Dragonflower 06.12.2021 15:39
Cornélian ventede, og viste ingen tegn på utålmodighed som Yume'Ave vente hans ord og situationen. Stemningen føltes stadig tæt i hans studiekammer, men han holdt sin vejrtrækning rolig, og hans hænder stille foldet foran sig.
Et kort nik var alt Vinterens stemme følte var nødvendigt, som hun bekræftede atter engang at ingen af dem søgte kærlighed fra hinanden. Og det var en lettelse for Cornélian for ærligt anede han ikke hvad han ville have gjort, eller hvordan han skulle have håndteret, hvis hun havde søgt mere end hans selskab og viden.
"Tag Dem den tid der er Dem nødvendigt" bød han Yume'Ave med en rolig, mild tone. Han ønskede ikke at skynde på hende. Ord kunne tage tid, en ting han kun kendte alt for godt, og Dagens stemme skulle have alt den tid som han kunne byde hende. Det mente han hun fortjente, trods deres uoverensstemmelser.
Da Yume'Aves chakra begyndte at flyde, kunne Cornélian ikke dy sig fra at låne hende lidt af sin egen kraft. Hun synes presset nok i forvejen, og selvom han ikke kendte formålet med den magiske udfoldelse, forstærkede han hendes kraft blot en anelse, så hun lettere ville opnå sit mål.
Som Dagens stemme fjernede sit slør og viste frem hvad hun havde søgt at skjule, kiggede Cornélian direkte på hende for første gang i meget lang tid. Han var overrasket over hvor anderledes hendes ansigt var fra det billede han havde haft i sit hoved. Men korte glimt og halv-glemte minder gjorde næppe Yume'Aves ansigt retfærdighed. Han smilede mildt.
Da ordrene endelig flød fra Yume'Ave, fandt Cornélian dem overraskende. Forfriskende, men overraskende. Normalt ledte den slags situationer sjældent til forståelse i hans erfaring. Yume'Aves ord vakte dog ikke hun lettelse hos Vinterens stemme, men også håb. For dem begge.
Cornélians tanker var fyldt med svar, men han holdt dem tilbage, af frygt for at Yume'Ave skulle miste ordrene, hvis han vovede at afbryde hende. Desuden havde hun ventet på han talte ud, så det var vel kun ret at han gengældte gestussen! Da hun tog sløret på igen, gjorde han en indsats for at holde hendes blik en anelse længere, inden det gled mod tavlen hvor hans noter stod.
Der var meget han ønskede at sige, at forsikre hende om og undskylde for. Han viste ikke helt hvor han skulle begynde. Med en tung udånding rettede han på en stak dokumenter på sit skrivebord, inden han satte sig på kanten af bordet.
"Jeg ved jeg er svær at interagere med. Jeg forstår sociale situationer forskelligt fra andre folk, og der er mange detaljer i dem som jeg ikke forstår" han gestikulerede lidt mod tavlen
"Jeg kan se nu at disse ting er dybt personlige for Dem, men for mig var det blot brikker der var nødvendige for at opnå forståelse for det problem De præsenterede. Men jeg burde havde været mere bevidst om de ting jeg gravede i, og den smerte det kunne forvolde Dem" han fugtede sine læber. Det var ikke rigtig en undskyldning, måske knap en erkendelse. Men det havde været et sted at starte.
"Jeg ville aldrig nægte nogen elver viden hvis den viden er min at give, eller forvente noget igen. Det er mit lod at dyrke vores magiske forståelse og læring, og jeg vil hjælpe og støtte alle der søger at lærer, Dem inklusiv naturligvis. Men magien vi bærer er så tæt knyttet til vores følelser, at det at tale om den ene uden den anden ville være som... at tale om mad man kun har smagt mens man holdt sig for næsen." Cornélian stoppede sig selv og sukkede tungt
"Men det er næppe strengt relevant, tangerende bestemt, men hvad jeg prøver at sige er at jeg ved jeg kan være intens og påtrængende, og jeg beklager jeg har presset Dem til at tale om ting De helst lod være skjult" nåde han endelig frem til.
Han lod undskyldningen hænge mellem dem, gav den luft, inden han tog ordet igen.
"Det sagt, så er jeg delvist uenig med Dem. Ganske vist er læring vigtigt, og vi higer evigt efter ny viden til at fremme vores overlevelse. Men fornyelsen i kunsten er hvad der inspirere os til at søge til at starte med. Det er den der får os til at leve" tilkendegav han sin mening om emnet, nu han ikke havde kunne finde en bedre vej videre.
Cornélians blik skævede mod Yume'Ave igen, inden han vendte det frem for sig.
"Der er ingen spørgsmål jeg ønsker at stille Dem, der kan ændre på den situation desværre. Men... jeg kan måske give Dem det svar De søger" sagde han langsomt. Det var et dilemma. Han burde ikke fortælle det, lige meget hvor meget hun selv havde krænget sit hjerte ud til ham. Men han fandt at han ønskede at gøre det alligevel.
"Jeg har fået min position her fordi jeg kan mærke magi, chakraen selv, i verden og væsner. Men det er ikke min eneste gave. Jeg kan også se det der er forsøgt skjult. Hvilket er grunden til at det er mig svært at se direkte på Dem, eller spørger ind til det der gør det svært for mig at gøre. Vi holder alle ting skjult, og vi har alle vores grunde til det. Det er ikke min plads at se de ting, med mindre folk ønsker at dele dem." forklarede han lavmælt. Der var ganske få han havde fortalt om denne evne, og den eneste der endnu levede var Elisor. Det var ikke en evne man ønskede folk kendte til.
Cornélian rømmede sig.
"Jeg kan ikke give Dem adgang til arkiverne uden at konsultere Nattens stemme, og tagende hendes tankelæsende natur i betragtning, vil det næppe være en god idé. Jeg kan til gengæld samle viden for Dem, og hjælpe dem med at finde en løsning... Jeg vil dog anbefale at vi tager andre med på råd i denne sag. Hvis en dæmon truer dem, truer den vores folk. Men hvis det ikke er muligt at involvere andre, vil jeg søge en anden måde at bringe den magi vi får behov for, med os".