Illusiane 30.11.2010 22:33
Der var noget helt, helt galt hér. og det så ikke godt ud fra hans side- tværtimod. Iskolde øjne var rettet imod ham fra alle sider, vagternes knoer var hvide af at holde om deres sværd, og der blev langsomt rykket sammen, så han blev mere og mere omringet. Han var ved at få klaus. Og det hjalp ikke synderligt på det, at det efterhånden var længe siden han havde fået et ordentligt måltid mad. men hvis han bakkede ud nu ville han fremstå som en kujon overfor Ethelihn. og at være svag overfor en kvinde var noget af det Cazz hadede allermest.
Han vidste godt at han havde bragt sig selv i denne unægteligt akavede og farlige situation. Men det var jo langt sjovere at være rapkæftet end at holde sin mund- det satte kulør på tilværelsen. Kuløren lige nu så dog ud til at blive noget à la dybblå, næsten sort.
Han trængte til mad, han trængte til sine stoffer, og han trængte til ro fra det irriterrende kvindemenneske, der havde rodet ham ind i det her. Nu bankede hendes stemme igen på hans trommehinder. hvorfor kunne kvindemennesket dog ikke holde mund, bare ét sekund?! det var svært nok at tænke i fred i forvejen- han havde fået på fornemmelsen, ud fra Morgoths isnende kolde blik, at hans tanker ikke blev holdt for dem selv, hvad enten han ville det eller ej.
Det er høfligst at tiltale damerne først, så det var hvad Cazz gjorde.
"Det er andt, det med vinen. men jeg må påpege at jeg sikkert er noget mere vant til den slags end De, frk.
Ishi" han kunne ikke undertrykke en let hvislen, da han sagde hendes navn- når først hans evne begyndte at tage over, mistede han meget af sin normale pli og moral ( som for eksempel ikke at hvisle af folk). Han mærkede hvordan hans kæber begyndte at udvide sig og give plads til flere rækker ekstra tænder, men det lykkedes ham at undertrykke evnen tidsnok til at den ikke påvirkede hans stemme.
"Tja, barndommen er en glæde der desværre kun er forbeholdt nogle længere inde i livet. Til din spørgsmål, den herre, så har jeg ingen intentioner om at spytte dem i hovedet- det ville svide forfærdeligt, er jeg sikker på. Jeg er bestemt ikke oplagt til verbale slagsmål iaften. Det skulle være en glædens aften, skulle det ikke? hvis mørket ikke har forstand på at more sig, er jeg ikke sikker på at jeg er specielt interesseret i at slutte mig til Deres følge Hr. Morgoth." han hævede bevidst stemmen, for med de lette trækninger af hans evne, der løb igennem hans krop, fulgte en utrolig skarp hørelse.
Omtalte hørelse opfattede i samme nu en velkendt stemme- lettere drævende og skinger, tilhørende en lavstammet, rødhåret kvinde med en sød opstoppernæse og fregner i hele hovedet, en kvinde ved navn Marina der havde hængt efter ham så længe han kunne huske. for en gangs skyld priste han sig lykkelig for at høre den stemme- nu betød den redning.
Ganske som håbet hørte han lidt efter stilethæle, der nærmede sig gruppen. de røde lokker kom dernæst til syne, brusende omkring hendes hår. Hun var en middelklasses dame, og havde derfor ikke kendskab til at det var den nye Mørkets Lord hun nu trippede forbi.
Cazz behøvede dybets set ikke løfte en finger- den naive kvinde gjorde alt arbejdet for ham.
"GUUUD!" hvinede hun, og trippede vakkelvornt over til Cazz, som hun faldt om halsen. Hun virkede beruset, bemærkede han. sikkert kærlighedssyg igen. hun var værre end en skruk høne.
"Cazz, skattebasse, det er sørme længe siden! Hvem er dine venner? nå, ligemeget, du skylder mig en dans!" snøvlede hun, mens hun skottede til Ethelihn, og rettede på sin kjole. Cazz lagde forsigtigt en arm om den svajende kvinde, og hjalp hende dermed med at stå oprejst; en kunst der var svær for hende at klare alene.
"Du skylder mig en dans, for sidst vi var til bal blev det ikke til noget!" klynkede Marina, og det kom som på stikord til Cazz.
"Åh, jamen selvfølgelig Marina, jeg har selvfølgelig ikke glemt det. Hvis herskabet vil have mig undskyldt- jeg har lovet at danse med den unge dame her" Det sidste var henvendt til Morgoth og hans følge. Han trak den svajende Marina med ud af kredsen, og hen på dansegulvet, hvor det knap blev til mere end en enkelt lille kredsen rundt om hinanden, før Marina- fuld som hun var- var nødt til at finde det nærmeste toilet. Cazz benyttede situationen til lige så stille at glide ud af døren, ned af trappen, og ud i det fri. Han var nødt til at jage, og det i en fart.
//out (tør ikke mere xD)