Rheia The’kla Nhaéslal
Overhoved for Azuriens bjergelvere | Drømme vandre
Neutral God
Race / Bjergelver
"Så må vi hellere sørger for du når tilbage til skibet, inden de begår alt meget meget mytteri." Havde hun nået at love, inden Kainda dykkede ind i bjergkæden.
Med fast grund under fødderne, lagde Rheia en hånd mod det sorte næb med ordene: "Jeg takker dig for dit flyv." Mens den frie hånd rakte op op strøg den grå ørn over de længere fjer der lå langs nakken. "Det kommer an på hvilket klanfragment du render ind i. Nogle ville trække våben med det samme de så den mørke hud, andre ville nøjes med tilråb. Ikke at du skal bekymre dig om det her, men det ville være dumt at opildne klanen." Hun undlod med vilje ikke at kommentere på, at den overvejende årsag vil at mørkelveren slap for at blive jagtet over bjergryggen var hvem hun gik med.
Hun ville trods alt være den første mørkhud der havde sat fod i bjerghjertet i mindst et århundred. Det var ikke fordi Rheia hadet dem (hun foretrak faktisk de mørke slægtninge over dem fra skovene), men fordi hun helst ville holde den nøjagtige lokation af hoved-klanen skjult.
Med en hjælpende hånd når det var nødvendigt, formåede hun at lede den anden elver til 'skind hytten' uden at skulle sørger for at behandle et brækket ben over i den pilramte skulder. Hvad hun ikke formåede var at lede Aistaraina gennem klanen uden nysgerrige blikke og åbenlys hvisken.
Hytten var varm og overraskende lys, lyst godt op af de magi ladet krystaller der hang fra loftet. Det var ikke svært at forestille sig de lignede en nattehimmel når mørket lagde sig udenfor, og man fik lyset i dem ville dæmpe sig.
"Tag plads." en hånd blev slået ud til en lav senge-lignede konstellation fyldt med forskellige skind der gjorde det nemmere at holde varmen i natten. Selv om sommeren kunne nætterne falde til tæt på frysepunktet, når man var så højt oppe som klanen lå.
"Jeg har ikke det store udvalg, men vil du have noget der kan dulme nerverne inden jeg klæder dig halvt af og fjerner pilespidsen?".