Neagu
Tyv, Gøgler, eventyrs rejsende.
“
Stærkere end jeg ser ud!? Hvor vover du! Jeg er en stærk mand!” Protesterede han med en aldeles falsk fornemmelse i stemmen, da smilet stadig var voldsomt prægende på hans læber.
Hun var dog ikke meget hjælp, og da han ikke helt kunne finde ud af, hvor de skulle flygte hen. Kom der en meget surt udseende madame rundt omkring hjørnet. Begge hænderne fast placeret på hofterne, hun manglede bare en stegepande i hånden eller en grydeske - også havde lukket været fuldendt.
“
Det er ikke som det... ser ud?” Sagde han forsøgende, og gav hende et stort smil. Det falmede dog hurtigt, da han så de lynende øjne - ja, den her kunne han vidst ikke charmere sig ud af.
“
Du Neagu, er en plage! Du gør mig gråhåret før tid, og jeg kommer til at miste dyrebare timer af mit liv! Hvis jeg dør før tid, så kommer jeg tilbage og hjemsøger dig! Sæt den dejlige kvinde ned, og kom og spis - magen til frækhed! Du skal være glad for du er min yndlings.” Råbte hun, og det sidste, gjorde også at et smil spredte sig hen over hendes læber.
Neagu stillede langsomt Renny ned igen, og lod en hånd glide hen over hendes kæbe, inden han kyssede hende hurtigt på panden.
“
Revanche.” Sagde han grinende, og begyndte at gå efter hvor hans mor var forsvundet hen.
Han valgte dog ganske hurtigt, at stikke hoved ind i hans husvogn - og trods rodet, formåede han alligevel at finde en olivengrøn kjortel og hæv den hen over hoved. Han var en del mere nedtonet end han plejede at være, ingen ekstra bælter, ingen ekstravagante farver. Bare helt simpelt, med hans gyldne blonde hår der lå rundt omkring hans skuldre i krøller.
“
Så min kære madam, så venter festmåltidet os!” Han trak hende med hen til hvor de stod og lavede mad. Flere lange borde stod klar, med farvestrålende lanterner med alskens papir strålede hen over området. Hvor et stort festmåltid lå klar. Godt nok var det ikke mange krystaller der gik rundt i dette område, med mad - mad var der altid nok af. “
Kom sæt jer her!” Kom det fra moderen, der vinkede parret over til sig.
Neagu fulgte Renny over, og lod hende sætte sig ned, før at han selv satte sig.
“
Så Renny, så er det bare om at holde sig til - for resten af os gør det samme.” Dog skulle han ikke komme for godt igang, da Neagu’s mor allerede var igang med at øse op på Renny’s tallerken.