Licinia ser forvirret ud et øjeblik, da Ra stopper hans modige forsøg på kærtegn, men tænker så, at han alligevel ikke havde ment noget med det. Licinia betragter sig selv, som værende god til at læse folks sind, men Ra er et lukket område for hende. En af de der kolde dæmoner af ubrydelig sten.
Og han undrer sig over, hvorfor jeg foretrækker andre væsners selskab?
Hvis! Ordet river hende ud af tankemylderet, og bringer hende tilbage til hendes selvsikre jeg ”
Hvis? Riget vil blive åbent igen, og når det gør, så er De blot én blandt mange af Kzar Moras børn, hverken mere eller mindre,, Hendes smil virker blidt nok, men hendes øjne skinner lidenskabeligt og vredt og lyser af magtsyge. Det er som om, at forventningerne til Kzar Moras snarlige tilbagevenden får hende til at glemme tid og sted. Får kulden, ømheden og smerten til at smelte sammen. En intens og levende tilstand. Uden at føle sig ydmyg, da Ra rækker hende skaftet til et af hendes sværd, tager hun imod hans støtte. Hun rejser sig op og retter kjolen til.
”Jeg har gjort mit for at overleve, og ikke bare overleve, men leve højt. Jeg vil ikke krybe og gemme mig. Jeg kender min arv og min mægtighed, og ingen dæmoner uden for Moras rige burde leve et ydmygt og jaget liv!,, snerrer hun forurettet af ham, fyldt med vrede over den forfølgelse som hun har mærket og set.
”Så nej, jeg frygter ikke dæmonernes misbilligelse. Jeg har aldrig været stærkere end nu! Og ja, det er til dels takket været andre væsner end dæmoner,, Licinia føler ingen skam med det liv, som hun har levet uden for dæmonriget. Ingen skulle få hende til at føle skam. Hverken nu eller nogensinde. Det er ikke en sindstilstand, som hun nogensinde vil byde velkommen. Skamme sig over sine bedrifter, sine lyster, sin natur?! Skamme sig over sine tidligere forhold, og Henry? De gjorde tilværelsen nemmere, og derudover havde hun lært voldsomt meget af dem. Levet af deres styrke og magt.
”Bare rolig, jeg er ikke interesseret i Deres plads. Jeg er datter af Kzar Mora, et barn af Dødssynderne, og dermed tjener jeg Deres vilje,, Pludselig er det som om, at hendes ansigt ligger i skygge, ligesom en måne, der bliver formørket af solen. Så tager hun sværdet og holder den truende op mod Ras hals. Sværdet glitrer, som om det er oplyst indefra og pulserer, som om det er en levende forlængelse af den skønhed som betvinger den. Hun er smuk på trods af det bitre blik og vrede furer i panden. Der er noget majestætisk over hende, som hun stod der, rank og respektindgydende. Den tynde midje, hendes lange, hvide figur. Til sidst sænker hun sværdet, og træder helt tæt på den mand, denne mægtige dæmon, der overgik hende med tusinde år. Hun ligger hånden under hans hage for at fastholde hans blik i hendes brændende, blå øjne
”Betvivl aldrig min loyalitet!,, Og så træder hun hurtigt tilbage som én, der har lært at holde sig udenfor arms længde, når der er spændinger, og øretæver i luften.
”Jeg er en dæmon af lyst og begær, jeg stiller mig aldrig tilfreds,, siger hun henkastet, som svar på hans spørgsmål og ligger tryk på ordet aldrig. Ville Ra stille sig tilfreds med det her? Stille sig tilfreds med det her hjørne af et kongerige, der havde frarøvet hende og andre dæmoner deres ret til at regere?
”Og hvad ved De egentlig om min færden blandt menneskerne?!,, spørger hun bebrejdende, uden at værdige Ra et blik. I stedet griber hun sit andet sværd, og begynder nænsomt at svøbe dem ind i et klæde af silke og skind.