Asger smilede skævt tanken om at lade Salomon træne ham, lød næsten lovende for så kunne man komme tæt på, især hvis man skulle have hjælp " jeg er sikker på det nok skal være spændende "svarede han før han lige tog en tår mere af sin øl, den første var næsten tom hvilket passede ham fint. Smeden lod sin hånd fører og mærkede det stive lem, hvilket fik hans eget til at hæve sig lysten, det var jo ikke sikkert de nåde helt hjem til smeden, måske et værelse ovenpå kunne være en bedre mulighed.
Smeden lod sin hånd tage lidt ved, mærkede skaftet i sit greb før han nikkede med et skævt smil, efterfulgt af en munter latter der næsten spredte sig til resten af folket. Han tog så Salomon hånd for at fører den til eget stive lem, ingen tvivl om de begge var tændte store mænd, dette kunne blive en hård nat " jeg har en lille anelse om, at vi måske ender oppe på et værelse her? dit sværd virker til at være et pragt eksemplar, men jeg må vel heller sikre mig de taler helt sandt?" lød det muntert før han fjernede sin hånd fra Salomon, og gav sig til at tømme den første øl helt. Et svagt støn ville lyde skulle den anden tage ved hans lem, det dunkede allerede så lysten..