Men et eller andet sted, tvivlede han på at løjtnanten troede på ham - ikke at det ville komme bag på ham. Mistillid var vel ganske normalt i deres branche.
Men endnu en gang kunne Eskild blot trække uvidende på armene og fægte let med armene. Havde han ikke lige stået og fortalt det så elementært som noget kunne fortælles. Men i stedet for at svare venner, lagde han hånden mod den andens skulder og trak ham lidt i en anden retning for at de kunne gå ned ad en sidegaderne. Der var færre ører og der var mere ro for at drøfte omstændighederne af hvad det var som blev sagt.
"Jeg ved ikke, om vi taler forbi hinanden, Issac" sagde han med en rolig tone, næsten helt afdæmpet og afklaret, som når han var ved at nå et af sine små lunefulde øjeblikke. Ikke at Issac havde oplevet dem, hvorfor han ikke ville kunne kende til det.
"Corinth gør intet for sjov, bagtanker er hans speciale og at skabe røre i andedammen er hans festmåltid. Hvad han vil med mig eller ville med mig, ved jeg ikke. Men at han har noget information på dig, og du har intet på ham, er en dårlig deal, Issac. Hvad information har han hjulpet dig med? Hvordan han fandt ud af at dit sidejob?"
Var Eskild virkelig den eneste som ikke ville ligge sig ud med Corinth?