Ingrid

Ingrid

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 16 år

Højde / 159 cm

Que 08.11.2020 22:01
 Som de gik gennem Dianthos gader, skiftede Ingrids blik mellem at betragte hvor de gik og på Zane. Et eller andet sted vidste hun at hun burde passe på og måske ikke gå med denne fremmed mørkelver, men de var midt i Krystallandets største by, hvad skulle der ske hende? Især nu hvor de var på vej mod mere befolket gader.
 Af og til skævede hun over skulderen, og så tilbage mod den retning hun burde gå. Hendes forældre var sikkert ved at gå ud af deres gode skind! Selvom tanken fik et tilfreds og skævt smil frem på de unge læber, følte hun alligevel også en lille knude i maven.

Da de nåede kroen, havde Ingrid fået kontrol over de mange forskellige følelser der havde fået hende til at lyse op tidligere, og alt lyset var derfor forsvundet. Nu lignede hun bare en helt normal teenager fra Den Nedre Bydel. 
 Hun nikkede lidt og lod blikket glide over indgangen til kroen, som Zane åbnede døren for hende. Blikket blikkede sig derefter over på mørkelveren og hun sendte ham et kort, venligt smil inden hun gik ind.
 " Tak, " Trods klokken var sen aften, var der overraskende mange i kroen - i hvert fald overraskende for Ingrid, som var helt ny og lettere uvidende over hvordan kroen blev brugt sent om aften. Et eller andet sted var det selvfølgelig ikke meget anderledes om dagen, folket der var at finde på kroen om aften virkede nok bare mere uhumske og fulde, end om dagen. 

En smule nervøst pillede hun ved kjolens stof. Var det her nu også en god ide?
Zane

Zane

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 260 år

Højde / 185 cm

Efterlyst af Lyset

Neph 10.11.2020 20:34
For Zane, var alt som det plejede at være på kroer på denne tid.
Ikke at han kom på dem ofte, men en gang imellem... hvilket var mere end nok til at kende forskellen på dag- og natgæster.

Som de trådte indenfor, kastede han et blik rundt i krostuen, før hans blik faldt på Ingrid.
Usikkerheden var tilbage hos hende, så han lagde en hånd på hendes skulder og smilede.
"Cider?" spurgte han.
"Det er knap så stærkt."
Det var ikke til at sige om hun havde smagt det før...
Ingrid

Ingrid

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 16 år

Højde / 159 cm

Que 10.11.2020 20:46
 Det gibbede lidt i Ingrid, da Zane lagde hånden mod hendes, og som var det svært for hende at fjerne blikket fra kroens gæster, tog det et ekstra sekund for hun fik vendt blikket op på ham. Underlæben fandt ind mellem tænderne, som hun kort overvejede hvad hun skulle svare. 
 Cider? Hun var ikke en gang sikker på hun vidste hvad det var. Så hun trak på skuldrene. Kort efter fandt blikket tilbage ud på kroen og dens inventar, inden hun rettede sig lidt op og rømmede sig lidt. Hun kunne godt gøre det her. Nu var hun her, så kunne hun godt gøre det ordenligt. Og Zane skulle nok sikre sig der ikke skete hende noget! Ikke?
 " .. Bare det samme som dig..! " Derefter flyttede hun blikket tilbage på Zane igen. Et blik der bestemt ikke virkede nær så sikkert som hendes stemme havde lydt. Men hun prøvede da i det mindste!
Zane

Zane

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 260 år

Højde / 185 cm

Efterlyst af Lyset

Neph 10.11.2020 20:51
I e tkort øjeblik troede han at hun ville undskylde sig, og forlade kroen.
Kolde fødder var måske ikke så usædvanligt i en situation som denne.
Men Ingrid tog mod til sig, rettede sig op, og valgte at blive.

Zane smilede igen.
"...jeg tror vi starter ned en god cider så. Vent her." sagde han, og sparkede let til en stol ved et ledigt bord, før han slap hende og begav sig op for at hente kolde drikkevarer.

På vejen derop kunne han ikke helt lade være med at føle sig godt tilpads.
Måske... bare måske, havde Daphnie formået at ændre bare en lillebitte del, dybt inde i ham...
Ingrid

Ingrid

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 16 år

Højde / 159 cm

Que 10.11.2020 21:12
 Smilet fra Zane - selvom det på en eller anden måde ikke helt passede til mørkelveren - løsnede det alligevel et eller andet op i teenageren, og Ingrid slappede lidt mere af. Hun smilte tilbage og nikkede så, inden hun så på stolen han sparkede det. 

Ingrid satte sig ned på stolen, da hun gik ud fra at sparket var for at indikere at hun bare skulle sætte sig der. Hænderne lagde sig med håndfladerne ned mod kjolen, da hun havde sat sig ned. 
 Nervøsiteten fandt hurtigt rod i den unge pige igen, da hun var blevet efterladt til sig selv. Det var så forkert at hun var der, hun var jo slet ikke gammel nok til sådan noget! Hænderne gned lidt frem og tilbage mod kjolen og hendes skød, som hun kunne mærke hænderne blev en smule svedig. 
 I takt med nervøsiteten, begyndte det røde lys også at lyse igen. Det var dog kun meget lidt, og gav hende blot et meget svagt skær af rød omkring hendes brystkasse. 

Usikkert så Ingrid kort rundt, men hun fik det hurtigt som om alle kiggede på hende, selvom det nok ikke rigtig gjorde, så blikket blev i stedet flyttet efter Zane, for at se hvor langt han var. 
Zane

Zane

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 260 år

Højde / 185 cm

Efterlyst af Lyset

Neph 10.11.2020 21:17
Det tog ham ikke lang tid at få hevet to krus med cider over disken.
Han betalte med et par krystaller, og vendte så rundt for at gå tilbage til Ingrid, lige som hun kiggede over imod ham.

Hendes mystiske lys var tilbage, men dog ikke så kraftigt som før.
Selvom han endnu ikke var sikker på hvad det var, begyndte han dog at have en idé om det...

Da han kom tilbage til bordet, satte han krusene ned, hev en stol ud og satte sig ved siden af teenage-tøsen.
"Værsågod," sagde han,
"Frisk cider, mild i smagen, men en anelse stærk. Så lad være med at drikke for hurtigt."
Ingrid

Ingrid

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 16 år

Højde / 159 cm

Que 10.11.2020 21:40
 Det var en hel lettelse at han var på vej tilbage til hende, da hun så mod ham. Hendes usikkerhed for at sidde alene, kom nok også lidt om at hun da havde hørt hvilke uhumskheder der kunne ske for unge piger når de var ude alene efter mørket frembrud. 
 " Tak.." hendes ord var lidt mumlende, mens hun satte sig ordenligt ind til bordet og lagde hænderne om kruset. Forsigtigt løftede hun kruset op til munden og tog en slurk.

Zane havde godt nok sagt den var lidt stærk, men Ingrid der var uvidende omkring alkohol, blev alligevel over hvordan den var stærk. Som væsken løb ned i hendes hals, hostede hun kort lidt overrasket, og mærkede varmen stige hende til kinderne.
 " Oh.. okay.. " mumlede hun så overrasket og hostede kort igen, inden kruset blev sat tilbage på bordet. 
 " Det.. skal jeg lige vænne mig til.. " en forsigtig og akavet latter forlod Ingrids læber, mens hun sendte et lidt undskyldende blik mod Zane. Hun var så uvidende og uskyldig. 
Zane

Zane

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 260 år

Højde / 185 cm

Efterlyst af Lyset

Neph 10.11.2020 21:46
Han nikkede blot til hendes tak, og løftede så sit eget krus for at tage en slurk.
Lidt stærk for en cider måske, men smagen var meget god! Frisk!

Ingrid's reaktion frembragte endnu et smil.
Lidt sjovt var det da, at se en person reagere sådan... og det var tydeligvis ikke fordi hun var vant til alkohol.

"Det er helt fint. Hvis du kan lide det, så bare drik det langsomt. Og hvis ikke, så bare lad det stå." sagde han og tog selv endnu en slurk.

Hun virkede så uskyldig, hvilket på sin egen måde var ganske tiltrækkende.
Men... måske skulle han bare lade tiden gå for nu, i stedet for at prøve på noget?
Den måtte han lige overveje..
Ingrid

Ingrid

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 16 år

Højde / 159 cm

Que 10.11.2020 22:01
 Hånden fandt hurtigt nakken, i et akavet udtryk, mens hun nikkede til hans ord.
 " Jeg kan godt lide det.. Jeg blev bare.. Lidt overrasket. Jeg ved ikke helt hvad jeg havde forventet..  " indrømmede hun og tog hånden ned fra nakken igen. Den ene hånd lagde sig om kruset, og den anden lagde sig mod kruset, mens hun lige kom sig over den brændende fornemmelse fra cideren. Det var ikke fordi den var vildt voldsom, men mest bare uvant. 

I et øjeblik var der stille, inden Ingrid løftede blikket og så på Zane.
 " Kommer du her tit? Eller jeg mener.. Jeg har ikke set dig før. Nej.. altså.. det var ikke.. " Ingrid blev mere og mere klar over at det lød som en dårlig scorereplik, eller fordi hun selv brugte masser af tid i byen om natten. Noget der fik blodet til at finde vej til kinderne igen, og det røde lys til lige så stille at blusse mere op.
 " Ikke fordi jeg.. Det jeg prøvede.. jeg.. Uhm.. Hvad bringer dig til Dianthos? " Endte hun så med, inden hun hurtigt løftede kruset op til munden og med blikket slået flov væk tog en forsigtig slurk af cideren. 
Zane

Zane

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 260 år

Højde / 185 cm

Efterlyst af Lyset

Neph 10.11.2020 22:07
"Det er helt normalt, hvis man ikke er vant til at drikke alkohol. Det var derfor jeg syntes cider var en god idé... det er langt mildere end mange andre drikke." svarede han roligt.
Det var nu lidt sødt, den måde hun forklarede sig på... og det fortsatte da i den dur, åbenbart!

Zane betragtede hende roligt, som hun talte og forsøgte at rode lidt bod på sine egne ord.
Havde hun villet flirte med ham, eller var det bare et forsøg på at tale sammen...?

Uanset hvad, var hendes rødmen charmerende!
"Jeg er her helt tilfældigt." svarede han,
"Jeg bor uden for byen."

Så lænede han sig tilbage i stolen med et lille smil, og med blikket på hende.
"...du er ganske køn når du rødmer."
Ingrid

Ingrid

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 16 år

Højde / 159 cm

Que 10.11.2020 22:19
 Ingrid havde lyst til at finde et sted at grave sig ned. Hvorfor skulle hun være så pinlig? Kruset blev sat tilbage på bordet, efter en vellykket slurk. Den ene hånd fandt derefter vej til de små reagensglas der hang om hendes hals, hvor et af dem dæmpede hendes følelser lidt. Tænk hvis hun ikke havde den på. 
 Blikket faldt tilbage på Zane da han svarede hende, mens hun prøvede ikke at tænke for meget over, hvad han mon tænke over hende pinlige forsøg på at starte en helt normal samtale op. Så nikkede hun lidt til det.
 " Okay, " Ingrids blik vandrede ned over Zane, og til hans hænder, for at se om han havde en ring på. Noget der nok ville få hende til at overveje, hun snart skulle hjem. 

Ingrid nåede dog ikke at lande på fingerne, før Zanes ord, fik den røde farve i kinderne og i brystkassen, til at blive mere intens, og hendes blik forlegent så væk.
 " Det siger du godt nok... " mumlede hun lidt og pillede lidt ved kruset. Selvom hendes ord og holdning, måske fik det til at virke som om hun fandt hans ord ubehagelige, så spillede der sig et lille smil på hendes læber, som man nærmest kun så på smigrede teenager piger. 
Zane

Zane

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 260 år

Højde / 185 cm

Efterlyst af Lyset

Neph 10.11.2020 22:25
Hvis hendes blik havde nået hans hænder, ville hun have opdaget at han ikke bar en ring.
Zane betragtede hende roligt, som han forsøgte at afkode hendes reaktion på hans ord - ord som absolut havde været flirtende.

"Kun fordi det er sandt." sagde han og trak let på skuldrene.

"Hvis det er ubehageligt at jeg siger sådan nogle ting, så sig til. Jeg er forstående."
Hvor i Zaladins navn kom de ord dog fra?
Han var mere overrasket over sig selv end han viste...

På den anden side var det vel logisk.
Én ting var aldersforskellen... en anden var, at han var mørkelver.

Endnu en slurk forsvandt fra hans krus, som han smilede lidt for sig selv.
Ingrid

Ingrid

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 16 år

Højde / 159 cm

Que 10.11.2020 22:34
 Det hjalp ikke lige frem på Ingrid rødmen at han sagde det var sandt. Hun sagde ikke noget til det, men brummede blot som svar, inden hænderne fandt vej til kinder, som hun gned dem lidt. Efterfølgende tog hun fat og hendes kappe, og tog den lidt mere om sig, for at dække lidt for lyset, der var begyndt at blive irriterende intenst.
 " Men det er irriterende.. Fordi det ikke kun er i kinderne.. " hendes ord var mumlende, ja næsten hviskende. Hun hadede at hende følelser skulle vises så tydeligt for omverden. 

Til hans næste ord rystede hun hurtigt på hovedet. Det var ikke hans ord der var ubehagelige. Hun.. Kunne godt lide de ting han sagde. Men det ville hun selvfølgelig ikke indrømme. 
 " Det er okay du siger det.. " Selvom ordene var oprigtige, kunne hun alligevel ikke få sig til at se på ham som hun sagde dem. I stedet skyndte hun sig bare at tage fat om kruset og taget endnu en tår, lidt større end før, nu hvor hun ikke længere blev helt overvældet over smagen og fornemmelsen i halsen.
Zane

Zane

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 260 år

Højde / 185 cm

Efterlyst af Lyset

Neph 10.11.2020 22:40
Hendes reaktionog hendes ord, lagde puslespillet for ham.
Selvfølgelig... det var logisk, nu hvor han tænkte over det.

"Dit lys... det viser et hint af dine følelser." sagde han roligt.
"Hvad enten det så er gode eller dårlige følelser, så kommer den samme, røde farve."

Han sagde det lavt nok til at folk omkring dem ikke ville kunne høre det, men højt nok til at hun selv kunne.

"Og godt. Selvom du virker forlegen over det jeg siger." kom det så, med et lettere gavtyveagtigt grin.
"Eller måske... er det fordi du i virkeligheden godt kan lide det?"
Ingrid

Ingrid

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 16 år

Højde / 159 cm

Que 10.11.2020 22:49
 Blikket fandt lidt skævende tilbage på Zan og læberne foldede sig sammen som han forklarede hendes lys for hende, og hun skar en kort grimasse inden hun så væk, og rystede lidt på hovedet. 
 " Ikke helt..  " mumlede hun lidt, men uddybede det ikke yderligere. Ikke lige nu.

Tænderne sank ned i underlæben da han sagde hun virkede forlegen over det, hvilket hun bestemt også gjorde, men ville enhver teenager pige ikke blive lidt forlegen når nogen kaldte dem køn? Hun skulle til at tage en tår mere af cideren, ved hans næste ord, men i stedet for at drikke, var hun ved at få det galt i halsen. Kruset blev sat på bordet, mens hun hostede en smule og så væk fra ham, med en akavet brum, som ikke helt sagde om hun gav ham ret eller ej. 
 Med baghånden tørrede hun lidt cider væk fra læberne, inden hun flyttede lidt hvordan hun sad på stolen. Hun rømmede sig lidt, dog stadig med blikket væk fra ham. 
 " Jeg lyser både hvid og rød.. Rød ved negative-ish følelser, og rød ved positive-ish.. " mumlede hun stille. Emne skift, det var helt sikkert det rette valg lige nu!
Zane

Zane

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 260 år

Højde / 185 cm

Efterlyst af Lyset

Neph 10.11.2020 22:54
Emneskift, hm?
Havde han monstro ramt rigtigt?
Det var han næsten helt sikker på... men! BAre for at gøre det interessant, og måske for ikke at presse dem for meget, besluttede han nu at hun skule have bolden.

Hvis hun flirtede tilbage på et tidspunkt, ville han tage det som det kom, og med glæde!
Og indtil da? Ja...

"Så hvid ved negative følelser? Det betyder at du ikke føler noget negativt lige nu." nikkede han.
"Det er en interessant evne, som må have grund i noget mere end at vise følelser..."
Ingrid

Ingrid

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 16 år

Højde / 159 cm

Que 10.11.2020 23:02
 Forvirret over sig selv rystede Ingrid på hovedet. Hvad var det hun havde sagt? Panden rynkede sig en smule, for ud fra hvad Zane sagde havde hun kludret i det.
 " Nej altså.. Rød for negativ, hvid for positiv." skyndte hun sig at sige, mens panden forsat var rynket. Hendes emneskift gik ikke særlig godt. Blikket flyttede sig lidt ned på hendes skød.
 " Men det er også lidt.. underligt.. Altså.. Hvad negative følelser fx er..  " mumlede hun lidt og så tilbage på Zane som virkede noget mere imponeret over det end hun selv gjorde. Hun hadede det. Nogen gange blev folk bange for hende, fordi de ikke forstod det. Andre gange drillede de hende bare med det. Det var nok mest irriterende fordi hun ikke kunne styre det. 

Forsigtigt trak hun på skulderne til hans kommentar. 
 " Det tror jeg ikke det har.. Jeg kan ikke styre det.. Det lyser bare når jeg føler noget intenst nok. Jo tydeligere følelsen er, jo mere lyser jeg.. Jeg kan kun.. prøve ikke at føle eller dæmpe følelserne lidt..  " Forklarede hun, og lod en pegefinger prikke på det ene reagensglas. 
Zane

Zane

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 260 år

Højde / 185 cm

Efterlyst af Lyset

Neph 10.11.2020 23:11
Ah, Zaladins også... betød det at hun følte noget negativt lige nu?
Hendes ls var rødt... var det nervøsitet måske?
På den anden side havde hun jo sagt at det var negativt-ish, hvilket kunne betyde mange ting.
For eksempel, gættede han på, smigret forlegenhed?

"Jeg tror jeg forstår det nu." sagde han.
"Og jeg synes nu ikke at det er noget du behøver at gemme, selvom jeg også godt kan se hvorfor du gør det..."

Han kiggede lidt på reagensglasset, og besluttede sig for at spørge.
"Hvad er det for nogle glas...?"
Ingrid

Ingrid

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 16 år

Højde / 159 cm

Que 10.11.2020 23:21
 Ingrid nikkede lidt da han sagde han forstod det. Det sværeste var også mest at gennemskue hvilken følelse der fik hende til at lyse op. En af grundene til hun hadede det, fordi hun af og til blev misforstået, udelukkende på grund af lyset. 
 Blikket blev slået ned igen, da Zane sagde han ikke synes hun skulle gemme det. Hun tog en dyb vejrtrækning, mest for at få følelserne til at falde lidt til ro. Det var ikke fordi hun ikke tog hans ord til sig, hun tænkte bare at det måske var mange år siden han havde været en ung teenager, med masser af følelser, der var ud over det hele. Nu vidste hun ikke hvor gammel han var, men han så ud til at det i hvert fald ud til at det var nogle år siden han havde været på Ingrid alder.

Blikket hvilede lidt på kruset inden det så mod Zane igen.
 " De er lidt forskelligt... En af dem dæmper mine følelser lidt.. Så jeg ikke lyser nær så meget..  " Forklarede hun og bed sig lidt i underlæben, inden hun sendte ham er lille smil.
Zane

Zane

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 260 år

Højde / 185 cm

Efterlyst af Lyset

Neph 10.11.2020 23:26
Zane var langfra gammen for en mørkelver... men han var en voksen mand, og tydeligt ældre end hende.
Det nærede ham dog ikke det mindste...
Følelser kunne han dog godt forstå, trods alt der var sket.

Han lyttede roligt til hende, og smilede let da hun endelig gav ham et lille smil.
"Praktisk." sagde han og mødte hendes blik.
Hun så lige en snert ekstra sød ud, da hun bed sig i underlæben.
Det fik dog ikke Zane til at kommentere det.

I stedet løftede han sit krus, og tog endnu en slurk.
"Jeg tror... at jeg vil lytte mest til dine ord, frem for at kigge på dit lys."
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Chibi, Mong, jack
Lige nu: 3 | I dag: 13