Karen 05.12.2022 16:30
Nadia var udmærket klar over, at de ægte og uægte børn blev opdraget på hver sin måde. Der var en hvis forventning om, at de uægte viste mere respekt. Det betød også, at Nadia ofte fandt, at de ægte børn børn følte sig mere berettiget, og det kunne gøre dem arrogante. Hun vidste ikke nok om Jontar til at vide, om det også var tilfældet med ham, men ud fra deres samtale her virkede det ikke til at være tilfældet.Nadia sendte Jontar et smil ved hans kompliment.
"Det er De ellers en af få, der gør. Der er mange, der mener, at jeg ikke er intelligent, fordi jeg tilhører det 'forkerte køn'" svarede hun og lavede citationstegn med fingrene ved de sidste to ord. Smilet var dog stadig på hendes læber, som hun fortsatte: "Det fører dog oftest til, at jeg bliver undervurderet." Det var den rene sandhed. Folk mistog hende ofte blot for et pænt ansigt og ikke meget andet. Det betød dog også, at hendes arbejde i nogle tilfælde blev noget nemmere.
"Har De mere, De vil mig? Ellers er jeg virkelig nødt til at komme tilbage til mine daglige pligter. Misforstå mig ikke, jeg nyder at tale med Dem, men desværre har jeg også andre ting at skulle se til" sagde hun så med et spørgende udtryk. Hendes stemme var stadig høflig, og hun gjorde meget ud af ikke at lyde utaknemmelig eller fornærmende. Hun rejste sig dog ikke før, hun havde fået lov til det.