Treston Reynlest
Forhenværende Ridder af Lysets Krigere - nu vanæret og i eksil
Neutral God
Race / Menneske
Hendes ord om Mørket var nær forsvundet i den voksende harme, men fordi han godt kunne se, at hun forsøgte at fjerne fokus fra fortalelsen, lod han hende tale ud, før han selv tog ordet igen.
"Jeg er glad for, at Lysets dårlige opførsel ikke har tvunget dig længere ind i favnen på Mørket," sagde han, som sandt var. Han måtte dog tilkæmpe sig roen til at sige det, for billedet af Kesters ondskabsfulde grin blev ved med at forstyrre hans indre blik og fik mørk, farlig vrede til at røre på sig.
"For jeg kan læse ud af dine ord, at du trods de... forholdsregler, jeg forsøgte at gøre mig, alligevel blev udsat for Lysets største røvhul..." Heldigvis havde Kester jo ikke kunne gøre hende noget, for Treston havde med vilje taget nøglen med sig, så idioten ikke skulle få nogen gode idéer. Han havde nok tænkt, at en trussel om at tvære hans hjerne ud over Paladspladsens brosten ikke helt ville være nok i længden, men i længden havde Treston sådan set også regnet med at sætte Kester bag lås og slå... At svinet alligevel var gået i kælderen, selv efter, at Treston havde haft fat i ham, vidnede bare om den syge berettigelse, der gennemsyrede alle hans handlinger...
"Jeg havde fat i ham, efter at jeg havde besøgt dig," indrømmede Treston. Hans hænder havde knyttet sig i vrede, og kæben var spændt. "Truede med at hamre indholdet af hans hjerneskal ud over Paladsgården... Så jeg kan forestille mig, at han ikke havde mange pæne ord til overs for dig..." En forfærdelig tanke om, at Kester med de rette 'redskaber', som han jo havde snakket så meget om, alligevel potentielt havde kunne nå Sedna - selv igennem tremmerne - slog ned i Treston, og han kunne mærke maven knuge sig sammen.
"Nu siger du, at han ikke gjorde dét..." begyndte han, mens hjertet lige så stille begyndte at slå hurtigere.. hurtigere, i takt med at en dårlig forudanelse voksede i ham. "...Men hvad gjorde han så, Sedna?"