Asger
Våbensmed med egen værksted
snapefan 04.06.2023 11:05
Asger nikkede de skulle nok få det til at fungere, han glæde sig allerede til at have en hjælpende hånd, og knægten skulle nok få masser arbejde at se til. Måske det også kunne holde smeden selv fra at arbejde på sin fridag, fordi han viste at lærlingen ville være der, så måtte han så bare prøve at finde på noget at fortage sig imellem tiden, måske det var der han skulle finde en fast partner for et par timer.
" det skal nok blive godt, jeg er glad for de ville være ved mig" sagde han ærligt før han drak lidt mere, og lod et tilfreds suk lyde, måske han gik lysere tider i møde?
Knægten lærte nok hurtigt, hvor meget Asger kunne snakke, især med kunderne gjorde alt for at give en god oplevelse og stemning, han havde lært at snakke og arbejde samtidig.
" det helt fint, han er nu en god knægt" sagde han roligt, nikkede en smule Eamon havde alligevel fået en lille plads i det store hjerte smeden bar rundt på, men han kunne heller ikke rede ham fordi knægten ville nok ikke kunne klare det hårde smede arbejde..
Det var rart at vide fyren ej var sart, fordi ellers havde han fundet det forkerte sted
" godt, der er dog også en risiko for jeg kysser lidt med mændene " det sidste blev sagt lidt i sjov, selvom det var sandt fordi han var ikke flov over, at tænde på begge køn de kunne noget forskelligt. Han sendte et bredt smil
" pas godt på hende, det må være rart med et mere fast forhold" sagde han venligt, måske der var en smule misundelse kort at spore i de alvorlige øjne.
Asger viftede lidt med hånden
" nå knægt, det var godt at snakke med dig, men ærligt ønsker jeg ikke de første dag ser mig beruset, så jeg vil mene vores veje bør skille nu, og så ses vi til en god dag i morgen" sagde han og lo muntert, han havde ikke lyst til at skeje helt ud første dag.