Den måde han snakkede på, belærte hende om hvad hun ønskede og ville have. Og selvom han havde ganske ret, var det som om den tidligere lystdæmon fik presset en film hen over øjnene. Som hans stemme svømmede forbi hendes øre, og hun måtte tage en dyb indånding. Smilet var der som en maske, mens øjnenes glas og udtryk, lige så stille søgte ind i sig selv. Den udhulede dæmon, den som havde eksisteret da hun var kommet tilbage igen.
Hun lagde rev sin hånd ud af hans greb, som skikkelsen der før havde været, lige så stille formede sig sammen igen. At Avaion der før havde været, prøvede at gribe fast med næb og klør i hvad hun troede på - hvad hendes eksistens var bygget op omkring, men revet væk under hende som et gulvtæppe.
Tanker der gled ud af tangent, var pludselig svært at få tilbage igen. Som hun vidste at hendes sind var fanget i hans univers, så hun kunne ikke bare gå, selvom hver knogle i hendes krop hvæsede af hende at hun skulle. Hvad havde fået den reaktion til at boble frem i hende, som vrede kun en dødssynd af vrede kunne besidde? Ordene hvad er du parat til at give for sådan en nat.
Ordene gav genlyd, da hun i et mørke havde famlet, havde søgt. Hvad er du parat til at give for at leve. Og svaret havde været alt, uden tanken om konsekvensen af det. Var livet pludselig så vigtigt over friheden?
“En chance forbipasseret - som et flygtigt blad i stormen.” Mumlede hun, og skød skuldrene tilbage. Hendes hoved gled dog ind i hans personsfære, tungen der igen gled sensuelt over tænderne inden at de vædet hendes læber endnu en gang. “Jeg er et kaos - så hvad jeg kan give, vil jeg mene du ikke er interesseret i.” Det var dog ikke sorg eller frustration at spore i hendes stemme. Som begæret stadig var sikker i sin sag, af hvad hun besad og hvad hun kunne give. Hvad han tog, måtte være op til ham, som deres lignende øjne stirrede ind i hinanden.

Its not to pray