”Seks, syv timer, vil jeg skyde på”, svarede Renny omsider, hvorefter hun smilede bredt til ham, i håb om, at det ville lade ham vide, at hun ikke bebrejdede ham. Det var trods alt forventeligt og kærkomment for den sorthårede kvinde. Dernæst gestikulerede hun mod spisebordet.
”Slå den der smukke bagdel i sædet og så skal du se, hvad jeg har forberedt til os!”, udbrød hun dernæst med et grin og slog armene teatralsk ud til begge sider; som gøglerne på markedspladsen forinden, at de gik til deres sidste, storslåede tryllenummer.
Det var også nogenlunde i samme stil, at Renny anrettede de dampende varme grøntsager, møre stykker kød, salater og sammenrørte dressinger på bordet foran sin gæst. Renny slog ud med armene og fortalte om retterne, som havde de en essen, et indre væsen for dem selv, med deres egen unikke og langvarige historie, og dansede rundt på lette fødder, når hun hentede endnu en for at præsenterer. Der var ingen tvivl om, at Renny nød at opvarte, men også at hun gjorde det alt, alt for sjældent.
Hun sank sammen på stolen overfor Eadgar, stadig storsmilende og med spændte øjne. ”Jeg kan ikke vente med at høre din dom!”, fortalte hun oprigtigt, for det var trods alt længe siden, at hun selv havde givet sig i kast ved kødgryderne. Dernæst begyndte de at spise, og Rennys spændte blik blev langsomt men sikkert, til et mere drillesygt et af slagsen. Snart efter kom forklaringen da også på den forvandling:
”Det her er næsten ligesom et stævnemøde.”