Det var bare ikke begejstring der endte med at vise sig i det ellers forventningsfulde blik. Indikationen af højden var ikke meget at gå efter, men beskrivelsen af Daphnies krøllede hår, de grønne øjne og fregnerne var rigeligt.
Glimtet i øjnene forsvandt og smilet falmede. Til trods for sin situation havde Jaris før set utrolig munter ud, men det var nu blevet erstattet af et næsten tomt udtryk og en knugende fornemmelse i maven.
"Det ville du ikke gøre," sagde han og rystede let på hovedet. Han var ikke helt overbevist om, at Declan rent faktisk ville blande Daphnie ind i det på den måde, hive hende med ned i kælderen og gøre Zaladin vidste hvad ved hende. Men tanken om det kunne ske, skræmte ham alligevel lidt.
"Hvorfor? Hvorfor blande hende ind i det? Hader du mig så meget? At du ville bruge hende, for at ramme mig?" Han havde så mange spørgsmål. Tidligere havde han ikke haft den mindste smule travlt med at finde ud af hvorfor han var endt her, hvorfor Declan havde valgt at gøre det, men det var anderledes nu. Nu truede han med at blande Daphnie ind i det, så nu måtte han vide hvorfor.
"Du har tydeligvis store problemer, men hvis du nu fortæller mig hvad de er, kan jeg måske hjælpe med at fortælle dig, at det hele er sandt. - At du virkelig er så stor en taber, som du tror. At dit dårlige selvværd ikke bare er en forestilling i dit lille, tykke hoved. At du faktisk ikke er noget værd overhovedet." Var det måske lidt for tydeligt, at Jaris var lidt nervøs? Han var som regel god til at snakke alt for meget og det blev kun værre, når han ikke følte sig i kontrol. Han var ved at miste kontrollen.
"Hvorfor?" Det var hans sidste spørgsmål og med det fulgte der et lille glimt i de orange øjne, som ved første øjekast lignede vrede, men så man godt efter, var frygten at ane.

~ The story of my life, I give her hope - I spend her love until she's broke inside ~