IsolynHunter 23.04.2020 07:10
Freya rynkede brynene og kiggede på Pax i absolut vantro. “Medicinen? Virkelig? Er det her, hvad jeg får ud af, at hjælpe dig? Er det her, hvad jeg får ud af, at føle mig tiltrukket af dig?” hviskede hun. I en brat bevægelse rejste hun sig op for at kigge ned på Pax, og hendes stemme blev mere sammenbidt. “At jeg bliver anset for, at være en lille. Liderlig. Tæve?” hun kunne ikke tro det. Hun kunne simpelthen ikke fatte det.Hun vendte sig vredt og skridtede med faste skridt hen til den kiste for foden af sengen, hvor hendes tøj lå på. “Du har de samme empatiske evner som en gaffel, men det ved sådan et rakkerpak som dig nok ikke, hvad er,” mumlede hun vredt. Mens hun klædte sig på – for hun kunne ikke længere holde ud at vise sin bare hud frem til Pax – blev hendes stemme ved med at stige til nye højder. “Hvis du ikke ønskede mig, så kunne du bare have sagt det,” sagde hun og lod sin tunika glide over hovedet. “Men i stedet havde du brug for at fornærme mig? Pisse op og ned af mine følelser?” hoserne på. “Hvor vover du,” vrissede hun og strammede dem omkring sine hofter. I et kort øjeblik stod hun og kiggede på Pax, men rystede så på hovedet. “Ud med dig. Jeg kan ikke tåle synet af dig,” sagde hun i et fnys. Som et seriøst tegn på, at nu skulle han til at flytte på sig, hvis ikke han ville risikere at blive bidt. “Ulv min bare røv,” snerrede hun aggresivt, og som en ulv med rejste børster begyndte hun at gå hen imod ham. “Du er en rotte, er du. Og du er kongen af dem alle! Jeg er glad for, at du viste dine sande farver frem, inden jeg kunne nå at være sammen med dig,” bed hun. Hun kunne mærke, hvordan tårerne begyndte at gøre hendes øjne våde, og det var ikke på grund af fysiske smerter i hendes krop. Hun havde vist sin intime side frem til Pax, og nu sad han og afviste hende på det groveste. Hvad var der galt med ham? Hun kvalte sine tårer med vrede og stoppede op.
“Jeg væmmes ved din opførsel. Så gå. Kom tilbage, når du har lært nogle manerer. GÅ!” brølede hun. Som en arrig løvinde, der med alt hvad hun har, forsøgte at skræmme en fremmed hanløve væk, for at beskytte sit afkom. Freya huskede ikke, om hun nogensinde før havde fyldt sine lunger med så meget luft for at råbe i vrede. Hvis naboerne kunne høre det, hvis hele kvarteret kunne høre det, så var hun ligeglad. Hun skulle bare have Pax langt væk fra sit åsyn. Uden at ligge synderligt meget mærke til, hvad Pax gjorde, skridtede hun vredt tilbage til sengen, lagde sig, gemte hovedet i tæpperne og lod de bitre tårer trille frit.

Krystallandet