Hope 20.10.2021 10:31
Kontrol, blev skrevet på tavlen, og hun måtte indrømme det ord og det næste, tryghed, ofte gik hånd i hånd i hendes hoved. Men at se det hvid på sort var ikke behageligt, da det betyd hun blev nød til at indrømme det over for sig selv hvis de skulle snakke mere om det. Det næste der blev tilført fik hende dog kort til at hæve et øjne bryn, men kendte hun Corrélian godt nok, kunne hun forvente en dybere forklaring på hvorfor han havde skrevet lige netop det han havde skrevet. Der var noget underholdende over at se hans hoved gå i stå og kæmpe med at finde ord og svar, men hun gjorde hvad hun kunne for ikke at vise det. Smilet blev undersløret og blikket nærmest uændret. Hånden blev irriteret placeret på hendes egen hofte som hun ventede på hans forklaring. Den første del af hans forklaring var langt væk fra hvad hun havde forstillet sig han ville sige, men at høre ham fortælle om sin bror på denne måde var ganske underholdende så virkede dette langt fra sagen hun havde lagt frem, men Vinternes stemme var god til at snakke om alt muligt så mon ikke der kom noget mening længere fremme i hans ord. Det var ligefrem første gang hun havde hørt at en datter brugt som undskyldning til ikke at finde hendes krop tiltrækkende, det var vel endelig det han sagde var det ikke? Det var svært ikke at blive en smule mere irriteret over og letter fornærmet. Hun sukkede og rystede hovedet kort, for ikke at kaste ord efter ham på grund at denne uheldige formulering fra hans side af. Hun vidste ikke om hun skulle græde, grine eller skrige over hans næste ord, var det virkelig det han tog ud af hvad hun sagde. I alle gudernes navn hun måtte have formuleret sig ufatteligt uheldigt.
”Om jeg ønsker..deres affektion?”lyd det opgivende, og hun begravet sin pande i sin ene håndflade som hun stirret imod gulvet.
”Okay..okay..” Lyd det lavmælt som hun fjernede hånden og et dybt suk forlod hende. ”En ting af gangen.” det var mere til hende selv end til ham før hun forsatte.
”Hvis vi starter med mine præferancer, så betyder det kropslige til nærmest ingen ting for mig, nyder den kvindelig blødhed mere, men mit valg af partner er baseret på andres sjæl frem for deres figur. Men der er magt i kødes lyst, men det er et helt andet emne.” Første emne løst, håbede hun, for når man håndtere folk der tænkte som ham, håbede hun det var bedre at håndtere disse ting et emne af gangen.
”Om jeg ønsker deres affektion, så er svaret nej Vinters stemme, de er ikke min type, alt for forsigtigt, og tager aldrig chancer i deres sociale handlinger. Jeg ville kede mig hvis de var min eneste ene. Jeg siger ikke dette for at være led, men blot for at ligge sandheden på bordet ud fra hvad jeg ved om det som det er nu.” Blikket gik i som hun genspillede hans ord, kort nikkede til sig selv.
”Mine ord, kommer af frustration. Jeg ønsker de skal kigge på mig, vise mig den respekt som jeg mener at jeg har krav på, vi sidder ved samme bord, med samme magt, men alligevel falder deres blik aldrig på mig. Det forvirrer mig, frustere mig, og endnu mere nu hvor jeg åbner op som jeg gør, og alligevel selv i en situation som denne, viser de mig ikke respekt nok til at se mig i øjne, til at kigge på mig. Og jeg kræver en forklaring og føler jeg har ret til den.” Ordene blev hårde nær slutningen mere kontante. Hun hadet at snakke sådan, behandle alt som officielle papir arbejde, men denne gang var det nødvendigt at skære alt det smukke ved sproget væk.
Krystallandet