Selvom Darkhan for det meste behandlede sin slave som han havde gjort i dag, endda behandlede hende meget pænere når ingen lyttede, var der ingen tvivl om at han havde sat sig i respekt overfor den lidt ældre kvinde. Han var vant til at få sin vilje og var der en ordre hun ikke var i stand til at udføre, ville hun da bestemt også høre for det. Alt i alt sørgede han for at være så venlig over for slavekvinden, som han mente var passende.
Kunstneren rettede blikket tilbage mod drengen, det samme ubehagelige, gennemborende blik som tidligere og Darkhan krympede sig en smule sammen igen, denne gang ikke nok til at man ville lægge mærke til det. Esteras overraskede udtryk gled lige så stille over i noget usikkert, som kunstneren begyndte at svare på drengens spørgsmål. Emnet om hendes frihed blev bragt op og først der kunne man ane en svag ryst hos kvinden, der tydeligvis aldrig havde skænket det en tanke, at hun kunne købe sin frihed. Hun var født som slave og skulle dø som slave, det havde hun accepteret for længe siden og Darkhan delte uden tvivl samme mening.
Darkhan rynkede brynene og blev mere og mere misfornøjet at se på, som kunstneren forklarede. Det var dog kun hendes sidste kommentar, der fik irritationen til at flyde over.
”Du tillader dig selv at tale meget frit,” konstaterede han lidt sammenbidt. Han var tydeligvis ikke tilfreds med hendes alt for åbne attitude, trods han selv havde bedt hende om at svare. Han forblev stille i et øjeblik, som han forsøgte at gengælde det gennemborende blik hun sendte ham. Forsøgte. Så rettede han sig mod slavekvinden, der stod og rystede lidt ved siden af ham.
”Ønsker du en dag fri? Tal frit, det er åbenbart tilladt i dag,” sagde han og skævede lige kort mod Aqeela. Ja, det var helt bestemt en lidt muggen kommentar, der egentlig var rettet mod hende. Slavekvinden så helt urolig ud, men samlede sig hurtigt, da hun bukkede hovedet lidt.
”Det kan jeg ikke svare på, det er herrens valg,” svarede hun ydmygt. Normalt ville Darkhan have taget de ord for et svar, men han vidste at den dømmende kunstner ikke ville lade ham.
”Det var ikke mine ønsker, jeg spurgte ind til. Ønsker du en dag fri?” Spurgte han igen, denne gang i en lidt mere bestemt tone. Estera var ikke helt klar over hvordan hun skulle håndtere situationen, hun blev sjældent bedt om at dele sin egen mening på den måde.
”E-en enkelt dag f-fri ville være påskønnet,” fik hun stammet frem.
Darkhan svarede ikke Estera, men rettede sin opmærksomhed tilbage mod sin gæst.
”Fint. Estera får ikke kun det samme beløb i krystaller som du, men også en tildelt fridag efterfølgende. Hendes frihed derimod…” Han løftede et øjenbryn, der tydeligt sagde at det ikke ville komme til at ske.
”Estera blev skænket til mig, da jeg kom til verden. Ingen kender mig bedre end hende. Jeg ved godt hvordan du tror jeg behandler hende, og hun ønsker muligvis en dag fri, men ikke sin frihed. Dét er sandheden, når nu du tydeligvis mener at det kommer dig ved.” Den unge dreng var bestemt ikke helt tilfreds, men han nægtede at lade sig dømme på sådan en måde, når det meste ikke passede. Han var slet ikke så forfærdelig, som kunstneren mente. Han var bare langt vigtigere end de fleste.
”Skal vi så få ordnet den betaling?” Det var egentlig ikke et spørgsmål han forventede svar på, som han straks efter gjorde tegn til slavekvinden, at hun skulle fortsætte hvor hun slap før og finde hans krystaller frem.

~ I am not arrogant. I am just a lot better than you ~