Men hun måtte indrømme at han havde is i maven, som han bare hev pilen ud. Det så ret smertefuldt ud, og ikke noget han ligefrem så ud til at nyde. Hvilket i sig selv også var ganske klart. Dog blinkede hun nogle gange og fjernede blikket som han spurgte ind til hvad hun havde tænkt sig at gøre i morgen.
”Jeg har en grotte jeg plejer at befinde mig i. Den ligger langt herfra. Det er så langt ude, at der normalvis aldrig kommer nogle væsner, så det er ikke nødvendigt for mig at være lænket.” svarede hun, som hun kiggede væk fra ham. Hun var ikke tilfreds med at være varulv. Hun hadede at hun skulle udsættes for den smerte. Og her mente hun ikke den fysiske smerte ved forvandlingen hver fuldmåne, eller når hun bestemte sig for at hendes ulveform var praktisk. Nej, det var smerten ved at man ikke hørte til nogle steder. At man var til fare for alt og alle, og man automatisk skubbe alle væk, som man bare holdte en lille smule af. Ikke at hun havde nogen tilbage rigtig. Alle hendes familiemedlemmer var for længst borte. Med mindre hendes far havde flere uægte unger rundt om i Krystallandet, var hun faktisk ret alene. ”Men muligheden er der. Hvis jeg fornemmer at nogen er i nærheden af bjerget, lænker jeg mig fast til klippevæggen inden fuldmåne.” normalvis fortalte hun aldrig noget om sig selv. Og specielt ikke til fremmede. Men han vidste jo allerede hun var varulv, og han vidste jo ikke hvor grotten lå, så hun følte sig ikke truet.
Miranda rynkede brynene sammen og vendte blikket mod ham. ”Øhm, ganske præcis.” hvilket var rigtig. Hun var meget præcis med sin evne, men de tre meter og hvorfor hun skulle sende is mod ham, var hun ikke helt klar over. ”Men hvorfor skulle jeg skyde is efter dig? Det kan vel umuligt hjælpe på såret.” spurgte hun undrende og gik tættere på ham. Han var begyndt at bløde lidt mere kraftigt efter han havde taget pilen ud. ”Det ville nok være mere ideelt at standse blødningen.”

Kvart bjergelver
Mor til Luna, født 18.05.2017