Dragonflower 27.10.2020 13:19
Forslag til navneændring:Hattrick (siger du har fået tre af ‘noget’, i dette tilfælde nomineringer. Siger ikke noget om dig som trådskriver)
Exceptionel Trådskriver (lægger mere op af hvad trofæet er beskrevet til at give udtryk for)
Hædret Trådskriver (da man får den af nomineringer)
----------
Og jeg håber virkelig jeg tager fejl her men.. er forslaget at tilføje en mulighed for at fjerne statistik fra sin profil, så vi ikke længere skal/må have en debat om forslag til nye punkter til statistikken?
Jeg er ikke imod forslaget som sådan, hvis løsningen er at dem der bliver ramt 'bare kan skjule statistikken' så synes jeg det er en meget dårlig løsning.
Jeg ved jeg er en af dem der generelt har været pessimistisk omkring nye tilføjelser til statistikken, men desværre er det her ikke udtryk for et nyt problem, eller en stigende tendens, men følelser der har eksisteret længe hos folk. Det er bare først nu der bliver sagt noget til det.
Personligt tror jeg det er en blanding af den massive mængde forslag til ny statistik der er kommet på det sidste, og at folk er blevet mindre bange for at påtale det, af frygt for at bryde 'den gode stemning'.
Det sagt, så er der gode og dårligt måder at føre sådan en debat på, og det der skete i chatten var rigtig skidt, det skal der ikke være nogen tvivl om. Situationen eskalerede voldsomt, og vi skal ikke ende med at 'råbe' af hinanden i chatten over velmente forslag - om vi er enige i dem eller ej.
Til trods for jeg tit er en af dem der påtaler det, så er statistikken ikke noget der generer mig personligt - længere.. for det meste.
Det har den gjort, men jeg er heldigvis selv et bedre sted mentalt nu. Men jeg påtaler det stadig, for alle dem som ikke er.
For jeg er ikke i tvivl om at alle disse forslag er velmente! Og mange af dem er også super fine og giver sjov viden!
Men, som Lux og Chilitoke er inde på, så er statistisk også, i dens funktion, noget det tager data og gør det sammenligneligt. Det meste af statistikken vil aldrig skabe følelser der ikke er der i forvejen, men de kan forstærke dem der er. Og hvor omend vi ikke kan sikre os mod alt, synes jeg stadig der er relevant at have med, når vi snakker om ting der skal tilføjes. For jeg mener der er ret stor forskel på om man måler ‘antal tråde med x karakter’ eller ‘antal nominerede tråde’.
For det sker også at et velment stykke statistik tilføjes, som så har en uforudset konsekvens. Vi så det ske med lummerprocenten. Det var et velment, sjovt stykke statistik, der gjorde folk blev valgt fra som trådpartner og bidrog til den udskamning der i forvejen havde luret.
Og så synes jeg ærligt at vi skal kunne snakke om det. Selvfølgelig var det ikke intentionen med det stykke statistik, men det var desværre noget den bragte med sig, og det er vi nødt til at kunne italesætte.
En anden grund til at meget af det her kommer op nu, er også hvad der laves statistik om. For mange at de nyere forslag om tilføjelser har netop været af en karakter hvor jeg synes fokus har skiftet fra 'sjov data' til 'sammenlignelig data'.
Generelt tror jeg meget af mit problem er når statistikken holder op med at handle om det at skrive, og karakterer og i stedet omhandler hvad og hvordan jeg skriver. Lix tallet, lummer/vold antal/procent og topposter ræset værende de store for mig.
Så jeg synes det er vigtigt vi snakker om statistikken. Ikke for at fjerne den, men for at sikre os at de ting der er på den, er sjove for så mange som muligt, og ikke skader folk.
For jeg mener ikke at sjov statistik er vigtigere end folks mentale helbred. Og derfor skal vi kunne snakke om det, på en pæn og konstruktiv måde.
Nomineringer:
Jeg vil prøve at bruge den kære statistik og MATEMATIK til at sætte det lidt i perspektiv!
Jeg er en ‘gammel’ bruger, der har været her siden 2010. Jeg ved ikke om jeg kvalificere som en af de ‘populære’ men vi prøver:
Jeg har haft 269 tråde i alt.
Jeg har nomineret 8 tråde.
Jeg har deltaget i 11 tråde der er blevet nomineret.
Min nominer-til-nominerings rate er derfor 72%.
Af de 11 nominerede tråd jeg har deltaget i, har 5 været fællestråde med 3 eller flere deltagere.
Af de 11 er 1 (en) nomineret udelukkende af personer der IKKE deltog i tråden.
Det er 0.3% af mit totale antal tråde, der udelukkende er blevet nomineret af personer der ikke selv deltog i tråden. Det svarer til at 9% af de nomineringer jeg har fået. De resterende 91% er altså fuldt/delvist nomineret af folk der selv har deltaget i tråden.
(Tak til statistikken for data)
Ud fra de tal ses der en tydelig sammenhæng mellem det at nominere tråde, og at få tråde nomineret.. Primært af mig selv og dem jeg har trådet med! Men hvis jeg aldrig selv havde nomineret en tråd ville de tal se heeeelt anderledes ud. Der er igen en del af de tråde som KUN er nomineret af mig selv. For det er sku okay at klappe sig selv på skulderen også!
Til slut, hvis vi skal have statistik på siden omkring nomineringer, så synes jeg vi skal have en 'totale antal tråde nomineret på siden'! Evt med en procent sats også. Så kan vi kæmpe sammen om at få den over 1%, og give herre mange skulderklap til hinanden!
Evt kald den sidens 'skulderklap procent'! (det er en joke BTW. Lad være med at kald den det xD).
Det skal gøre ondt, før det gør plot!