Alianne_ 14.11.2020 14:35
Zirra blev skubbet tilbage mod væggen uden at kunne gøre særligt meget imod det. Selvom Fielthena havde en bolt i skulderen, skulle der tydeligvis meget mere til at slå hende ud eller få hende til at flygte fra situationen. Zirra burde virkelig have kaldt på de vagter nu. Hun ramte væggen hårdere end hun havde troet, og udstødte et vredt og irriteret støn. Havde det været enhver anden, eller bare en af dem, de havde forventet det ville være, der var mødt op, havde det været nemt nok. At skyde, at kalde, at se vedkommende ført væk i lænker. Men Fielthena. Ved Isari, hvorfor skulle det være Fielthena!
"Ja, en kyse! Fordi det her er mit rigtige job, Fielthena!" bed Zirra tilbage. Fielthenas greb i hende fik hende til at vride sig og bide tænderne ekstra hårdt sammen.
"Altså, ikke den pokkers kyse - jeg sørger for, sådan nogen som dig ikke gør sådan noget her ved almindelige mennesker!"
Hun kunne ikke trykke sig længere ind mod væggen, og i afmagt svang hun armbrøsten væk med et vip af håndleddet. I det mindste havde hun bekræftet, at det her ikke handlede om Storm eller Skyggen. Zirra havde bare været usandsynligt uheldig med sit nye bekendtskab - igen, igen.
"Ved Zaladin, Fielthena, jeg har jo ikke lyst til at skyde dig!" udbrød hun og spændte mod den anden kvindes greb.
"Men jeg er villig til at dø i Lysets tjeneste, så jeg har stadig tænkt mig at kalde på vagterne, om du så slår mig ihjel, inden de når herop!"
Det burde være rigtigt. Men var det rigtigt, havde hun jo nok allerede kaldt på dem. Noget af det var da også sandt. Zirra var helt klar på faren ved sit job, og havde aldrig haft et problem med tanken om at dø i Lysets tjeneste. Var der noget, farmand havde banket ind i hovedet på sine børn, var det, at det var den mest noble død, man kunne få.
Men inderst inde håbede Zirra at kunne blive fri for at kalde på vagterne. Ikke for sin egen skyld, men for Fielthenas. Hun ønskede ikke at se den unge guldsmed ende i for enden af galgens løkke, og hun ønskede endnu mindre at være skyld i det. Selvom alle ville sige, at der ingen andre skyldige var end lejemordernes egne valg, kunne Zirra ikke lade være med at tænke, hun spillede en vigtig rolle for Kiles spil. Dem, der ikke fortrød noget, var noget andet. Dem, hun ikke kendte. Hvorfor skulle hun kende Fielthena?
Zirras vrede maske fik revner, mens hendes tanker ræsede ud af den tangent.
"Forpulede pislort," bandede hun og mødte Fielthenas blik.
"Kan du ikke bare gå?"
Kan du ikke forhindre os i at skulle dræbe hinanden?
☽✧ I'm stronger, when I bleed ✧☾