Ithilwen skulede let efter ham, med et drillende smil på sine læber. ”
Bare vent. Før du ved af det er jeg af meget stor betydning. Så snart jeg lærer at følge regler.” svarede hun mens hun bed sig i læben og kiggede opgivende op i luften. Overholde regler blev nok aldrig hendes stærke side, selvom hun engang imellem gjorde et ærlig forsøg!
Dybt inde i Lindeskoven, uden at gå i vejen for de andre elvere som var ved at træne. Hvilket ville sige alene. Normalvis havde Wen nok tænkt lidt ekstra over det, og vurderet om de i den situation de begge to så ud til at svæve rundt omkring, dog uden at de begge helt havde forstået det, var forsvarligt at rende rundt alene. Men Ithilwen havde nærmest slået den del af hjernen fra i dagens anledning og smilede bare. ”
Okay, lyder som en god idé.” svarede hun, som hun satte endnu en tot om bag øret. Hun begyndte at mistænke sig selv for at gøre det, når en snert af nervøsitet nåede hende. Men hun havde da ikke noget at være nervøs for! Hun havde da tit rendt rundt med Rho alene! Dog ville hun foretrække at holde sig indenfor grænsen. Hun havde hørt nok grumme historier, og selvom hun ville være sammen med Rho og de derfor var to, havde hun stadig ikke våben med sig, og kunne derfor ikke gøre det store, med mindre der var vand i nærheden. ”
Dertil, husker jeg også noget om at du skylder mig revanche fra sidste gang vi legede tagfat.” grinede hun pludseligt, da hun kom i tanke om for da de var omkring 20 eller 30 år yngre, hvor de havde leget rundt stadig, som var de teenagere eller børn, hvor han havde vundet tagfatten. Hvordan skulle hun distrahere ham. De nåede ned af trappen og næsten hen til skoven, da hun sendte ham et drillende smil og blik, inden hun hurtigt kyssede ham på kinden. ”
Du er den” og løb så derefter grinende afsted i skoven. Måske en barnlig leg, men det drev altid den rest at akavethed væk, ligesom nede ved sølvfloden. Bortset fra at der kom den tilbage igen, men det var nu en hel anden del af historien! Heldigvis var kjolen ikke tætsiddende ved hende ben, og hun var i stand til at løbe stærkt og lydløst hen over jordens skovbund, med lette hop over forskellige træstuppe og rødder. Hun kiggede sig tilbage over skulderen for at tjekke at han var med.