmedes udseende og ikke mindst vinger. Shadi forsøgte let at værfe dem tilbage til deres arbejde - men de var stærkt optaget af at stirre. Shadi rystede opgivende på hovedet, og fortsatte kursen mod madbålet.
Kaliyah

Kaliyah

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 25 år

Højde / 176 cm

Efterlyst af Byvagten

Helli 20.10.2016 21:13
Kaliyah kiggede begejstret rundt, men det var som om at hun svandt lidt mere ind i sig selv, da hun opdagede hvordan der blev stirret på hende. Hun trak også vingerne tættere ind på hendes krop, men der var intet der kunne skjule hendes bemærkelsesværdige udseende. Hun var ikke ligesom andre mennesker.
"I virker meget gæstfrie selvom min far altid kommenterede på hvor indelukket grupperne i Rubinien var omkring fremmede," kommenterede hun og opdagede så hvor uhøfligt det kunne lyde, sjovt om Ryuu var begyndte at belære hende. "Ikke at jeg troede I ikke ville være gæstfrie! Det er bare... min far snakkede mindre venligt om Topalis folket, selvom han selv havde det i blodet."

Shadi Golsham

Shadi Golsham

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Topalis-folk

Lokation / Topalis

Alder / 26 år

Højde / 162 cm

Hobbit 22.10.2016 18:25
Shadi lyttede og fortrak ikke en mine. Hun havde hørt lidt af hvert om sit folk, og tingene havde også være anderledes dengang. Dengang de ikke havde deres egen ø at være på, men var tvunget til at bekæmpe om maden bland de andre folkeslag. "Din far har ret, men det var dengang." Forklarede hun roligt som de nåede bålet og området hvor det meste af maden blev forberedt og tilberedt. "Førhen var vi som et nomadefolk, kæmpende om føden, pladsen.. altid vandrende. Da vi kom hertil, faldte vi til ro." hun smilede til Kaliyah og satte sig på en bænk "Men det er rigtig vi ikke ønsker at andre bosætter sig her. Besøge og handle er godtaget" De var ikke så gæstfrie at de lod andre folkeslag bosætte sig. Dette var deres land, og det blev der holdt fast på.
Kaliyah

Kaliyah

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 25 år

Højde / 176 cm

Efterlyst af Byvagten

Helli 01.11.2016 20:32
Kaliyah lyttede til hvad Shadi fortalte om Topalis folket. Hun vidste ikke ligefrem meget om det. "Det er vel også kun rigtigt når det er her I stammer fra. De andre racer har vel også deres sted at bo," sagde hun med et smil og kiggede kort op på den blå himmel. Det var virkelig et fantastisk vejr idag. Kaliyah havde også haft hendes sted. I en by fyldt med alverdens væsner ude i ørkenen. Det gjorde hende lidt trist på at tænke på hvad hun havde mistet. Hendes job og hendes forlovede. Måske en dag hun ville kunne komme tilbage?
"Så I dyrker alt jeres mad selv? Jeg var ikke klar over at en vulkan ø kunne være så frodig," indrømmede Kaliyah.

Shadi Golsham

Shadi Golsham

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Topalis-folk

Lokation / Topalis

Alder / 26 år

Højde / 162 cm

Hobbit 01.11.2016 22:27
Shadi tænkte sig lidt om mens hun kiggede på Kaliyah. "Måske de fleste racer har. Nogen gange er der krig om det, og så bliver området deres for en stund. Menneskene er for eksempel over alt i landet, der føler de hjemme. Men det betyder ikke at det er deres." Egentlig var Topalis heller ikke kun deres - mange var uenige med Shadis synspunkt på dette, men det var ligemeget for hende. Verden var sin egen og de boede der for en stund og nød godt af den.
"Ja det gør vi. Vulkanen er generøs. Den ødelægger alt på sin vej når den går i udbrud, men alt der vokser derefter er stærkere og mere frodigt end det før. Asken afgiver næring til næste generation og Vulkanen vasker kun ud når tid er til det" Det var som en livscyklus øen havde. Og engang imellem blev den genfødt.
Kaliyah

Kaliyah

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 25 år

Højde / 176 cm

Efterlyst af Byvagten

Helli 02.11.2016 15:18
Kaliyah lyttede roligt til det. Det var et helt andet samfund end det nede i Sarghos. I Sarghos levede de ikke ligefrem i harmoni med naturen. Hvis der var en karavane der var forsinket, så brød helvede løs, og alligevel havde hun nydt at bo der. Det havde været hendes hjem.
"Det må være dejligt at bo her," indrømmede dragekvinden. Hvis hun ikke skulle bo i Sarghos, så havde det her sted ikke været helt ringe. Ikke at hun måtte få lov. Hun var ikke nok Topalis kvinde til at kunne bo her, så meget var hun sikker på, og hun ville nok ikke finde sig helt tilpas i kulturen.

Shadi Golsham

Shadi Golsham

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Topalis-folk

Lokation / Topalis

Alder / 26 år

Højde / 162 cm

Hobbit 03.11.2016 13:03
Shadi smilede varmt til den anden kvinde og nikkede. Hun var altid glad når nogen spurgte ind til deres natur og kultur, omend mange tog afstand til den grundet en del brutalitet der fandt sted i deres øjne. Det var naturligvis ofringerne til vulkanen, styrken der blev drevet fra blodet og fascinationen af ildens kunne. Alt noget som Shadi satte højt og tilbad gennem sin Gud.
Men det var også en grund til at Shadis vigtigste opgave som præstinde var at lærer den videre til børnene gennem hendes evne til at berolige dem med historierne frem for at skræmme dem som nogle af de andre kunne. Man ofrede for at give noget tilbage til gudens godhed og det var hvad Shadi lærte fra sig.
"fortæl lidt om dig selv. Hvor du kommer fra og sådan noget"
Kaliyah

Kaliyah

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 25 år

Højde / 176 cm

Efterlyst af Byvagten

Helli 03.11.2016 19:52
Kaliyah trak lidt på skuldrene. "Der er ikke så meget at fortælle. Jeg levede hele mit i Sarghos, en ørkenby i Rubinien. Arbejdede med tekstiler siden jeg var ung, og lærte også at regne, så jeg ikke kunne snydes når folk købte forskellige stoffer. Havde en ganske godt liv," Hendes ansigtsudtryk blev lidt trist. Nej, hun ville ikke fortælle om hendes tidligere forlovet. En mand hun ikke havde set i årevis. Han havde sikkert fundet sig en anden nu.
"Men Sarghos er en stor handelsby. Den er drevet af en mand kaldet Hakim Shakeel. Byen er ikke ligeså stor som Balzera, men der er så meget liv!" Hun havde virkelig elsket at bo i Sarghos inden det hele blev berøvet fra hende, men der var ikke så meget at gøre ved det nu. Hun måtte komme videre med sit liv.

Shadi Golsham

Shadi Golsham

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Topalis-folk

Lokation / Topalis

Alder / 26 år

Højde / 162 cm

Hobbit 04.11.2016 15:38
Shadi hvilede armene på sine lår mens hun lyttede til Kaliyahs fortælling og fik et smil frem. Det lød som et ganske godt liv, og hun forstod godt det triste udtryk. Hun vidste hvad der var sket derefter. Hun vidste at Kaliyah derefter blev udsat for nogle forfærdelige ting af sin egen familie, som bragte hende til at blive den hun var i dag. En person smedet sammen med en drage, på grund af grådighed.
"Det lyder som et rart sted. Har du overvejet at vende tilbage?" hun vidste godt at det kunne være svært, specielt taget i betragtning at folk nok ville frygte hende og se skævt til. Selv ikke Tropalis folket var lige åbne. De lod hende være her, fordi hun var fulgtes med en præstinde.
Kaliyah

Kaliyah

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 25 år

Højde / 176 cm

Efterlyst af Byvagten

Helli 04.11.2016 20:31
Kaliyah rystede på hovedet. "Det kan være der er mange racer, men ingen ville acceptere mig sådan her. Jeg ligner mere end dæmon end et halvdyr. Hvis jeg bare lignede et halvdyr, så ville jeg ikke blive kigget skævt til så meget," svarede hun. For hun vidste godt hvad hun måtte ligne i andres øjne. Og selvom der var fred mellem dæmoner og resten af racerne, så var de stadig set som onde væsner som udgangspunkt. Hvad Kaliyah ikke vil give for at kunne gå tilbage til den hun var, og alligevel.
"Du ville komme til at savne mig, ville du ikke?" lød det dybt inde i hendes hoved og et let gladere smil trak sig på hendes læber. Jo. Hun ville alligevel begynde at savne Ryuu. 

Shadi Golsham

Shadi Golsham

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Topalis-folk

Lokation / Topalis

Alder / 26 år

Højde / 162 cm

Hobbit 05.11.2016 12:33
Shadi nikkede forstående. Hun vidste hvad den anden sagde nok desværre var rigtigt. Selv halvdyr var frygtet i mange dele af landet, alt efter hvilket dyr de var smedet sammen med. En halv drage var nok ikke set før, men de store vinger og hornene havde nok sin udstråling af at førsteindtryk. Et førsteindtryk der ikke var af de bedre. Hun så farlig ud - som en dæmon uden forklædning. Shadi sukkede dybt og prøvede at finde noget positivt at sige. "Men end ikke alle dæmoner er onde" Forsøgte hun først og tog en dyb indånding. "Omend, jeg har hørt rygter om at dæmonerne ikke er særlig populærer lige nu. Taget åbningen af deres rige og plagen på fastlandet i betragtning" Hun havde hørt rygte, og de sørgede alle for ikke at havde nogen fysisk kontakt til sømændene der bragte varer til dem engang imellem.
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Mong
Lige nu: 1 | I dag: 4