Asger

Asger

Våbensmed med egen værksted

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 43 år

Højde / 188 cm

snapefan 26.05.2023 17:26
Asger havde efterhånden været alene i mange år, så at ændre på vaner var ikke noget der skete fra den ene dag, til den anden men jo han burde måske passe lidt på, hvis han ønskede at fortsætte i faget i flere år " det sandt, men det er ikke min styrke, og jeg er elendig til at sidde stille, med mindre det er her" sagde han og trak på skuldrene, måske det ville hjælpe nu hvor der var mere hjælp på vej. Det kunne måske blive muligt at lukke værkstedet lidt tidligere fordi, at ordrene hurtigere ville være klar? " dog tror jeg med din hjælp, at dagene måske kan slutte lidt før, jeg indrømmer gerne at have arbejdet til sent ud på natten for at være med" sagde han og kløede sig let i nakken. 
Asger lo muntert og nikkede en smule, før der blev drukket mere øl " ja det er nu altid godt, men bare rolig jeg behøver ikke underholde dig med den slags, og kunder der kommer, som også ser mig vil selvfølgelig kun henvende sig til mig" sagde han for at forsikre om, det der ikke skete noget, derudover havde han ej til til at rage på folk når han var på job. Så måtte de komme forbi senere eller ses nede på kroen. Asger var nok en rimelig hurtige drikker, men han kendte også sin grænse 6 øl og så var det slut, for han skulle altid kunne arbejde dagen efter. 
Brynet hævede sig en smule imponeret " og du er god ved hende knægt? det lyder til du har styr på det, og hold enlig venskaber ved lige" sagde han, kort næsten faderligt før han lænede sig mere tilbage, og lagde armene roligt over kors, blikket gled kort en smule rundt, blot for at se om der var nogen han kendte....
Bastian Dumont

Bastian Dumont

Smed

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 25 år

Højde / 178 cm

Nao 30.05.2023 12:02
Bastian kunne godt kende flere ting i Asger fra ham selv. Han havde aldrig været som sine søskende og stukket lidt ud på den måde, hvor hans trang til at der hele tiden skulle ske noget og hans dårlige evne til at sidde stille. "Jeg kender godt følelsen af at hele tiden skulle være i gang. Sådan har jeg det også selv." Det var måske derfor at han fandt sig godt til rette i dette fag, fordi at han hele tiden skulle holde sig i gang og lave noget. Han brugte sin krop og sine hænder, det var vigtigt. "Det skal vi nok finde ud af. Det er godt at kunne aflaste dig lidt, med at hjælpe til i smedjen" Det var da forhåbentligt det der ville ske, når han var kommet ind i arbejdet. Nu var de to om det job, som han før havde gjort alene. 
"Bare rolig, jeg er ikke sart" Grinede han, "Men ingen detaljer" Grinede han videre. Om Asger ville tale om det eller ej, bekymrede ikke Bastian, han skulle nok lytte hvis Asger havde noget at fortælle. Så længe der ikke var detaljer. I dag var det meget normalt, at besøge gadens piger.
"Selvfølgelig gør jeg det" Lilac var bestemt noget andet og anderledes end andre kvinder han havde oplevet og besøgt, så kærligheden var tro mod hende, "Jeg kunne ikke drømme om at være andet, end god ved hende" 
Asger

Asger

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 43 år

Højde / 188 cm

snapefan 31.05.2023 10:45
Asger smilede varmt ved knægtens ord, det var rart med en der kendte til følelsen, smeden havde blot brug for at have noget at give sig til. Men nu hvor han havde hjælpe, var det måske også nemmer at holde sig fra værkstedet den dag lærlingen var der alene " det glæder mig at hører, det skal nok blive godt at have dig, jeg skulle jo nok have søgt om hjælp længe før" sagde han og lo igen muntert, sandheden var at han de sidste 2 år havde arbejdet, mere end en mand nok burde fordi han ikke følte andre behøvede hjælpe ham, det var jo ham der ofte hjalp andre. 
Han lænede sig en smule frem "  jeg vil også lige sige, at vi ofte hjælper folk der har det lidt svært, ved ikke om du har set ham før men Eamon, staldknægten kommer til tider hos mig for, at få en bid mad eller bare et sted at sove, ham har vi altid plads til dog skal man lige holde lidt øje med ham, han har lange fingre" forklarede han. Endnu et indblik i at Asger var en god mand, han passede på folk i byen, så godt han kunne det var svært at lade være, og han forventede at knægten også ville være med til at hjælpe. 
Han lo muntert igen og kløede sig i skægget " det var godt, men jeg skal nok undlade detaljerne, de skal jo helst kunne se mig i øjnene ikke sandt" lød det muntert fra ham, før han tømte sin øl og sukkede dybt. Asger smilede til ham " jeg er sikker på du er en god fyr, hvordan er hun ? har i kendt hinanden længe?" måske ikke noget knægten ville svarer på, men Asger ønskede blot at lærer ham mere at kende. 
Bastian Dumont

Bastian Dumont

Smed

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 25 år

Højde / 178 cm

Nao 04.06.2023 10:20
Han kendte ikke Asger så godt endnu, så om han burde have søgt hjælpe noget tidligere eller ej, det kunne han ikke svare på. Bastian gjorde sig ikke mange tanker omkring det, han havde blot fundet et nyt sted hvor han nu skulle tilpasse sig og arbjede frem over, "Jeg er sikker på at vi nok skal finde ud af det" Bastian var sjældent bekymret over ting eller livet omkring ham. Han skulle nok finde sin plads i livet og bruge verden, som den ønskede han brugte den. 
Bastian lyttede som hans nye chef talte videre, noget han uden tvivl var godt det. "Det er helt fint. Det er dine regler, så skal jeg nok følge dem" Han kendte umilbart ikke Eamon, men hvis det var noget som Asger begik sig i, så var det helt fint. Bastian var måske ikke selv så åben hjertet, men det kunne han måske lærer ved Asger. 
"Bare rolig, at du ser kvinder og især gadens kvinder, får mig ikke til ikke at kunne kigge dig i øjnene. Der skal mere til" Bastian var bare ikke sart, men han havde måske ikke behov for at lytte til detaljer om andres sex liv - Men han havde intet problemer om at tale om det. Bastian drak småt af sin øl og kiggede den andens vej, "Hun er bestemt en dejlig kvinde at være i selskab af. Det er relativt nyt, omkring et lille år - måske lidt mindre" Tid var måske ikke det som Bastian tænkte eller bekymrede sig meget over. 
Asger

Asger

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 43 år

Højde / 188 cm

snapefan 04.06.2023 11:05
Asger nikkede de skulle nok få det til at fungere, han glæde sig allerede til at have en hjælpende hånd, og knægten skulle nok få masser arbejde at se til. Måske det også kunne holde smeden selv fra at arbejde på sin fridag, fordi han viste at lærlingen ville være der, så måtte han så bare prøve at finde på noget at fortage sig imellem tiden, måske det var der han skulle finde en fast partner for et par timer. " det skal nok blive godt, jeg er glad for de ville være ved mig" sagde han ærligt før han drak lidt mere, og lod et tilfreds suk lyde, måske han gik lysere tider i møde? 
Knægten lærte nok hurtigt, hvor meget Asger kunne snakke, især med kunderne gjorde alt for at give en god oplevelse og stemning, han havde lært at snakke og arbejde samtidig. " det helt fint, han er nu en god knægt" sagde han roligt, nikkede en smule Eamon havde alligevel fået en lille plads i det store hjerte smeden bar rundt på, men han kunne heller ikke rede ham fordi knægten ville nok ikke kunne klare det hårde smede arbejde.. 
Det var rart at vide fyren ej var sart, fordi ellers havde han fundet det forkerte sted " godt, der er dog også en risiko for jeg kysser lidt med mændene " det sidste blev sagt lidt i sjov, selvom det var sandt fordi han var ikke flov over, at tænde på begge køn de kunne noget forskelligt. Han sendte et bredt smil " pas godt på hende, det må være rart med et mere fast forhold" sagde han venligt, måske der var en smule misundelse kort at spore i de alvorlige øjne. 
Asger viftede lidt med hånden " nå knægt, det var godt at snakke med dig, men ærligt ønsker jeg ikke de første dag ser mig beruset, så jeg vil mene vores veje bør skille nu, og så ses vi til en god dag i morgen" sagde han og lo muntert, han havde ikke lyst til at skeje helt ud første dag.  
Bastian Dumont

Bastian Dumont

Smed

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 25 år

Højde / 178 cm

Nao 08.06.2023 08:29
Det virkede til at hans nye chef var meget åben og venlig over for alle som kom hans vej, om det var en staldknægt, mænd eller kvinder. Det kom egentligt ikke Bastian ved og det var ikke noget som han ville give større holdning omkring, Asger levede hans liv og så gjorde Bastian det samme. Det var dog tydeligt at Asger blot levede sit liv, som han selv ønskede det - Det var selvfølgelig også befriende. "Det tvivler jeg slet ikke på. Men jeg kender ham ikke, men skal selvfølglig nok behandle ham pænt" Han så ikke nogen grund til andet når han ikke kendte staldknægten, og når han var så gode venner med chefen, så var det nok bedst blot at give ham et godt indtryk af sig selv. 
"Det er helt fint. Hvad du laver med folk, vedkommer slet ikke mig" Svarede han med et smil. Asger skulle bare slå sig selv løs. Nu havde Bastian selv en fortid med en anden fyr, Beau, som havde havde været lidt specielt, men nu var lagt i graven efter at Lilac var kommet ind i hans liv.
"Det er bestemt rart. Jeg passer på hende med de midler jeg har. Jeg er meget glad for at have hende i mit liv" Der var noget specielt ved Lilac og havde altid været det. Hun var noget specielt for ham. Den aften de havde mødtes, havde hun virkelig taget sig af ham. 
"Det er helt i orden. Jeg har skam set det meste, men hvis det er sådan du ønkser det, så ses vi blot i morgen" Lød det fra ham som han rakte sin hånd ud for at trykke hans og sige fravel og efterføgledne forlod bordet, så Asger kunne være alene som han ønskede. 

Bastian Dumont har forladt tråden.

Asger

Asger

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 43 år

Højde / 188 cm

snapefan 08.06.2023 18:30
Bastian ville nok lærer, at smeden næsten var for god af sig, måske opfange at folk udnytte manden uden at han selv bemærkede det. Hans liv handele mest om arbejde, det ville måske ændre sig hvis han kunne finde en partner, smeden smilede let  " du skal nok få ham at se, ofte har han et blåt øje" svarede han efterfulgt af et let suk, den dreng blev bare ikke klogere. 
Dette møde virkede til at være en god start for dem begge, det blev skønt at få noget mere hjælp, måske han bedre kunne tage sig af de særlige ordre istedet for at skulle gør det om aftenen eller på sin fridag, en muntert latter slap ham før han drak lidt mere af sin øl " de må en dag komme forbi og sige hej så" sagde han venligt, nu hvor han havde hørt en del om hende, kunne hun vel også komme og se knægtens nye arbejde? 
Asger fik sagt farvel, det var ikke for at være uhøflig han prøvede bare at være fornuftig, og ja  måske han lidt ønskede sig at finde en at bruge natten med. Blikket begyndte i hvert fald at glide lidt rundt, var han heldig kunne det være Rosalind måske kom forbi? hun var en ung køn kvinde, som han til tider så en del til men ofte var de også bare gode til at snakke sammen, hun lyttede gerne til hans problemer. 

Asger har forladt tråden.

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Tatti
Lige nu: 1 | I dag: 3