Allerede nu legede hun med ham i en grad, som kun folk havde betalt for før, og for hvad? Fordi han ikke turde stå ved sig selv eller var det fordi hans vrede der havde blusset frem bag alt det blå, havde skræmt hende selvom han ingen antræk havde gjort til at ville skade hende?
Han ville have slået dig, hvis ikke du havde været en kvinde. Slået dig i afmagt og ikke fordi han betalte dig for at få lov. bød en spottende indre stemme ind mellem lavinen af tanker, hvor den blandede sig med den pludselige skyldfølelse.
Sukket og de strejfende fingre der på ny søgte drømme billedets hånd, gjorde det på ingen måde nemt at holde fast i at prikke til Frederik, som hun hidtil havde gjort.
Den mørkhåret mand kom elveren i forvejen, da han var det første til at trække sig tilbage, inden Daena knapt nok havde formået at skille læberne ad. Munden lukkede sig igen, kvalte den kommentar der havde ligget på tungespidsen. Hånden over ansigtet, den opgivende kant i stemmen sammen med den frustration der lå bag.
Uden indvendinger forsvandt Aedion, lod hende stå tilbage i hans sted, før hun trådte hen og tog pladsen ved siden af Frederik, påpasselig med ikke sidde så han ikke kom i berøring med hende ”De andre kan ikke se ham, Aedion. Alt de ser er os to.” forsikrede hun da det pludselig blev vigtigt at få den sandhed med. Hovedet lagde sig på skrå, ventende på at møde hans blik. Skulle det rejse sig med hovedet fra den bøjede position ”Jeg kan endda gøre så han kun er for dig at se alene. Jeg vil vide du ser ham eller hvem der ellers måtte tage hans plads en dag, men jeg vil ikke se ham som du gør.”.

,,She’s everything your mother warned you about and your father told you to find.”
Krystallandet