Det gjorde lidt ondt, da han rev bandagen af hende. Men ikke nok til, at hun gav lyd fra sig. Og det blev kun til et stille nik, da halvenglen sagde, at han stadig ville være nødt til at sy det sammen. Det kunne hun ikke undgå. For han havde helt ret i, at hendes magi ikke var stærk nok til at lukke såret helt. Selv hvis hun havde været ved sine fulde fem ville det ikke have været muligt for hende... det ville kræve en hel del mere øvelse.
Hun kneb øjnene sammen, da han fjernede resterne af den salve, han havde smurt på hendes sår. ”Måske jeg skulle tage lidt... for en sikkerheds skyld,” tænkte hun højt og rakte ud efter flasken. Det gav et gib i hendes krop, da hun strakte sig, men det var kun kortvarigt, for hun fik hurtigt lagt sig tilbage igen. Hun tog proppen af flasken og tog en god slurk... måske det kunne dulme noget af smerten, når Sir Xaphan var nødt til at sy hende.
Den høje, elegante mand kom tilbage til hendes side med en våd klud i hånden. Nænsomt begyndte han at rense hendes sår helt. Klargøre det, til når han skulle til at sy. Ugh, hun glædede sig ikke. Tanken gav hende en dårlig smag i munden og en knugen i maven. Ubevidst rykkede hun sig en tand tættere på Sir Xaphan. I et forsøg på at komme tættere på trygheden. Det var ikke alt for slemt at få renset såret – dybe vejrtrækninger helt ned i maven hjalp, så hun ikke kom med nogen lyd fra sig i smerte. Men nøj... hvor var hun også træt... Hendes krop der var i i gang med at heale... Energien hun havde brugt, for at få såret til at stoppe med at bløde...
Minutterne gik og trætheden tog til. Hun vidste ikke, hvad hun skulle sige, så hun lå i stilhed, mens Sir Xaphan rensede såret færdigt og fandt de ting frem, han skulle bruge. Nogle gange var hun nødt til at lukke øjnene kortvarigt. ”Jeg er... så... træt,” mumlede hun og kæmpede for at holde øjnene åbne. Måske det smertestillende i miksturen fra Sir Xaphan var med til at fremprovokere trætheden... Få hendes krop til at slappe mere af... ”Xaphan...” hviskede hun. ”Sir...” i trætheden havde hun helt glemt at sige hans titel først. ”Hvis jeg falder hen... er du her så... når jeg vågner?”