Det løvfald, som vi kom så alt for nær

Olive Aina de Richelieu

Olive Aina de Richelieu

Hertugdatter, arving | Magisk tatovør

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Juvelen: Dianthos' Havn

Alder / 22 år

Højde / 166 cm

Xenwia 22.04.2021 01:16
Nogen ville nok mene at hånden gennem det velfriserede hår ødelagde det glansbillede, som Nicodemus uden tvivl var blevet sat til at opretholde for aften. Han virkede ingen gang selv bevidst om det, da han ufortrødent tog støtte mod gelænderet. Olive tolkede det som at han måtte være tilpas i hendes selskab, til hendes store befrielse.

Det var dog med overraskelse i de grå øjne at hun holdt blikket på ham. Slet ikke forberedt på, at han faktisk forstod hende eller i det mindset prøvede at forstå. Endnu mere forbløffet da han stykkede de næste ord til de forrige. Før hun kunne nå at samle sig om sine egne ord, tog han eksempel i Isenwald fyrstinden og Olive kunne her ikke lade være med at lade et større smil vokse frem på læberne ”Stærke kvinder har det dog med at skræmme visse mænd, men det overrasker mig ikke at du ikke er en af dem. Din tante og ildsjæl taget i betragtning. Jeg kan kun tilstræbe mig på at blive en bare halvt så dygtig hertuginde, som fyrstinderne af Isenwald og Arys.” det var ingen hemmelighed at særligt de to matriarker var kvinder, som Olive så mod med stor ærbødighed.
”Er det derfor du så gerne vil til havs? Fordi undskyldningerne for at undre bejlere er ved at løbe tyndt?" spurgte hun med et drillende udtryk, der gjorde det klart hun ikke prøvede at pege ham ud.

”Det er svært at tro ingen har fanget dit øje blandt hoffet. Vi alle kigger i smug og også du må da have gjort dig overvejelser?” konspirerede hun nysgerrigt, mens hænderne greb om hver sin håndfuld af det røde skørt og gjorde plads for at hendes snosnude kunne placeres på en udhugningerne på gelænderet. En hånd slap for at støtte mod kanten, mens den anden skødesløst trak længere op i skørtet, blottede mere ben end nogensinde ville anses som anstændigt, i det Olive først svang det ene og der næst det andet ben over på ydersiden af gelænderet siddende på kanten.
”Tør du?” spurgte hun i en slet skjult udfordring, før hælene blev sat mod kanten af balkonen og Olive lænede sig faretruende frem mod haven, med armene strakt bag sig til fingerspidserne blev hvide af presset mod de udhuggede sten.
Nicodemus

Nicodemus

Adelsmand

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 178 cm

Krystal 29.04.2021 09:40
Nicodemus smilede varmt. Han var pavestolt af en sin tante og hvordan hun egenhændigt havde håndteret overtagelsen af fyrstemagten. Isenwald havde stadig en del at bevise, men Nicodemus stolede på, at Verona ville være langt dygtigere til det, end han nogensinde selv villle være i stand til at blive.

"Kvinder ved lige så meget som mænd. Nogle gange mere." Sagde han med et lille skuldertræk og en latter. "Det ville være spild, hvis de blot skulle gå og tage sig af børnene.." Han havde hørt, at det var sådan de gjorde i Rubinien, men satte pris på, at det ikke var tilfældet i hans egen familie.

Selv om det blot tydeligt var en spøgefuld bemærkning, fik hendes næste ord ham til at se væk et øjeblik, inden hans blik fandt vej tilbage til hendes ansigt. "Afsløret!" Lo han. Han kunne ikke rigtig løbe fra, at det bestemt også var en tanke, der havde strejfet ham. En tid på havet kunne udsætte det hele med et par år.

"Åh jo, det har jeg vel nok.." Svaret på bemærkningen om, at nogle måtte have fanget hans øje, var lidt undvigende, men mest af alt fordi Nicodemus var blevet distraheret af synet af hendes blottede ben på balkonens rækværk.
Hun skulle ikke sige "tør du" mange gange til ham, og selv om de pæne bukser ikke ligefrem var velegnede til akrobatik, var det alligevel væsentlig nemmere for ham at svinge benene over gelænderet. Han satte sig ikke, men stod i stedet faretruende balancerende, mens han kiggede ud over haven. Det var heldigvis ikke et voldsomt langt fald, skulle man få lyst til at hoppe ned i det grønne..

Olive Aina de Richelieu

Olive Aina de Richelieu

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Alder / 22 år

Højde / 166 cm

Xenwia 18.06.2021 16:21
Indrømmelsen burde ikke være så overraskende som Olive fandt den til at være. Den mørkhåret adelssøn havde trods alt forsøgt at spinde hende en løgn på, selv ikke da hun med størst upassende maner havde påpeget hans kvindelige bekendtskaber i Medanien. Alligevel tog hun sig selv i paf at blinke et par gange. Ikke at hun dømte ham det mindste. Et ægteskab var ikke en lille sag. Med det fulgte et ansvar ikke bare for en selv og ens husbond eller viv, men også for det småt folk der helst skulle følge.
"Jeg kan ikke påstå at jeg ikke forstår dig. Hele ideen om ægteskabelige pligter er lidt skræmmende. Nogle dage føler jeg mig klar til opgaven og andre dage, så kan jeg knapt nok forestille mig hvordan det må være at være en hustru, for ikke at tænke på tanken om at vågne op ved siden af en anden person." det sidste var en særlig intimiderende tanke for en der stadig havde sit første kys til gode, hun slap derfor heller ikke for at trække en lille grimasse.

I sin færd over gelænderet havde hun ikke bemærket hvordan hans blik havde sænket sig til den blottede hud. Det derfor med en undren i stemmen at hun gentog "Vel nok?" i forsøget på at få ham til at uddybe det noget vage svar.
Olive fulgte hans blik ned på det grønne hav under dem. Fristelsen stor for at give slip og lade sg falde ned i vegetationen der synede forræderisk blød her oppe fra. I stedet for at slippe gelænderet, lød hun sin nysgerrighed løbe af med sig "Hvis du kunne gifte dig med hvem som helst, hvem ville du så vågne op ved siden af hver evig eneste morgen resten af dit liv?".

Nicodemus

Nicodemus

Adelsmand

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 178 cm

Krystal 03.07.2021 19:32
"Jeg er sikker på, at hvem end der får dig til hustru, bliver en meget heldig mand." Skyndte Nicodemus sig at sige, mens han skottede til hende. Det mente han i hvert fald hvert et ord af - for ikke nok med at hun var smuk, hun havde også noget mellem ørerne og lød til at have flere interesser end fine kjoler og adelssammenkomster. 

Han slap for et lille, kort øjeblik med hænderne for at stå og balancere med et fjoget grin på læberne, inden han greb rækværket bag sig. Hans fader ville give ham en ordentlig røffel, hvis han kunne se ham nu.

"Hvis jeg skal være helt ærlig, er der mange der har fanget mit blik gennem tiden. Måske lidt for mange. Men det havde du vidst allerede hørt rygter om.." Tilstod han. Hvis man blot kunne blive ved med at jage skørterne uden at noget af ansvaret fulgte med. Tænkte hun dårligt om ham af den grund?

Hendes næste ord fik ham til at blive stille for en kort stund. Det drengede grin falmede en smule og blikket blev vendt mod buskene under dem. "Hun hed Sahélia." Sagde han lavmælt. "Jeg ved ikke, om det var hendes rigtige navn. Hun var en skøge.." Han så på hende, overrasket over sin egen, pludselige ærlighed. "Ja, jeg faldt for en skøge, tåbelig som jeg var. Jeg tænker stadig ofte på hende."

Olive Aina de Richelieu

Olive Aina de Richelieu

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Alder / 22 år

Højde / 166 cm

Xenwia 05.07.2021 03:15
Farve steg hastigt til kinderne ved komplimentet og fik Olive til at slå blikket væk "Det er..." Olive bød sig selv af, da det giv op for hende at hun var ved at komme med et modargument til de rosende ord "Mange tak." Fik hun lidt genert over læberne. Ét var når komplimenterne handlede om hendes evner inden for strategi og kunst, dem kunne hun forholde sig til og tage imod glædeligt. Hun vidste jo selv de var sande, men rosende bemærkninger på de områder hun var mest usikker på, havde en tendens til at gøre hende små forlegen.

Stadig med varme i kinderne, dog ikke nært så intenst, vendte hun blikket tilbage på Isenwaldsønnen lige tids nok til at se ham slippe taget om gelænderet. Det var ikke andet end et split sekund, hvor det lignede han ville gå i frit fald, men det var nok til hun uden omtanke rakte frem og greb om det ene af Nicodemus' håndled "Pas på!" Udbrød hun i samme ombæring. Han faldt ikke og med et beklagende smil, løsnede Olive sit greb.

"Det var virkelig ikke min mening at kommentere på det, jeg burde ikke have kommenteret på det." Erkendte hun undskyldende "Du er en ung adelig mand, der er blevet tilsmilet af både Laurana og Shara, det ville næsten være mere underligt hvis ikke du havde... Du ved." Selvom forventningerne var at holde sig dydig til ægtesengen, så vidste komtessen fra sine ældre brødre at det sjældent forblev sådan for de unge mænd. De havde jo ikke nært så meget i spil ved at give efter for et varmt skød.

Hun lyttede tavst, men uden skyggen af fordømmelse var at se hos hende. "Du var ikke tåbelig. Du er ikke tåbellig, hverken for stadig at tænke på hende eller blive forelsket i hende i første omgang." Hun slog blikket op mod den blå himmel over dem, fulgte en skys færd inden hun trak på skulderen og vendte hovedet i Nicodemus' retning "Du blev forelsket i en fantasi, og hvem ville ikke det?" Var det ikke en skøges fornemmeste job? Hvis hun blev alt det man ønskede, så vendte mændene vel også tilbage, ikke?.
Nicodemus

Nicodemus

Adelsmand

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 178 cm

Krystal 10.07.2021 09:45
Et kort øjeblik så man adelsfrøkenen i Olive. Pigen der rødmede og blev forlegen ved komplimenter. Øjeblikket efter blev hun afløst af noget stærkere, der vovede at række ud efter ham, og Nicodemus stirrede kortvarigt fra sit håndled til hendes ansigt. Var det et snert af fortrydelse over, at hun havde sluppet sit tag så hurtigt igen?

Hendes næste ord var dog med til at gøre ham forlegen. Velsignet af Laurana og Shara. Han havde aldrig nogensinde hørt nogen opstille det så pænt, og han skrev sig eftertrykkeligt bag øret, at det var en vending han muligvis kunne bruge som undskyldning fremover.
Hvis det ikke bare var for det pokkers kyskhedsløfte, han havde aflagt.. Det var en hård skæbne for en ung mand, hvor hormonerne stadig rasede i kroppen, mente han selv.

"Jeg skal nok lade være med at spørge igen." Lød det, let i spøg. Der var også adelskvinder, der ikke nøjedes med at vente - det var han i hvert fald klar over, men det spurgte man ikke om.

Igen blev ansigtet lagt i mere alvorlige folder. Blikket blev vendt mod labyrinthaven og de fjernere bjerge i horisonten. "Tak for at du forstår. Man føler sig bare lidt .. tåbelig bagefter, når alle fortæller en, at det bare var en fantasi. Det føltes så ægte i øjeblikket." Det var lang tid siden han havde snakket med nogen om det - og første gang, han havde snakket om det med en person, der var af hans egen stand. Han havde drømt vidt og bredt - endda overvejet så langt at stikke af med hende, købe et lille hus et sted og bare .. leve der.

Olive Aina de Richelieu

Olive Aina de Richelieu

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Alder / 22 år

Højde / 166 cm

Xenwia 20.07.2021 16:03
Olive havde alle grunde til at se på den unge Isenwald med fordømmelse i de stålgrå øjne, nøjagtigt som det kunne forestilles at så mange andre før hende havde set på ham, men hvad nytte havde det? Fortiden kunne ikke gøres om og hun bildte sig selv ind at det var en snert af skyld eller skam, måske en blanding af begge, som kunne anes i de mørke øjne.
"Hvorfor dog det? Det var måske en fantasi, men det gjorde det ikke mindre ægte i øjeblikket?" Øjenbrynene rynkede sig eftertænksomt sammen, så en tynd streg tegnede sig over dem. "Fortæl mig om hende," Bød hun ham med blid stemme "hvis du har lyst, så vil jeg gerne høre om denne Sahélia. Hun må have været en ganske fantastisk kvinde, når hun stadig har dit hjerte." Forsøgte hun straks efter at gøre det klart at han ikke skulle føle sig presset til at fortælle noget som helst, hvis ikke det var hans eget ønske.
Nicodemus

Nicodemus

Adelsmand

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 178 cm

Krystal 11.08.2021 12:19
Nicodemus blinkede et par gange - overraskelsen tydelig i de mørke øjne. Han havde fået mange belærende ord fra sine venner i byen: "Du kan ikke stole på en skøge.", "Hun var bare ude efter dine krystaller, makker." eller "Det var ikke rigtig kærlighed."

Men sjældent var der nogen, der havde vist interesesse for at vide noget om hende. Sahélia.

Den unge adelsdreng lod igen blikket søge ude over labyrinthaven, mens han satte sig akavet balancerende på gelænderet. Det virkede pludselig som om, det var lidt svært at finde ordene frem. "Hun var virkelig smuk. På den der ligefremme og ikke-adels-agtige måde. Hendes kinder var fregnede og hun flettede sit lange, rødbrune hår."

"Jeg mødte hende på en kro i det nedre distrikt." Fortsatte han, mens han skottede kortvarigt til Olive. Måske hun ville dømme ham trods alt, men nu var han nået så langt allerede, og han kunne mærke, at han havde haft brug for at tale om det.
"Måske var det bare en skøges måde at tjene penge på, men hun virkede .. du ved, oprigtigt interesseret i hvem jeg var, og ikke bare hvor mange krystaller jeg havde." Sagde han, "Jeg begyndte ofte at komme nede på .. stedet .. hvor hun arbejdede." Han kunne ikke rigtig få ordet bordel over sine læber, når han fortalte det til Olive. "Men en dag var hun bare .. væk. Bortrejst sagde hende der ejede stedet. Men hun ville ikke fortælle mig mere."

Folk der arbejdede i den slags erhverv havde det med at beskytte hinanden. Nicodemus ønskede blot, at hun havde efterladt ham en eller anden form for afsked. En forklaring.

Olive Aina de Richelieu

Olive Aina de Richelieu

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Alder / 22 år

Højde / 166 cm

Xenwia 11.08.2021 17:10
Opmuntrende smilede hun til Nicodemus, da overraskelse strålede fra ham. Approberede for at han havde hørt rigtigt, at hun faktisk gerne ville høre mere om den kvinde som endnu holdt den unge adelssøn i sit hjerte. Velvidende at hun ikke burde opildne ham til at rive op i forbudte følelser, med fare for at han inden næste fuldmåne ville være draget ud for at finde denne Sahélia.

Olive fugtede sine læber, mens ansigtet lagde sig i en lyttende mine. Hun sørgede for ikke skifte mellem at se på Isenwaldsønnen, op mod himlen eller ud mod labyrinten under dem, så han ikke følte sig alt for utilpas eller sårbar mens han krænkede sit hjerte ud.

"Hun var virkelig smuk. På den der ligefremme og ikke-adels-agtige måde.(...)" Sætningen var svær ikke kortvarigt at hæfte sig ved. Usikkerheden åd den som havde ordene været tørre kviste kastet på et bål, og fik straks komtessen til at blive alt for selvbevidst om hvilket øjne han måtte se hende med. Var hun grim i sin blodrøde balkjole og med det opsatte hår?

Hun havde været i færd med at kæmpe det ene ben over gelænderet, da hun pludselig standsede og kiggede hans vej. "Kunne hun være blevet med barn?" Slap det ud, før hun kunne nå at overveje om det overhovedet var et spørgsmål han havde brug for at høre.
Nattens kvinder var måske nok mestre i at beskytte sig, men hun ville ikke have været den første til at gå et barn med en kunde. Måske var det grunden for den pludselige forsvinden? Det ville give mening ville det ikke, at det var et barn som havde gjort at hun havde søgt nye veje?
Nicodemus

Nicodemus

Adelsmand

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 178 cm

Krystal 31.08.2021 16:07
Nicodemus var for et øjeblik opslugt af sine egne minder, som han øsede sit hjerte ud. Alt for opslugt til at bemærke sit eget uheldige valg af ord, der kunne få det til at lyde som om en kvinde som Olive ikke var nær så god. Han kunne ikke forestille sig den usikkerhed, der havde grebet hende - for hun omgav sig både med magt og skønhed samt en ligefremhed, der tillod dem at have denne samtale ude i den fri luft, på afstand af balsalens intriger, brusende skørter og ord, der skulle pakkes omhyggeligt ind, før de blev sagt.

I stedet havde han rakt armen ud, som hun gjorde mine til at kravle over gelænderet og blikket kunne ikke undgå at falde på benet, der var strakt frem. Hendes næste ord fik ham dog til at stivne.

"Det .. har jeg aldrig tænkt på." Kom det halvstammende frem. Hvorfor i alverden var den mulighed aldrig gået op for ham? Kunne han være faderen til et barn et sted derude? Tanken fik en følelse af gru til at stige op i ham.

Olive Aina de Richelieu

Olive Aina de Richelieu

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Alder / 22 år

Højde / 166 cm

Xenwia 01.09.2021 15:23
Hvem skulle have troet at det havde været betydeligt nemmere at komme på den forkerte side af balustraden, end det skulle vise sig at komme retur? Taknemligt havde Olive grebet om Nicodemus' arm for støtte, mens hun uden selv at bide mærke i det, var endt med at følge hans bliks kurs mod bennet.

Et eller andet sted registrerede komtessen at ordene var hendes, men det var først da Isenwaldsønnen fik hakket et svar ud, at det gik op for hende at hendes mund var løbet af med hende og fandt pludselig sig selv stående fast frosset i situationen.
"Eller hun har måtte rejse hjem, for at passe et sygt familiemedlem?" Skyndte hun at indskyde. Det var et ringe forsøg på at løfte den sten, som hun uforsvarende havde lagt på i det hulrum skøgen havde efterladt sig.
Hånden fjernede sig fra armen med et svagt beklagende smil, der mest blev en ensidigt trækning i mundvigende. Hvorefter hun med lidt møjen endte med at stå med fødderne solidt placeret på balkonens gulv.
Nicodemus

Nicodemus

Adelsmand

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 178 cm

Krystal 04.09.2021 17:09
Nicodemus skyndte sig at trække blikket til sig, da hun bemærkede, at han havde stirret. Med ét følte han sig skamfuld - hun måtte tro, at alt han tænkte på var kvinder og alt det, han gerne ville gøre ved dem. Ikke at han ikke tænkte på den slags noget af tiden, men det var ikke alt!

Han forsøgte at støtte hende med sin arm så godt han kunne, mens hun kom tilbage på balkonen. Derefter svang han selv benene over for at komme tilbage til hende, lidt klodset, da han landede på et noget mindre elegant måde på balkonens gulv. Ordene, hun havde sagt, fyldte ham stadig med en pludselig følelse af forfærdelse.

"Ja .. du har nok ret. Jeg ved heller ikke hvor hun kom fra." Fremstammede han. Ved alle guderne, han ville jo aldrig finde ud af det, hvis hun rent faktisk var blevet gravid. Desuden havde hun jo også haft .. andre mænd. Til hans egen store jalousi.

Olive Aina de Richelieu

Olive Aina de Richelieu

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Alder / 22 år

Højde / 166 cm

Xenwia 05.09.2021 04:38
Akavede og trykkede stemninger var ikke uvant for Olive. Under normale omstændigheder ville hun have mødt det med oprejst pande og en foregivelse af ikke at lade sig påvirke af den; det gik jo ikke at man stod og var ved at gnide fingrene af sig selv, når man samtidigt skulle stå nært Hertugen de Richelieu under forhandlinger. 
Men en velvokset lyst til at sparke sig selv over skinnebenet, for endnu en gang at komme med en idiotisk fortalelse og en dertil indre stemme af usikkerhed på hele hendes fysiske person, havde hænderne travlt med at glide over det røde skørt. Kamufleret af at rette de ikke eksisterende stoffolder ud.

Med Nicodemus' knapt så elegante landing, løftede endte hun med at stå med hænderne løftet op foran sig, ikke afværgende, men i en naturlig gribe respons. Til deres begges held, blev der ikke brug for en fald redning - den ville bare have sendt dem begge i gulvet.

"Jeg er sikker på hun har haft sine gode grunde, som ikke indebar et svangerskab." Forsikrede hun, med en falsk sikkerhed der fik hende selv til at krumme tær. En større klump spyt blev tvunget ned efterfølgende, hvorefter Olive skrottede mod balkondøren.
"Vi må nok også hellere komme tilbage...".
Nicodemus

Nicodemus

Adelsmand

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 178 cm

Krystal 08.09.2021 15:55
Samtalen havde taget en .. uventet drejning. Nicodemus havde haft visse forhåbninger om, at en stilfærdig samtale med Richelieu-arvingen på balkonen, ville have givet ham mulighed for at lære hende bedre at kende og gøre et godt indtryk af sig selv. Han havde lært mere om hende men sidstnævnte .. var ikke gået helt efter planen. Det, der først havde været en lettelse over at få talt ud, havde fæstnet sig og blevet en hård knude af nervøsitet og tvivl i maven. Det værste var, at der ikke var noget at gøre ved det.

"Ja, selvfølgelig.." Tvang han sig selv til at sige, mens han genvandt fodfæstet, for en kort stund strejfende hendes arm for støtte, men uden at lægge egentlig vægt på.

"Åh ja.." Tilbage til festlighederne. Nicodemus følte sig ikke specielt i festhumør lige nu, men noget at slukke tørsten i ville være godt. Han sendte Olive et smil, der var ganske ægtefølt. Det var trods alt ikke hendes skyld, at han havde væltet rundt med en skøge, og han havde rent faktisk sat pris på hendes selskab og tålmodighed. "Jeg vil høre min fader, om der kan arrangeres et visit til Juvelen.. det ville glæde mig at se jeres skibe." Skyndte han sig at sige med antydningen af en bøn i de mørke øjne: Hvis hun også ville lægge et godt ord ind hos sin egen familie..

Han bød hende armen for at de kunne vende tilbage til balsalen.

Nicodemus har forladt tråden.

Olive Aina de Richelieu

Olive Aina de Richelieu

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Alder / 22 år

Højde / 166 cm

Xenwia 09.09.2021 01:56
Nogle gange skulle man holde sig til regler og korrekt etikette, denne aften værende en af disse gange og det var lige hvad Olive skulle have gjort. Hun fortrød ikke at have fulgt Isenwaldsønnen ud på balkonen eller at hun havde spurgt ind til skøgen Sahélia, men hun fortrød helhjertet ikke at have kunnet tøjret sin mund bedre. Hvad måtte Nicodemus ikke tænke om hende? Fordomsfuld eller intetsigende var begge to meget gode bud.
Hun ville ikke klandre ham for det.

"Lad os håbe han kan se fornuft i et visit." Svarede hun opmuntrende, og lod ham antydningsvist vide at hendes løfte stadig stod uagtet, hvordan deres samtale havde udviklet sig. Olive lod sin arm glide omkring hans tilbudte og lod ham eskortere hende tilbage. Et opløftende smil blev sendt med ordene "Jeg ser frem til at høre fra dem Nicodemus af Isenwald." hvorefter hun lod sig forsvinde ind mellem havet af skørtebrus.

Olive Aina de Richelieu har forladt tråden.

2 2 0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Mong, jack
Lige nu: 2 | I dag: 7