Hun lod derfor Merek om at lede dem begge mod de fjerneste kroge af haven, forbi kærlighedssyge par der knapt skænkede den unge arving og hertug så meget som et henkastet blik da de passede forbi. Olive rettede stift blikket nogle få meter frem for sig, ned i den tæt pakkede grussti for ikke at ende med at stirre, med en spæd nysgerrighed i de grå øjne, på parrene.
Hun slap først stien med blikket, da de den bænk han havde haft i sigte. Med hånden gjort fri af hans arm tog på plads som tilbudt "Frihed for ægteskabets pligter? Ja, men jeg har aldrig haft mindre fri end jeg har nu." Svarede hun og flyttede lidt på kjolens skørtestof, så han kunne tage plads ved siden af hende "Papa er begyndt at inddrage mig mere og mere i handelsaftalerne, inddragelse af skatterne og alt det andet der høre sig med til når jeg skal tage over efter ham." Tonen i hendes stemme og smilet der trak sig frem gjorde det tydeligt at hun ikke havde det fjerneste i mod at bruge sin tid på den slags. Olive havde altid elsket at bruge hovedet, hun sugede ny viden til sig som en tørkeramt plante sugede vand til rødderne efter et regnskyl. Det behøvede man end ikke kende hende for at vide.