Se det havde hun ret i, forunderligt og mærkeligt var virkelig ord man sagtens kunne bruge, til at beskrive den verden der lurede bagved det som øjet umiddelbart så. Adrian havde brugt mange år på at lærer den her del af livet at kende, han havde brugt mange timer i ånders selskab, og var sågar vokset op med deres tilstedeværelse, fra barnsben af.
Og selv han havde stadigvæk spørgsmål og en voksende mangel på svar, da de altid formåede at overraske ham, de kære væsner.
Hendes næste ord fik dog et mere mildt flimmer frem i de gyldlysende øjne satyren bar, og havde det ikke været fordi at de befandt sig i den sal som de gjorde, ville en opmuntrende hånd have strøget hende over skulderen.
Fordi så kunne det virkelig være svært at håndtere.
Adrian's svar på hendes næste spørgsmål, kunne nemlig tyde på at det ikke altid var magisk eller fantastisk, at være åndemager, og hvisker.
Satyren brummede, og lod kortvarigt den menneskelige vin friske ganen en anelse op, inden at han langsomt nikkede.
"Mmmh, det er ikke så simpelt..." mumlede han, og skubbede sin kappe en anelse til side, en udstrakt hånd foran sig. En mumlende hvisken forlod satyren, og ikke lang tid skulle der gå, førhen at en luftånd's flakkende skikkelse dansede i den arrede håndflade, lysende øjne nysgerrige på hvem de to af dem var. Som vinden der ruskede i blade var dens stemme, når den talte.
"Godhed og dens modpart, ondskab, er ikke så fastlagt. Er en ørn ond for at jage mindre fugle, eller er katten ond, når den leger med sit bytte? Det er trods alt deres natur..." forsatte han en anelse funderende, og så det flygtige væsen lette fra hans hånd, og nysgerrig på ballet, bevæge sig ind imellem gæsterne.
Hvor den passerede, løftede ekstra lette kjoler sig en anelse.
"Vender du den imod sin natur, kan vi dog begynde at snakke om ondskabsfuldhed, da det ikke er noget de tager let på. Tvinger jeg en luftånd til at gøre det samme som en jordånd, vil den gøre alt i sin magt for at slippe - inklusiv at skade mig, eller tage hævn" Adrian's øjne gled tilbage på Clara, og hans hoved gled en anelse på skrå.
"Jeg tror bare at de... er?" sagt spørgende, fordi han velsagtens ville vide hvad hun selv mente.
"Well, legend has it when the sunbeams come,
All the plants, they eat them with their leaves"