Han kom da også ind og virkede trættere end nogensinde. Et fyrtøj fandt han dog frem, men det var også alt hun fik ud af ham, før han fandt et sted at falde sammen. Hvad hun dog først så efter hun havde tændt lampen og vendt sig mod ham igen. Han så heller ikke for godt ud som han lå på sengen og bare lå. Lampen satte hun fra sig på en stol mellem de to alkover, før hun bare så lidt på ham. "Du burde virkelig lære at passe bedre på dig selv." Med det rakte hun ind over ham og trak et tæppe hen over ham, før hun forsvandt for at tænde op i ildstedet.
Da ilden brændte fornuftigt og varmen var begyndt at brede sig i det lille stuehus, kom hun tilbage ind til Beon. Hun havde taget kappen af og havde et krus i den ene hånd og en kniv i den anden. Lige så stille satte hun sig ned på kanten af sengen og fandt hans blik. "Jeg har reddet andre før og set det virke, men det er ingen nænsom kur og det er ikke til at sige hvad bivirkningerne er på lang sigt." Lige så roligt satte hun kruset i spænd mellem benene, holdt den ene arm over det og skar en ridse, så blodet lige så stille begyndte at pible frem og falde ned i det. "Blod er magi i sig selv, blod kan binde og blod kan finde og blod er her det eneste der er stærkt nok til at bekæmpe pesten." Hun lagde kniven fra sig, pressede en klud hen over riften og bandt den fast, før hun løftede kruset og satte for hans læber. "Med mit blod opfylder jeg min del af vores aftale. Med mit blod indfrier jeg mit løfte til dig - Beon Beranharme."