Treston Reynlest
Forhenværende Ridder af Lysets Krigere - nu vanæret og i eksil
Neutral God
Race / Menneske
Eller dét tænkte Treston i hvert fald, indtil den anden skød hans idé om at møde den gådefulde Juno til jorden efter et par tvivlende fnys. Så lagde Ridderen nakken tilbage og lo helt oprigtigt, til han havde fugtige øjne og helt ondt i maven - til han måtte læne sig fremover og hvile hænderne imod knæene, for at kunne få vejret.
"Hooooooold nu kæft!" udbrød han halvkvalt og strøg sig stadig klukkende over ansigtet, fordi hele verden stadig snurrede rundt, og han lige skulle være sikker på, at hovedet sad nogenlunde sikkert fast på hans skuldre. "Hold nu kæft!" gentog han, opdagede så at der pludselig var blevet god plads på bænken, fordi Ulven havde rykket på sig, og lod sig så glide ned på siden, så han halvt om halvt kunne ligge sig til at lumre med hænderne foldet under kinden. Bænken var hård som sten og en anelse fugtig af duggen, der var faldet, men det var alligevel overraskende rart at ligge sådan, og Trestons øjne gled nærmest i af sig selv, mens et lille, selvtilfredst smil bredte sig på hans læber.
"'Alt for køn'," gentog han med vantro i stemmen og en drillende undertone, da han møvede sig bedre til rette på bænken. "Så hvad er du helt præcist bange for, Ulv? At han skal forsøge at rende med mig? Prøver du i virkeligheden at beskytte min dyd? Det er næsten kært..."
Så fortsatte den anden sin forklaring, og Treston udstødte nogle indignerede fnys, mens han rakte op og i blinde (og med yderst ringe koordinationsevne) forsøgte at daske Ulven over armen. Som han halvt lå ned på bænken og med dén promille han holdte sig, var det ikke en videre succes...
Personificeringen af lugten i Nedre Bydel? Måtte han da være fri...
Men fornærmelsen satte alligevel nogle tanker i gang, og mens Ulven fortsatte sin svada lyttede Treston kun efter med et halvt øre. Nedre Bydel...
"Uh!" udbrød han og satte sig så hurtigt op, at hele verden tog en snurretur. Treston var dog ligeglad - han var alt for begejstret over sin egen geniale idé til at tage sig af, at omgivelserne tilsyneladende ikke kunne finde ud af at stå lige så stille, som de plejede...
En lille del af hans hjerne registrerede egentlig godt, at Ulven havde afbrudt sig selv for at stille et spørgsmål, men resten af hjernen var alt for optaget af at få den anden med på de løjer, der havde udklækket sig selv af hans fuldskab. Derfor bemærkede Ridderen heller ikke Ulvens halvt vagtsomme udtryk, da han vendte sig imod den anden med begejstringen malet over alle træk.
"Vi tager til Nedre Bydel! Til Undergrunden, for at være helt præcis! Vi kan samle et par billige fadøl op på vejen - selvom der er meget sprøjt imellem i dén del af byen, dét indrømmer jeg gerne - men kan du ikke se, hvor perfekt det kunne være? Jeg trænger at komme af med nogle frustrationer, og du trænger til at komme af med dét kosteskaft, nogen har plantet oppe i røven på dig, og som har gjort dig så forbandet humorforladt!" Trestons begejstring havde hævet hans toneleje og smurt et fjoget smil ud på hans ansigt. Den lavmælte støj, der nu kom fra samme retning som dét bump, Ulven havde reageret på, registrerede sig overhovedet ikke hos den plakatfulde Ridder. "Vi tager sgu et par omgange i én af dine arenaer! Kom ikke og bild mig ind, at det ikke fuldkommen perfekt! Jeg får rystet hovedet på plads, og du kan give dét med at opføre dig som et helt almindeligt menneske et skud, samtidig med, at du kan være sikker på at høste profit! Det må da være et drømmescenarie! Du burde klappe i dine små, beregnende hænder!" Treston rejste sig nærmest demonstrativt og vendte sig begejstret til den anden mand. "Den perfekte aften for undertegnede!"