Seb 04.01.2016 00:10
Varina smilede af Jolenes latter. Det var en meget smittende lyd, men Varina havde altid godt kunne lide at lytte til latter. Der var intet der forbedrede en stemning som en god latter, om end selv blandt latter var der mange forskellige variationer, nogle knapt så gode til tider. Varina kunne for eksempel ikke lide den latter som folk brugte når de tvang sig selv til at grine af noget, for at bevare en facade eller lignende. Men Jolenes var ærlig og varm, en velkommen lyd, og Varinas hovedfinner vibrerede i glæde.”Meget få. De må huske at jeg er en handlende af natur. Skønt jeg ikke begyndte dette arbejde for pengenes skyld, så er det en bittersød følelse at måtte afgive dem, men hvis jeg ikke gjorde det, mistede jeg min tilladelse til at arbejde her. Noget for noget, tænker jeg,” tænkte hun højt. Da Jolene snakkede om spontanitet, lukkede Varina hendes klare øjne i med et tænksomt udtryk. Hun virrede lidt med hovedet som hun tænkte, før hun endeligt nikkede.
”Alting med made, er det ikke sådan ordsproget lyder?[/color]” spurgte hun med et smalt smil, før hun trak på skuldrene. Det ordsprog blev vist også ofte brugt om landgængernes drikkevaner. Varina rynkede på hendes flade næse. ”Med henblik på alkohollen så smagte det forfærdeligt, og følelsen af det var forkert. Det var ikke vand, det smagte beskidt og jeg lugtede sjovt i flere dage efterfølgende, som min krop forsøgte at håndtere det. Den primære grund jeg drikker når jeg er på landjorden er jo for ikke at dehydrere, og til det formål fungerer alkohol ikke særligt godt. Selv landgængere virker ikke til at have det godt efter at drikke alkohol, så prøv at forestille Dem at alkohollen blev absorberet i Deres krop og lagret i flere dage. Ikke specielt behageligt.[/color]”