Klokken er mange...

Kastanje Natskygge

Kastanje Natskygge

Byvagt

Retmæssig God

Race / Alf

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 24 cm

Helli 20.08.2022 13:24
Kastanje smilede blot større i et grin. Hun var lidt stolt af hvor hurtig hun kunne flyve. "Tak, jeg har også øvet mig." Det havde nok mindre at gøre med hvor meget hun havde øvet sig, og mere at gøre med at hun var blevet født med et som en magisk evne, men i sidste ende så gik det vel ud på et, for Kastanje havde trænet sig meget i det med tiden.
Hun var også fuldstændig optaget af nødden og håret, at hun fik lidt af et chok da Olora pointerede at hun havde behov for hjælp. Rent instinktivt gav hun slip på nødden og fløj op og honnør, for at vise at hun var klar til at få det at vide.

"Et par gerningstyve fanges, det skal vi nok hurtig få gjort noget ved," sagde Kastanje, som måske var lidt for vant til at kunne stole på hvad folk sagde, for som et lyn var hun væk, og det næste Olora nok hørte var et "Ooof" som en af folkene faldt på jorden, som Kastanje nu var landet på dem som en lille kanonkugle, og holdt personen nede med vægten.
"JEg har hørt at I har stjålet får, og jeg er her for at fortælle jer at det må man ikke." Hun burde nok lige have tjekket sin bog inden hun tog den forhastede konklusion dog.

Avatar tegnet af Blæksprutten, farvelagt af Erforias
Olora

Olora

Teleportør

Kaotisk God

Race / Satyr

Lokation / Dianthos

Alder / 89 år

Højde / 158 cm

Erforias 20.08.2022 19:48
Olora nikkede tilfreds over at Kastanje lyttede til hende, men blev noget imponeret over hvor hurtigt at alfen fik bevægeret sig! Hvis hun ikke havde haft holdt øje med hende havde hun troet at alfen havde teleporteret! Men da det lignede at Kastanje havde fanget folkene måtte Olora hellere skynde sig hen til dem.

Med et Poof! Stod hun hende ved Ena, Kastanje og de to karle, lige tidsnok til at hører Ena. "Hva?! Vi har selv købt dem siger jeg dig!" brokkede hun sig. Olora skævede rundt på de tre og de to karle så noget mistænksomme ud "Hvor henne købte i dem Ena?" spurgte hun nysgerrigt "Ahva? Du ved over i Vejbed" Svarede Ena og Olora nikkede "Jeg er tilbage om lidt Kastanje" og forsvandt i et glimt af månelys, hun kunne jo lige så godt undersøge om de talte sandt!
"Psst Alf, du behøver ikke sidde på mig vi har jo ikke gjort noget galt!"

By Janaschi
Kastanje Natskygge

Kastanje Natskygge

Byvagt

Retmæssig God

Race / Alf

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 24 cm

Helli 20.11.2022 12:49
Kastanjes øjne blev store som de begyndte at påstå at de havde købt dem, og hun kiggede lidt mellem dem. Men Olora hade jo ellers lige sagt at de var i gang med at stjæle dem? Hun kiggede rundt på dem, og de lignede trods alt ikke kriminelle, men det kunne man aldrig stole på.
Til sidste kiggede hun tilbage over på Olora. ”Olora?” spurgte hun tøvende, for hun var ikke vant til at stå alene om det. Normalvis så havde de andre gjort forarbejdet, så hun bare skulle lytte til sine overordnede, men lige nu var der kun hende og Olora, og det virkede også til at Olora havde styr på det… lige indtil at hun forsvandt.

Panikken begyndte at stige lidt i Kastanje, for havde Olora ikke sagt at hun nok skulle tage hende hjem. ”Hvor forsvandt hun hen?” spurgte hun, som hun lod densiteten forsvinde fra hendes krop, som hun baskede med vingerne for at komme længere op. Nej hun kunne ikke græde, hun var på arbejde. Men de store øjne var allerede ved at blive lidt blanke, og hun måtte bide sig i læben for ikke at begynde at snøfte.
De stakkels bønder kiggede lidt på hinanden, som Kastanje prøvede at tage sig sammen til at forsætte med efterforskningen, selvom hun bare gerne ville hjem hvor hun kendte folk.

Olora

Olora

Teleportør

Kaotisk God

Race / Satyr

Lokation / Dianthos

Alder / 89 år

Højde / 158 cm

Erforias 28.01.2023 09:42
Der gik ikke mere end to minutter før Olora var tilbage ved Kastanje efter hendes tur til Vejbed, dog var hun noget overrasket over at alle folkene lige pludselig havde rejst sig igen, men i det mindste var de alle sammen der stadig så det var vel noget!
"Så Ena, over i Vejbed snakkede de ikke om at have solgt en flok får, nej de snakkede om at nogen havde nappet dem!"
 Lød det med en anklagende pegefinger mod Ena. 
Ena skukkede bare og rystede på hovedet "Jeg havde ikke håbet det ville ende her, drenge så er det nu!" Kaldte Ena hvor en af karlene prøvede at samle Kastanje op for at kaste hende væk. 

Olora skulle til at sige noget smart men stod i stedet måbende og så på Ena der pludselig stod som en et ranglet to benet ulvevæsen. "Vent du er et halvdyr Ena!?!?" Udbrød Olora der fik en vred knurren tilbage. "En varulv din idiot, så løb lille ged før jeg fanger dig!" Olora var før endt i problemer men det her var nyt på en virkelig ringe måde!  

By Janaschi
Kastanje Natskygge

Kastanje Natskygge

Byvagt

Retmæssig God

Race / Alf

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 24 cm

Helli 28.01.2023 23:12
"Hva-" sagde hun som en hånd samlede sig om hendes lille krop lige pludselig og hun kiggede sig om, inden at nogen med håndkraft bare kastede med hende. Hun tumlede rundt i luften med et lille hvin, inden hun fik åbnet vingerne og stoppede kastet, hvilket var et stykke væk.
Det sidste hun havde hørt var at det var Ena der havde lavet ballade eller hvad var det? Hun følte alting snurrede lidt og hun kiggede sig lidt forvirret om, inden hun fik øje på Olora og nu også et ulvevæsen der stod midt i det hele.

Hun kunne ikke lade Olora i stikken nu når hun var tilbage. Så hun gav et lille ryst på hovedet for forhåbentlig at få luft til hjernen igen, inden at hendes vinger endnu engang baskede voldsomt, og som et lille lyn fløj hun mod dem, inden hun foldede sig sammen, og som en lille kanonkugle ramte hun varulvens mave, som nok ikke lige havde forventet at endnu engang at blive fældet af den lille alf. "JEG HAR DEM OLORA!" råbte hun så højt hun kunne, som hun viklede sig ud af sin position, blot for dukke sig som en hånd kom over hende, for at forøsge at få fat i hende.

Olora

Olora

Teleportør

Kaotisk God

Race / Satyr

Lokation / Dianthos

Alder / 89 år

Højde / 158 cm

Erforias 06.03.2023 21:03
I baggrunden brægede fårende voldsomt som der pludselig var en ulv foran dem, hvorefter de dryssede i forskellige retninger for så at skiftes til at prøve at komme med resten af flokken. Olora havde sikkert fundet det vildt sjovt hvis ikke det var fordi at den samme varulv stod lige foran hende, indtil at den pludselig ikke gjorde?

Olora missede med øjnene og opdagede først at Kastanje havde fanget sat sig på varulven Ena der snerrede vredt "Hvad foregår der?!?! Få hende af!" råbte hun til de to karle der selv var skiftet til varulve former, men hun lå og vred sig på jorden ude af stand til at rejse sig op, lidt som at alfen vejede det samme som en armbolt. Olora så sit snit til at hjælpe så godt kun nu lige kunne og lagde en hånd hver på de to hærde brede karles skuldre "Klokken er mange.." Og med et poof! Var de tre væk fra Medanien og nede i arresten tilbage i Dianthos, hvor de to karle noget forvirret kiggede omkring uden at nå at gøre andet end at gribe ud efter tremmerne i stedet for alf de havde sigtet efter.

Ena derimod prøvede at snappe efter Kastanje som de lå der på jorden, hvor Olora kom tilbage til medanien i et glimt af måneskær "Og du Ena er taget tilfange!" Pegede Olora anklagende på varulven på jorden.

By Janaschi
Kastanje Natskygge

Kastanje Natskygge

Byvagt

Retmæssig God

Race / Alf

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 24 cm

Helli 10.03.2023 19:42
Det var heldigvis ikke så svært for Kastanje at undgå hænderne der greb ud efter hende, hun lå bare og vred sig lidt på brystkassen, eller bevægede sig hen så armene ikke kunne nå hende, og selv hvis hænderne fik fat i hende, så var det ikke som om at hun kunne løftes uden ekstra hjælp.
”Du slipper ikke væk!” sagde Kastanje bestemt, og lagde sig med alle fire lemmer i hver deres retning for at sørge for at vægten kom ud over det hele, og Ena ikke fik gode ideer. Hun nåede slet ikke at se de to karle blev væk, det var først da Olora kom tilbage.

Kastanje blinkede et par gange og kiggede over på Olora og smilede så stort, inden hun rejste sig op på Ena. Oh, yeah, tyngdekraften var lidt mærkelig når hun var tung. Men alligevel pegede hun også ned på Ena ligeså anklagene. ”Ja du er. Klokken er midt på dagen og du er arresteret for at stjæle får!” Men hun var ikke helt sikker på hvordan de skulle fragte Ena noget sted hen, normalvis havde hun Frejdis.

Olora

Olora

Teleportør

Kaotisk God

Race / Satyr

Lokation / Dianthos

Alder / 89 år

Højde / 158 cm

Erforias 15.03.2023 17:59
Ena så forvirret rundt som hendes to håndlangere spontant lod at at være forsvundet ud i den blå luft og at alfen der lå oven på hende var umuligt tung for noget af dens størrelse. Gode råd var virkelig dyrer or Ena lod til at være løbet tør for krystaller.

Varulven skulle til at sige noget imod hele det med at være blevet taget tilfange, men kun tør lyd forlod hende som Kastanje kom til at træde alt luften ud af hende som hun stod og pegede ned på hende. Olora kiggede selvtilfreds fra bandit til byvagt, "Jeg erh fik teleporteret de to andre ind i arresten, men jeg ved ikke om at hende der er på vagt var helt tilfreds med det sååå vil du have et lift med til Dianthos Kastanje? Så kan du måske fortælle at jeg bare hjalp dig der!" Foreslog hun og holdt stadig god afstand til Ena, hun skulle ikke nyde noget af at blive bidt eller kradset og så håbede hun at kunne undgå at komme i problemer med byvagten for hun havde jo lovet ikke at teleportere ind i byvagtsbygningen så det galt nok også arresten, desværre.

By Janaschi
Kastanje Natskygge

Kastanje Natskygge

Byvagt

Retmæssig God

Race / Alf

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 24 cm

Helli 18.03.2023 07:29
Kastanje kiggede mod Olora, som hun nævnte det med arresten og et kæmpe smil fandt vej til hendes læber og et entusiastisk nik. "Absolut!!" sagde hun. Det havde været lidt for skræmmende at være et nyt sted, og hun ville gerne tilbage til sine trygge rammer i Dianthos. Og derudover så kunne de også se at Kastanje havde været vidt omkring for at gøre sin pligt, selvom hun nu foretrak at patruljere Dianthos' gader.
"Jeg skal nok forklare det hele til dem," sagde hun og rakte en hånd ud til Olora, for at indikere at hun var klar på at blive taget med gennem teleportering. Hun havde ingen formodninger om at byvagterne ville blive vrede. De gjorde jo bare deres pligt trods alt... og de fleste af dem var måske også lidt svage overfor Kastanjes blik, når hun var ved at blive skældt ud, ikke at hun selv var klar over det. 

Olora

Olora

Teleportør

Kaotisk God

Race / Satyr

Lokation / Dianthos

Alder / 89 år

Højde / 158 cm

Erforias 06.04.2023 22:54
En sten faldt af Oloras skuldre som Kastanje lovede at hun nok skulle snakke med de andre byvagter. "Du lover det?" Spurgte hun hvorefter hun prompte gik tættere på og rakte en finger ned mod kastanjes hånd og med endnu et poof! Var de med et i en celle nede i arresten i Dianthos.

Overfor dem hylede de to karle som kaldte på at nogen skulle lukke dem ud, hvilket kun fik nogen i en anden celle til råbe at de skulle holde kæft. Olora skyndte sig at teleportere hende selv og Kastanje ud på gangen mellem cellerne, lige tids nok til at de faktisk stod der som en vagt rundede hjørnet. "Hvad er det her for et påstyr?!" Brummede byvagten og så forvirret rundt på de tre varulve, satyren og alfen. "I Isaris navn hvordan er der dukket tre ekstra fanger op og hvordan er i kommer herind Kastanje?" Lød det meget forvirret fra den stakkels byvagt.
En del af Olora havde mest lyst til at bare forsvinde videre men som hun havde set i kastanjes store brune øjne kunne hun ikke få sig selv til at bare sådan efterlade hende med alle problemerne! Ikke at hun lige havde behov for at fortælle byvagten at hun havde teleporteret sig ind et sted hun ikke måtte, men med det lidt held så skulle Kastanje nok få reddet trådene ud! Det havde jo reddet en masse får og alt muligt! 

By Janaschi
Kastanje Natskygge

Kastanje Natskygge

Byvagt

Retmæssig God

Race / Alf

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 24 cm

Helli 08.04.2023 10:14
Det var utroligt så hurtigt det gik og pludselig var de et sted som Kastanje kendte, og hun kunne også mærke den ubehagelige følelse forlade hendes krop, som hun nu var her. Alting var bedre og nemmere i Dianthos hvis hun selv skulle sige det.
Hun fløj op i den anden byvagts højde, og lagde hånden på panden i en kort honnør, som man jo engang imellem gjorde... når nu Kastanje lige huskede på det.
"Jeg er tilbage med tre fanger!" sagde Kastanje lidt stolt og som om at det ikke var totalt åbenlyst. "De var nede i Medanien for at stjæle får, men vi fangede dem heldigvis. Ham den store grimme og tilmed også en varulv," pointerede hun og pegede mod Ena. Det var jo sådan nogle ting der var alt alt for skræmmende. Det var i hvert fald hvad hun havde hørt tidligere. "Olora hjalp mig med at få teleporteret dem hertil, så de kunne komme for loven." Og så kiggede hendes store brune øjne op på byvagten. Hun ville ikke sige det højt, men hun håbede hun fik ros for sit arbejde. 

Olora

Olora

Teleportør

Kaotisk God

Race / Satyr

Lokation / Dianthos

Alder / 89 år

Højde / 158 cm

Erforias 08.04.2023 15:28
Af en blanding af vane og et ønske om at få tingene tilbage til noget lidt mere normalt så gjorde vagten honør tilbage til Kastanje, mens håbet om normalitet brast ganske hurtigt. "Medanien?! Altså jeg havde hørt du var hurig men med fanger-"  Hans øjne skævede til de to celler med varulve i, der ihærdigt prøvede at "ulve ned" igen men med knap så meget success. "Det siger du ikke." Lød det med et stille suk, og et blik der lignede en der var ved at blive begravet i papir arbejde.

"Så lag mig lige sikre at jeg har forstået det rigtigt, du har sammen med satyren Olora fanget tre varulve der var fårertyve? Og formået at teleportere dem ind i arresten?" Lød som han kiggede fra alt til satyr. Olora nikkede det var totalt det der var sket yup! "Jamen godt arbejde så? Der er ingen flækkede knæskaller, men næste gang så aftal lige inden der bliver teleporteret fanger ind..." Igen nikkede Olora dybt og smilede varmt op til vagten, der var igang med at klappe Kastanje forsigtigt på hovedt. 
"Så er det iorden at jeg smutter så småt videre hr vagt?" Lød mens Olora blinkede sødt til vagten. "Erm ja! Arresten er ikke et sted for civilister." Brummede han og begyndte at vise vejen ud og mumlede noget om at skulle telepotations sikre arresten.

By Janaschi
Kastanje Natskygge

Kastanje Natskygge

Byvagt

Retmæssig God

Race / Alf

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 24 cm

Helli 08.04.2023 16:28
Han blev i hvert fald begravet i det papirarbejde som man alligevel ikke havde planer om at give til Kastanje. Hun skrev så frygtelig småt, for ikke også at tale om at hun ofte ikke skrev det helt i den rette tone når det kom til afrapportering.
Ligesom Olora, nikkede Kastanje også glad da han stod og opsummerede hvad der var sket. "Det er præcist det ja!" Sagde Kastanje lidt stolt. Hun kunne ikke gøre meget for at få folk i arresten, men hun havde været med til at fange dem så de ikke kunne gøre mere skade hvilket i sig selv var ret imponerende hvis hun selv skulle sige det. Normalvis var det Frejdis der hjalp hende trods alt.

"Det var et nødstilfælde men det skal jeg nok!" sagde Kastanje med et stort smil på læberne, og som Olora blev vist med ud, så var Kastanje lige på hælene på dem. "Virkelig tak for hjælpen Olora. Jeg ville ikke have vidst hvordan jeg ellers skulle komme tilbage med dem til arresten." At det også var Olora der havde bragt hende til Medanien var trods alt en helt anden ting. 

Olora

Olora

Teleportør

Kaotisk God

Race / Satyr

Lokation / Dianthos

Alder / 89 år

Højde / 158 cm

Erforias 23.04.2023 15:44
Efter en kort gåtur, og byvagten havde sikret sig at Olora faktisk var i den del af arresten hvor hun faktisk havde tilladelse til, gik han lidt sukkende hen og samlede en rulle pergament op inden han bad en anden gå ned og holde øje med fangerne, alt tydede på at han ikke så frem til at lave papirarbejdet. 

Satyren smilede varmt til Kastanje "Det var så lidt da! Nu hjalp du jo mig os sådan! Men vi endte vidst bare med begge at lave vores arbejde!" Grinede hun, altså jo det havde været farligt siden Ena og karlene havde været varulve i fårehyrde klæder, men det var jo gået helt fint trods alt! Så der var ingen grund til at tænke for meget over hvor farligt det egentlig havde været såden reelt set. 
"Hvis du nogensinde får brug for en teleportør så siger du bare til! Det kunne jo være du ville se Alfelunden en dag!" Det havde virket som om at Kastanje ikke havde set ret meget af verden, men hun ville sikkert godt kunne lide at se et helt rige af alfer! Der var også flere træer så måske ville hun være mindre bange hvis der var mere lukket omkring hende? 
"Men jeg må nok hellere fortælle de rigtige fårehyrder hvor de kan finde deres får." 

By Janaschi
Kastanje Natskygge

Kastanje Natskygge

Byvagt

Retmæssig God

Race / Alf

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 24 cm

Helli 01.05.2023 15:10
Tanken om alfelunden var både lidt skræmmende men også lidt spændende. Hun ville frygtelige gerne se den, men tanken om at den var blevet langt væk, var alligevel det der sad allermest i Kastanje, og hvad hvis de alligevel ikke kunne komme tilbage. Men alligevel rankede hun sig lidt, med et bredt smil på læberne. ”Det skal jeg huske på!” sagde hun, hvor hun slet ikke tænkte på at hun ikke vidste hvordan hun i det hele taget skulle komme i kontakt med Olora til at starte med.

Det var også en næsten seriøs og eftertænksom mine Kastanje havde af udtryk i hovedet, som hun nikkede til at Olora måtte tjekke på fårehyrderne. ”Jeg regner med dig,” sagde hun. ”Og så klarer vi den her omkring.” Ikke at hun nok skulle gøre så meget mere, andet end at give en indberetning.
Og så spredte sig et kæmpe smil på hendes læber endnu engang. ”Det har været hyggeligt at møde dig, du må komme forbi igen!” Det ville hun synes ville være frygtelig hyggeligt. 

Olora

Olora

Teleportør

Kaotisk God

Race / Satyr

Lokation / Dianthos

Alder / 89 år

Højde / 158 cm

Erforias 05.05.2023 19:04
Olora nikkede tilfreds, nok var det dyrt at hyrer en teleportør normalt men at hjælpe Kastanje en gang i fremtiden havde satyren ikke noget imod. For Kastanje ville nok ikke komme til Alfelunden af sig selv, uden at nogen tog hende med under deres vinge, selvom det nok kunne være et godt eventyr for alfen!

"I lige måde!"
Nikkede Olora sin enighed, hun havde hygget sig mest af alt, på trods af faren de havde været i. "Jeg håber i vi ses igen!" og med et Poof! Var Olora tilbage i Medanien, det var noget med at hun skulle finde en fårehyrde til at flytte fårene tilbage.

By Janaschi

Olora har forladt tråden.

Kastanje Natskygge

Kastanje Natskygge

Byvagt

Retmæssig God

Race / Alf

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 24 cm

Helli 06.05.2023 12:55
"Vi ses!" sagde Kastanje og nåede lige et enkelt vink inden Olora forsvandt ud i ingenting, og hun måtte blinke et par gange i forvirringen, inden at hun bare smilede igen glad. Det havde været et godt eventyr og hun var glad for at hun havde fået en ny ven ud af det.
"Så, er der noget mere du skal have af mig?" spurgte hun så i stedet for vendte sig mod byvagten, fuldstændig blind for at byvagten så noget træt ud, som han stod der og kiggede på den lille glade alf. Hun følte selv at hun havde gjort et fremragende job i dag. 

Kastanje Natskygge har forladt tråden.

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 10