Det gav et mindre sæt i hende, da hun kunne mærke på vandet, at han kom tættere på, fordi vandet slog imod hendes knæ og længere op. Mudderet var også begyndt at rende ned af hendes ben, som hun ikke længere var afskærmet eller dækket til. Det fik hende helt automatisk til at placere en hånd foran sit underliv og en arm over sit bryst. Nok var hun ung, men kroppen havde taget et stort skridt, efter ældningeliksiren, så hun så ældre ud. Men opførsel var stadig tilbageholdende og barnlig, når hun fik plads til det. Hun fik en sådan lyst til at forvandle sig, som hun kiggede sig over skulderen for at se ham være bare lidt tættere på hende. ”Jeg er 1/3 ulv” forklarede hun mere uddybende, hvis han skulle være interesseret i det overhovedet. Hun vendte dog blikket og kroppen imod ham, som han gav udtryk for aldrig at have set nogen med hale før udover hans folk. ”Min mor og søster har også en hale, som min næsten” forklarede hun med uddybende, som et stille smil vandrede over hendes læber.
”Øjeblik” lød det så, som hun skævede imod bredden og valgte at forvandle sig midt ude i vandet. Den sædvanlige ulveskikkelse dukkede op foran ham, som hun rystede let på hovedet og slog vandet omkring sin pels, så mudderet forsvandt. Det føltes en smule tungt at være dækket af mudder, men nu var hendes pels også blevet våd, så det var lidt det samme. ”Jeg har det bedre sådan her” indrømmede hun med en lille pige stemme, som hun skævede op på ham, da hun nu var blevet mindre. Men hun var stadig stor af en ulv.