Nao 12.12.2022 22:12
Lily var godt klar over at spørgsmål, om hvorfor hun havde gjort det nok var en anelse dumt. Hun vidste godt at alle ikke havde samme barndom, samme rigdom og samme familie, som Lily havde haft, men i situationen virkede hun bare overrasket, især på gurnd af hendes naivitet i forhold til troen på det bedste i andre mennesker. Hun fik det dårligt når hun hørte hvordan andre havde det, hun fik en trang til at hjælpe dem i deres situation, selvom det var de færreste som ville takke ja til sådan en gerning.
Hun var ikke sikker på hvad hun skulle sige, så til at starte med lyttede hun blot til kvindens ord. Når nu Lily tænkte over det, lyttede på kvindes ord, kunne hun godt se at hendes naivitet og hendes ufokuserede sind, gjorde hende til et nemt offer, for den slags. "Jeg forstår det godt. Når man har penge, så passer man ikke lige så meget på, som når man ikke har."
"Nej.." Svarede hun roligt og kiggede over på hende, "Du har været ærlig, og der er ingen skade sket. Du har afleveret min pung tilbage, og det er jeg glad for" Svarede hun roligt, nu kunne hun jo håbe at kvinden ville tænke sig om næste gang, hun tog en ting som ikke var hendes eget, "Så længe der ingen skade er sket, er det lige meget" Hvorfor skulle hun så gå til vagterne? Hvad skulle de gøre? Hun havde taget, men afleveret tilbage.