En stilfærdig omfavnelse

Isiodith Lómadriethiel

Isiodith Lómadriethiel

Helbreder

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 224 år

Højde / 170 cm

Granny 01.09.2020 22:06
Isiodith skulle til at fnyse – hun var jo ganske vist selv kommet på benene igen! – men nåede forinden, at det undslap hendes mund, at kvæle det til ingenting. I stedet hævede hun hagen og rankede ryggen, som ville det veje op for de mørke rande under de isblå øjne eller det vaklende skridt, hun dernæst tog.
Jeg mener ikke, at vi er blevet dus”, var det eneste Isiodith kunne kvække med skinger stemme; det var dét eller at stampe i jorden af frustration.

Hun forstod dog, i øjeblikket der dernæst fulgte, at det skulle vise sig forgæves. Cornélian havde trods alt smidt sværdet helt af Zaladins til, og Isiodith var ikke megen for at vende ryggen til sin modstander. Ikke endnu.

Træsværdets stumpe spids faldt mod jorden og Isiodith sukkede lavmælt. ”Men det gik jo ligeså godt! Du skulle se – jeg mener De, naturligvis. Beklager –”, udbrud Isiodith hastigt, hvorefter hun sænkede sine isblå øjne, der unægtelig ville afsløre hendes forlegenhed og de sammenpressede læber, der fortalte en historie om frustration. ”Hvad jeg mener er, at De virker oplivet og at det ville være ærgerligt, hvis jeg ikke kunne gøre dette færdigt. Gøre Dem træt.” 
Cornélian

Cornélian

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 855 år

Højde / 204 cm

Cornélian sukkede frustreret som Isiodith hængte sig i den sociale formalitet, over hans ord. Det var ikke første gang han havde lavet den fejl siden han var vågnet, og han havde ikke længere ungdommens undskyldning på sin side. Der blev forventet mere af ham nu. 

Cornélian trak vejret tungt, men skyggen af et smil nåde alligevel hans læber, som hun selv fik byttet rundt på sine de'er og du'er. Det var næppe et smil der ville hjælpe hans sag, men han var magtesløs i at stoppe den lille trækning i hans mundvig.
Smilet blev dog erstattet af forbløffelse som vægtens af hendes videre ord ramte ham. Han indså hun havde ret. Hans tanker var klarere, og mere fokuserede end de havde været, ja, i århundrede! Tågen havde løftet sig, blot en anelse, men nok til at han indså han havde famlet i blinde.

En klukken forlod hans læber. Det var ikke en glædes latter, men den var ærlig lige så vel.
"Jeg ser.. dette var Deres plan fra starten. Jeg.. takker." smilet på hans læber voksede sig bredt af taknemmelighed. "Deres evner er i sandhed mageløse".

Tåre begyndte at fald nedover Cornélians smilenede ansigt. Først få, men de tog hurtigt til, og blev til en lind strøm af dybfølt lettelse.
Isiodith Lómadriethiel

Isiodith Lómadriethiel

Helbreder

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 224 år

Højde / 170 cm

Granny 08.09.2020 20:36
Isiodith brød sig ikke om stilheden, hvormed hun kun flygtigt skævede i retning af den ældre mand. Hvad hun så, afkrævede dog med ét alt hendes opmærksomhed, og hun var nær ved at tabe underkæben af ren og skær forbløffelse –

For det var unægteligt salte tårer der faldt fra Cornélians øjne. Og var det… lettelse? De isblå øjne fæstnede sig uden forbehold på den anden, tog hans skikkelse ind, lige dele grådigt og med en mild art fascination. Måske… det havde lykkes?
Det kunne umuligt være…

Isiodith fnøs men lettere forfjamsket ved de rosende ord, der dernæst undslap Cornélians mund. Dernæst rystede hun på hovedet og rankede ryggen. ”Jeg foreslår, at vi mødes herude flere dage i ugen”, lød det, næsten professionelt, i det Isiodith dernæst vendte hele fronten mod ham. Hun ønskede ikke, at forsøge at bringe ham trøst over hans sorg, den, der løb ned over hans hvide kinder, for Isiodith vidste instinktivt, at det ikke lod sig gøre.
Men… måske…?

Når jeg selv er kommet på benene, kan jeg være ekstra nyttig – jeg mener dygtig! Med sværdet, naturligvis! Og skal vi aftale, at du medbringer skriftruller, du dømmer ordentligt materiale til mig? Jeg mener De, selvfølgelig…” 
Cornélian

Cornélian

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 855 år

Højde / 204 cm

Cornélian gjorde ingen mine til at tørre sine tåre bort, for det var næppe noget han skammede sig over. Desuden.. så var de salte tårer som en blid regn, skyllende støvet efter måneders emotionel tørke væk. Det ville næppe nå at bringe megen næring til den udpinte jord, men det bragte et kærkomment pusterum fra den ubarmhjertige sol.

Der var en rum tid hvor Cornélian blot stirrede i Isiodiths generelle retning, før hendes ord sank ordenligt ind. "Oh! Ja, bestemt, det lyder som et fremragende forslag" medgav han med let grødet stemme, som hans hjerne langsomt kom i omdrejninger igen. "Så vidt mine andre pligter tillader det, naturligvis, men jeg er sikker på det ikke bliver et problem" tilføjede han så og rømmede sig en anelse. Han have trods alt også et ansvar, en pligt, overfor Isiodith også, som hans elev.

"Jeg vil finde noget passende materiale.. og nogle mere passende klæder, næste gang, men.." han tøvede et øjeblik, ukarakteristisk for hans ellers normale ligefremhed. Isiodiths forflamskethed gjorde det svært at finde de rigtige ord, den bedste formulering. Han ønskede ikke at overskride hendes grænser, men han kunne heller ikke andet end se hende famle med formaliteterne så meget som han selv.
"Normalt holder jeg en uformel tone når det kommer til at udforske viden, da jeg finder det fostre et bedre miljø for spørgsmål og nysgerrighed. Men jeg forstå hvis De ville være ukomfortable med det frøken Lómadriethel" fik han formuleret. Det vigtigste var et trykt miljø, om det så blev med dis eller dus. Han rettede sig en anelse mere op "Vi vil naturligvis stadig holde formaliteten under sværdtræningen" tilføjede han så. Et godt kompromis, tænkte han, med klarer linjer, der på ingen tænkelig måde ville lede til mere forvirring.
Isiodith Lómadriethiel

Isiodith Lómadriethiel

Helbreder

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 224 år

Højde / 170 cm

Granny 19.09.2020 23:15
Isiodith nikkede tilfreds – så tilfredst man overhovedet kunne nikke og på en måde, der afslørede, at hvad end, der dernæst skete, så var det hendes kald for det næste stykke tid. Så optaget af netop den fornemmelse i sit bryst, bed den unge skovelverhun ikke mærke til, at Cornélian tøvede for blot et øjeblik før, at han fortsatte.

Den så velkendte ild, Isiodith følte, når folk antydede svaghedstegn i hendes karakter, voksede frem på ny. Denne gang forsøgte hun dog at tæmme den før, at hun hastigt nikkede. Han skulle absolut ikke tro, at hans tilstedeværelse og hans bløde læber, der formede et ’du’ i stedet for ’De’, skulle have nogen som helst indvirkning på hendes kompetencer.

Det lyder ganske passende. Det vil unægtelig også gøre alting en smule nemmere i fremtiden”, svarede hun, hendes hoved løftet højt, selvom hun stadig svajede let i vinden. ”Og skulle jeg komme til at bryde formaliteterne under vores træning, så håber jeg, at De kan se igennem det. Det er – når man bliver fanget af stemningen.
Cornélian

Cornélian

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 855 år

Højde / 204 cm

Cornélian så lettet ud, da Isiodith erklærede, at den uformelle tone ikke ville blive et problem. Han ville uden tvivl have trådt ved siden af ellers, af ren vane og uforsigtighed.
"Ah, det skal De ikke bekymre dem om. Det er jo ikke fordi der er nogen vi behøver at holde på formaliteterne for" svarede han så godmodigt.
I Cornélians optik var det udelukkende noget der blev gjort for andres skyld, for samfundet. Det var næppe noget han rigtig havde forstået, men han havde lært at acceptere at det var sådan det nu engang var. 
"Det vil aldrig blive taget ilde op, hvis De er uformel i mit nærvær" forsikrede han hende ekstra. Han viste hun trods alt havde haft en noget anden opvækst end ham, drevet af familiens navn, hvorimod Cornélian og hans tvillingebroders status var mere nytilkommen. 

Den blonde elver var dog glad for den nye stemning mellem dem. Den virkede mere.. fri. Cornélian bed mærke i hvordan Isiodith svajede let, men han viste efterhånden bedre end at påtale det direkte. "Jeg.. vil dog lige tilvejebringe våbnet jeg så skødesløst smed væk" han smilede let, drevet af en undskyldning han selv synes var ret så kløgtig "Jeg skal nok skynde mig, men sæt Dem endelig ned i mellemtiden!" foreslog han så, tåbelig som han var, og gjorde en kort gestus mod træstammen de havde sprunget over kort forinden, inden han gjorde mine til at stikke ud mellem træerne, i den generelle retning han havde smidt våbnet. 
Isiodith Lómadriethiel

Isiodith Lómadriethiel

Helbreder

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 224 år

Højde / 170 cm

Granny 23.09.2020 12:42
Isiodith var nær dejset om af befippelse. Nok var der ingen omkring dem, der som sådan afkrævede dem, at de skulle opretholde formaliteterne men alene Cornélians status synes Isiodith nu var nok. Det kunne være direkte intimiderende for den yngre skovelver, der ellers havde bevæget sig i de højere luftlag, siden hun havde været i stand til at gå.
Oh, det ved jeg nu ikke”, svarede hun forhastet og til sin egen store skreg en anelse skingert. ”De er trods alt Vinterens Stemme og en af mine ældste!” De isblå øjne flakkede en anelse, men dernæst var Cornélian hurtig til at nikke i retning af –

Ja, det lyder som en formidabel idé”, svarede hun, hvorefter hun nikkede og lod sig falde ned på træstammen. Hendes kinder føltes varme, men Isiodith nægtede at underholde tanken om, hvad der i givet fald havde forårsaget den fornemmelse – især når hun vidste, at det så absolut ikke måtte se sådan ud.
Cornélian

Cornélian

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 855 år

Højde / 204 cm

Cornélian gjorde en affejende bevægelse "Vinterens Stemme er næppe mere end en almen lærermester, der skal sidde med til møder, og råbe højt hvis der ikke allokeres nok resurser til folkets intellektuelle næring. Og hvis vi fraregner de år jeg så ubrugligt har sovet, så er der næppe mange årtier imellem os" insisterede han. Nok var hans logik ikke helt ret. Det var en ære at sidde på råddet, men derfra og så til at det gav Cornélian nogen ret til at behandle andre som værende under sig.
"Desuden.." tilføjede han, som han begyndte at gå, med blikket rettet mod skovbunden "Så har de mere end bevist deres evner som helbreder er exceptionel. Om noget bør det være jegselv der holder på formerne!" lød det, som han nåde udenfor komfortable samtale rækkevidde, og lod hende sidde med sine ord.

Cornélian var ikke nogen stor sporhund, og det tog tid og møje før han endelig fandt sværdet, let karmufleret under et par blade. Han havde heller ikke været nær så systematisk som han ønskede, som hans fokus gang på gang var blevet brudt, af tanker der kræsede tilbage til den yngre elver han havde efterladt. Var hun blevet siddende og sunde sig i hans fraværd? Ville hun føle sig nødsaget til at rejse sig, hvis han tog for lang tid? Men hvis han tog for kort, så ville hun heller ikke have en chance for at sunde sig.
Da han endelig vendte tilbage, holdt han sværdet frem mellem begge hænder "Jeg fandt det!.. som De kan se" ordrene kom en anelse akavet, som han ikke helt viste hvad han skulle sige.
Isiodith Lómadriethiel

Isiodith Lómadriethiel

Helbreder

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 224 år

Højde / 170 cm

Granny 26.09.2020 10:31
Isiodith sank en besværet klump og skævede i den retning, hvori Cornélian var forsvundet. Hun vidste ikke, hvad hun skulle svare på de ord, der havde forladt hans mund forinden, at han var gået afsted, hvormed Isiodith blot havde smilet skævt i hans generelle retning. I grunden brød den – for – korrekt hunelver sig sjældent om, at hendes evner blev respekteret, i nogle tilfælde tilmed behandlet med ærefryd, men havde Isiodith skulle svare på hvorfor, ville hun ikke vide det. Alt hun mærkede var et hvis ydmygt ubehag.

Hendes tanker blev dog langsomt men sikkert tvunget andetsteds hen. Kvalmen og svimmelheden tog til i styrke, og da Cornélian vendte tilbage, var Isiodith ligbleg og hendes isblå øjne døsige. Drevet af stoltheden nikkede hun dog med et tamt smil – ét, der egentlig skulle være mere professionelt men som aldrig blev det – hvorefter hun forsøgte at rejse sig.

Det skulle hun aldrig have gjort. Pludselig vendte verden på hovedet og Isiodith mærkede, hvordan hendes krop måtte give efter for tyngdekræften.
Cornélian

Cornélian

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 855 år

Højde / 204 cm

Allerede som Cornélians blik var faldet på Isiodith, var alle tanker om sværdet glemt, og det blev atter smidt skødesløst til side, som han hastede mod Isiodith, som hun gjorde mine til at rejse sig, hjertet hamrende i hans bryst.
Det var ikke en overraskelse da Isiodiths krop blev slap og faldt sammen, men Cornélian bandede stadig indvendigt da det skete. Over hendes stædighed. Over han ikke var tættere på. Han bemærkede dog, til sig held, at hun faldt forover, hen mod ham. Havde det ikke været tilfældet, havde han aldrig nået hende i tide. Det fik ham dog ikke til at slappe mere af, eller sætte farten ned. Tværtimod.

Cornélian greb Isiodith på vejen ned, men famlede med sit greb, og lod i stedet sig selv falde med, for i det mindste at afbøde faldet. Knap havde de ramt jorden, før hans famlende greb fandt fæste, og han trak hende op i sin favn. "Isiodith?!" kaldte han, forvirret desperation tyk i hans stemme. "Isiodith, er du okay? Du er nød til at være okay!!".

Han viste han ikke bare burde sidde der med hende, tæt i sin favn. Han burde komme på benene, burde få hende tilbage til nogen der viste bedre end ham. Men hans hjerne tillod det ikke. Den kunne ikke se forbi dens ene, altoverskyggende frygt, der hang over ham i øjeblikket...
"E-er du død? D-du må ikke være død!!" han knugede hende tættere mod sit bryst.
Isiodith Lómadriethiel

Isiodith Lómadriethiel

Helbreder

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 224 år

Højde / 170 cm

Granny 27.09.2020 11:36
Isiodith anede ikke i hvor lang tid, at verden blev sløret og skyggefuld. Heller ej hvor længe hun sad i Cornélians favn som andet end en gammel og slatten grøntsag –

Det gik alt for langsomt for hende før, at hun mærkede, hvordan sanserne fandt vej tilbage og på plads. Den ældre mands ord lød heller ikke længere som et sagtne ekko, men som det burde, taget deres tæthed i betragtning.

Og apropos tæthed…

Cornélians varme var mere end kærkommen, og det var drevet af instinkt, at Isiodith lagde sin spinkle hånd mod hans ene skulder. ”B-beklager”, fik hun fremstammet igennem den lette kvalme. Dernæst forsøgte hun at hæve sit hjerteformede hoved, men det vejede pludselig væsentlig mere end det plejede, hvormed det ikke lykkes hende.

Isiodith sukkede tungt og lod sig omsider slappe af i Cornélians favn. Hun burde naturligvis rejse sig, som skikkene ellers dikterede og dernæst afkræve, at han bragte hende tilbage. Hun… magtede det bare ikke og alt, Isiodith ville, var, at komme endnu tættere på. ”Du er dejlig – varm.
Cornélian

Cornélian

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 855 år

Højde / 204 cm

Alt luften sivede ud af Cornélian, i et tungt, lettet suk, da han mærkede Isiodith røre på sig, og lægge sin spinkle hånd mod hans skulder. En brise, der skubbede den altopslugende tåge fra hans sind. Hendes ord, de første ståler af solens lys der brød igennem.
Hun levede.
"Der er intet at beklage, så længe du er okay. Det er det vigtigste" insisterede han fast, chokket stadig frisk i hans stemme. Al tanke om formaliteter kunne ikke havde været fjernere fra hans sind.

Selv som Isiodith talte, og tydeligvis var ved bevidsthed, og ikke død, slap Cornélian ikke sit tag i hende. Hun ville bare forsøge at rejse sig, eller noget andet tåbeligt, og falde om igen. Desuden... så var det rart at have hende i favn, så nær..
Isiodiths ord fik dog Cornélian til at flytte på sig. Hans ene arm slap sit tag om hende, og strakte sig vej op til hans egen hals, hvor han løsnede det lille spænde der holdt hans yder robe. Derefter flyttede han lidt på sig, møffede og møvede, til han fik roben fri fra under sig selv, og kunne trække den op om Isiodiths slanke form, inden hans arm lagde sig tilbage omkring hende også.
"Bedre?" spurgte han lidt usikkert. Hvis hun synes han var dejlig varm, måtte hun jo fryse! Det var hvertfald Cornélians fortolkning, og nok var Cornélian ikke læge, men hvis der var noget han kunne gøre for at gøre hende mere komfortable, så tøvede han ikke.
Isiodith Lómadriethiel

Isiodith Lómadriethiel

Helbreder

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 224 år

Højde / 170 cm

Granny 27.09.2020 16:11
Isiodith formåede at nikke og den hånd, der havde hvilet mod Cornélians skulder, fandt vej ned under den varme robe. Hun ville gerne undskylde igen, selvom den anden ellers havde forsikret hende, at det ikke var nødvendigt, for Isiodith kunne ikke benægte, at hele affæren var frygtelig pinlig.

Og det var ikke så meget den fysiske kontakt, der i sin natur var dybt ukorrekt. Det var mere det faktum, at Cornélian var blevet så forskrækket. Ordene, hendes bevidsthed havde registreret men som hun ikke havde hørt til fulde, genspillede sig da bag hendes blege pande, og panikken var tydelig at høre i deres ekko.

Isiodith fik det langsomt bedre og da hun ikke længere følte sig nær så svimmel, satte hun sig en smule op. Hun vendte hovedet opad, lod de isblå øjne søge Cornélians egne: ”Jeg beklager nu alligevel. Jeg skræmte dig. Det var – uforsvarligt”, fik hun omsider fremtvunget, hvorefter Isiodith hastigt så ned. Den nærhed de delte, var nu for alvor gået op for Isiodith.

Når jeg får sat mig noget i hovedet, jeg –
Cornélian

Cornélian

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 855 år

Højde / 204 cm

Det var med en hvis tilfredshed Cornélian slap sit faste tag om Isiodith som hun satte sig op af egen kraft, og han gik over til blot at holde en støttende arm om hendes ryg. Dog ikke før han havde krænget sin yderrobe helt af, så den kunne blive om hende. Hun havde fået det bedre, så noget havde han gjort rigtigt.

"du ved det er det rigtige- nej, det eneste der er at gøre, og alt andet synes bare.. Irrelevant i situation?" prøvede han forsigtigt, næsten håbefuldt, at afslutte for hende. Han ke dte den følelse kun alt for godt, men var alligevel forsigtig som han foreslog det. Han havde aldrig været god til at forstå andres følelser, hvad der lå bag de ord de sagde og hvad de i virkeligheden mente. Ikke med andre end Innil..

Men der var noget ved Isiodith der fik ham til at tro, håbe på, at hun måske også forstod?
Isiodith Lómadriethiel

Isiodith Lómadriethiel

Helbreder

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 224 år

Højde / 170 cm

Granny 28.09.2020 20:41
Man glemmer det. Der er ikke andet, der eksisterer – hverken for ens ydre eller indre blik”, afsluttede Isiodith lavmælt før, at hun hævede sine isblå øjne og lod dem fæstne sig på Cornélian. Instinktivt vidste hun, at den anden forstod og dén tanke fik hendes til at smile forsigtigt.

Isiodith forsøgte, og skulle også lykkes med at sætte sig mere oprejst derefter. Stadig klamrede hun roben til sig, for kulden havde sneget sig igennem hendes hud og sat sig i hendes svage knogler, hvormed den virkede altoverskyggende, ja, næsten brændende. ”Det er alt, man bliver til. Dét. Målet. Det er… det kan være en befrielse. Jeg ved dog ikke altid for hvad. En selv måske?” Isiodith tav brat og sendte Cornélian et forhastet men beklagende smil, velvidende hun i hvert fald selv mente, at hun havde talt over sig. Der var dog noget ved det øjeblik, der i sin karakter virkede så frit og rent; rent på en sådan måde, at det ikke kunne gøres beskidt og at det for altid ville forblive sådan.
Cornélian

Cornélian

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 855 år

Højde / 204 cm

Cornélians egne klarer, isblå øjne, mødte Isiodiths som hendes ord ramte hans hjerte, og han kunne ikke at andet end nikke sin enighed, langsomt og forstående, som hun afsluttede hans ord. Hun.. forstod. Mere end det, hun kendte den totalt fortabelse, når verden omkring en mistede al relevans, og der kun var ét mål at følge.
Hårene rejste sig i nakken på ham som hun fortsatte. Det følte som om hendes blik stirrede lige ind i hans sjæl, i hans inderste væsen, og blottede det, for verden at se. Selv som hun stoppede, og trak ind i sig selv på ny, kunne Cornélian ikke få blikket fra hendes.
"Jeg.. føler.. mere det er som at finde sig selv, frem for en flugt. Omverdenens forventninger syner hen, og man kan overgive sig til sit.. autentiske selv?"
Hans ord var lavmælte, afprøvende. Det var noget han havde forsøgt at sætte ord på før, men aldrig havde forventet forståelse i. Ikke som nu. Men det gjorde blot hans ord blev mere forsigtige, bekymrede om at træde for langt eller ved siden af, og miste den glød han følte i sit bryst, der synes at spejle sig i Isiodiths isblå øjne.
Isiodith Lómadriethiel

Isiodith Lómadriethiel

Helbreder

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 224 år

Højde / 170 cm

Granny 29.09.2020 22:16
Isiodith så op i samme øjeblik, at Cornélians forsigtige ord undslap hans mund. Hendes isblå øjne var store af mild forundring, for hvor længe havde hun ikke følt sig anderledes og ude af stand til at forbinde sig åndeligt til et andet menneske? Og så sad hun der, med Vinterens blide Stemme, der så længe hun kunne huske, havde virket, som befandt Cornélian sig i et andet luftlag end hende selv; hans anerkendelse på en eller anden måde uopnåelig eller for sær en størrelse til at det var det værd at stræbe efter.

Og nu sad hun der og modtog hans dybfølte forståelse. I hvilken verden befandt hun sig i? Og hvordan skulle hun nogensinde vise ham sin taknemmelighed?

Sit autentiske selv”, mumlede Isiodith i en næsten uhørlig hvisken, som hun lod tungen kæle for ordene; smagte på dem, vurderede om hun kunne nikke bekræftende. End ikke øjeblikket efter var det dog netop det, hun gjorde og pludselig krakelerede hendes hjerteformede ansigt i et bredt og oprigtigt tandsmil. ”Jeg tror ikke, at du kan forstå, hvad du lige gav, Cornélian – følelsen af at blive genkendt. Det har jeg endnu haft til gode.” Isiodith så op på ham, stadig smilende og i en fuldstændig forglemmelse af skikke og traditioner. 
Cornélian

Cornélian

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 855 år

Højde / 204 cm

Cornélian kunne næppe rumme hvad der skete, da Isiodith gentog hans ord. I hans egen mund havde de virket små og svage, som en halv-glemt drøm. Men som de forlod Isiodiths læber, så lavmælt han måtte anstrenge de spidse ører for overhoved at opfange det, var det som et ekko der nåde hans sjæl.
Hun gentog ikke blot ordrene, med forvirring eller tynget af spørgsmål.

Hun forstod.

Cornélian åbnede munden for at svarer på Isiodiths ord, på at forsikre hende om at han forstod, at han delte den følelse, og hun havde givet ham den samme gave!
Men ingen ord forlod hans mund. Den nært ustoppelige talestrøm manglede ord, og Cornélian sad tavst tilbage, mens følelserne brølede i hans indre.

Pludseligt, men også med også med nænsomheden fra en dalende fjer, trak Cornélian Isiodith ind mod sit bryst på ny, og omfavnede hende. Han viste ikke hvorfor, eller hvad formålet med handlingen var, men det var alt han kunne gøre, nu ordrene havde fejlet ham.
Cornélian havde aldrig været god til følelser. Bestemt ikke andres, men mindst af alt sine egne. En lille skælven trak igennem hans krop, som han forsøgte at kvæle et snøft. Tårerne pressede sig på igen.
Isiodith Lómadriethiel

Isiodith Lómadriethiel

Helbreder

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 224 år

Højde / 170 cm

Granny 03.10.2020 22:21
”Nogle gange føles det som om, at der ikke er andre ligesom mig.”
”Åh, Odith, det passer ikke, min skat! Det er der skam! Du skal bare finde dem!”
”Men hvor?”
”Det er det evige spørgsmål, datter. Men de findes. Du må ud og lede!”

Isiodith smilede mod Cornélians bryst, som mindet fandt vej frem og genspillede sig for hendes indre blik. Hun huskede stadig den samtale, som var det hændt dagen forinden, selvom virkeligheden var en ganske anden. Hun havde været yngre og knap halvandet hundrede år havde gået sin vante gang siden den dag, hvor hendes jævnaldrende havde drillet hende, indtil salte tårer var faldet fra de isblå øjne og Isiodith var løbet hjem i favnen på sin mor.

Og nu sad hun her… med en, der var ligesom hende.

Isiodith forholdt sig tavst et langt øjeblik, før hun lænede sig en smule tilbage, så hun atter kunne se op på Cornélian. Stadig smilede hun og det forblev på hendes buttede læber selv efter, hun så Cornélians våde blik.
Jeg ville betale med en diamant for, at høre dine tanker nu –”, lød det, om end en smule usikkert til trods for al varmen, der havde spredt sig som bølger i hendes indre.
Cornélian

Cornélian

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 855 år

Højde / 204 cm

Cornélian holdt Isiodith tæt, og det var kun modvilligt han løsnede sit greb, så hun kunne læne sig tilbage, og se op på ham som hun ønskede. Tårerne hang stadig i kanten af hans øjenkroge, og gjorde hans øjne våde og klarer.
Og han kunne næppe gøre andet end stirre tilbage mod hende, tage synet af smilet på hendes bløde læber ind og møde hendes isblå blik.

"Jeg.. er ikke sikker på hvad jeg tænker lige nu" svarede han perplekst. "Eller, det er jeg, men jeg kan ikke forlig det med hvad jeg.. føler" fortsatte han og lød lige så forvirret som hans ord. Hans hoved var en storm, lettelse, skyldfølelse, skam, glæde, alle kæmpende om ret og anderkendelse. Men hans hjerte? Hans hjerte var roligere end det havde været siden han var vågnet.

"Hvad.. med dine?" spurgte han forsigtig.
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Krystal Administrator, Tatti, jack, Black Phoenix
Lige nu: 4 | I dag: 10