Valkar

Valkar

Baron af Lapiskysten

Retmæssig Neutral

Race / Engel

Lokation / Azurien: Flodlandet

Alder / 128 år

Højde / 182 cm

Erforias 22.09.2019 21:12
"Muligvis" svarede Valkar blot og lod selv sit blik falde ned over byen og til sidst mod horisonten "Det lyder som en rar følelse" han selv havde ej været så heldig, så snart at der var kommet styr på en fjende havde en ny og mægtigere rejst sig for at tage dens sted. En efterhånden udmattende udvikling, selvom han næppe ville indrømme det. 

En tør klukken undslap hans hans læber, hvordan var det sket? Hvad var det der havde ledt til det hele var endt som det var? For nu kunne hun vel hører det simpleste svar på et noget meget kompliceret spørgsmål "Jeg døde" svarede han blot uden at hans blik veg fra horisonten. Et sæt sorte og hvide vinger brød gennem slidserne i hans tøj uden at skade det, hans vinger var prægtige som så mange engles, men de sorte og hvide stribe mindede mere om en rovfugls end de klassiske sne hvide vinger som så mange andre engle bar.
"Hvis de ønsker at vide mere, må jeg bede dem om at dele mere om dem selv, nok nyder jeg at tale, men jeg nyder lige så at lytte" 

Vi ønsker os alle sammen noget, så fortæl mig hvad dit hjerte begærer...
Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 22.09.2019 22:05
"Ah, ja, den slags ændrer ens liv gevaldigt, har jeg ladet mig høre," kommenterede Zirra, da vingerne kom frem. 
Hun var ikke synderligt påvirket af dem. Efterhånden var hun begyndt at finde det nemmere for sig selv og sit helbred at antage, at hendes samtalepartnere ikke var mennesker, for det lod hende tage forholdsregler i sine handlinger, der ikke ville blive kompromitterende, hvis den hun talte med, viste sig at være engel, eller værre: Dæmon.
Med det sagt, var vinger stadig et sjældent syn, og hun holdt sig ikke tilbage fra at beundre deres skønhed.

"Jeg er bange for, at De er stødt på et helt almindeligt menneske, hr. Tordenklinge," svarede hun med en smule latter i stemmen, fra det smil hun havde fået ved at se på vingerne. De var nu smukke. "Jeg har kun sølle 27 år bag mig, og ikke de mest begivenhedsrige. Standard kriger-familie, som jeg sagde før. Eneste pige i flokken, skuffet far - De må have hørt den slags flere gange end De kan huske med Deres udvidede levetid. Må jeg være så fræk at spørge Dem om Deres alder?"
Zirra måtte indrømme, at hun var fristet til at fortælle mere om sig selv, blot for at få mere ud af Valkar. Han virkede interessant, og selvom han sikkert var en person, Lyset allerede vidste nok om, havde han vagt hendes interesse. Især ville hun stadig gerne have ham til at indrømme, at han havde brugt magi på hende. Men hun havde givet et løfte, og ville ikke af egen fri vilje afsløre, hvad hun arbejdede som over for en, som hun ikke vidste om hun kunne stole på.

☽✧    I'm stronger, when I bleed    ✧☾
Valkar

Valkar

Baron af Lapiskysten

Retmæssig Neutral

Race / Engel

Alder / 128 år

Højde / 182 cm

Erforias 23.09.2019 23:11
"Nogen kunne fristes til at kalde det en ny start" sukkede han kort, forvirring og modgang havde kun fulgt ham siden. Det havde aldrig før gået ham så meget på som det gjorde nu, og hver eneste gang han gjorde sig fri, dukkede der blot nye lænker frem. 
Men nok dvælen i fortiden, frøkenen lød ej så overasket over hans vinger som så mange andre gjorde, enten var hendes maske bedre end de flestes, eller så havde hun oplevet mere end de fleste frøkener i hendes sko. Valkar vidste ej hvad der gjorde sig gældende, og stillede sig tilfreds med at det nok var en blanding.

"Der er intet almindeligt ved et menneske, de har alle et potentiale for godt og ondt" svarede han blot med et smil der kunne høres i hans ord. Mennesker var nok brikker der kunne hurtigt skifte, men de havde en vilje for at sætte deres mærke som få. En vilje der kunne være yderest brugbar hvis udnyttet rigtigt.
"Åh ja, det er mig ganske bekendt, min alder derimod helt præcist er jeg ej sikker, men jeg har haft mine vinger så længe at jeg kunne være deres faders fader"
Valkar lod stilheden krybe ind et øjeblik som han samlede tankerne, en del af ham nød selskabet, men ligeså hungrede han efter at være et andet sted.
"Undskyld min nysgerrighed, men er der nogen hvis favn de ønsker at kunne vågne op i? Jeg forstår hvis de ej ønsker at dele det, men vid at jeg ej vil dele det med nogen"

Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 26.09.2019 20:13
Zirra lyttede. Hun havde lyst til at afbryde flere gange, men gjorde det ikke. Hendess ene fod trippede let, da hun tredje gang bed et spørgsmål i sig og lod ham tale færdig. Man kunne vel sige, hun var ligeså nysgerrig som han tydeligvis var.
"Ja, jeg har specielle personer i mit liv, jeg godt kunne tænke mig at vågne op i nærheden er," svarede hun bevidst vagt.
Den primære i hendes tanker var Bertram, men der var også andre, hun ikke ville have noget imod at få lejlighed til at se lidt mere til igen. Nogle af dem var bare sværere at få fat i til sådan noget hygge, fordi det ville være ilde set at de var sammen med Zirra. Og selv Bertram var svær at vågne op i favnen på, fordi hans døgnrytme skulle tilpasses solens dødbringende stråler, mens Zirras rytme blev bestemt af hendes arbejde.

"Og undskyld mig for ikke at tage Deres ord for gode vare," fortsatte hun. "De har ikke givet mig de store grunde til at stole på Dem. Så sig mig - hvorfor er De så interesseret i mit personlige liv? Er det fordi jeg lagde mærke til den magiske påvirkning, De prøvede?"
Zirra førte sit blik tilbage på Valkars ansigt. Hun ville se, om han reagerede på, at hun førte samtalen tilbage på magien.
"Og jeg mener i øvrigt at alle har et potentiale for godt og ondt, og ikke blot mennesker," skyndte hun sig at tilføje. "Så at De er engel, og antageligvis givet nåde af Isari selv, beviser ikke for mig at De har gode intentioner. Jeg har mødt engle med det modsatte."

Valkar

Valkar

Baron af Lapiskysten

Retmæssig Neutral

Race / Engel

Alder / 128 år

Højde / 182 cm

Erforias 26.09.2019 23:15
Valkar nikkede kort af hendes svar, hendes parader var stadig oppe, men det lod da til at hun havde nogle i hendes liv, en trøst for hende. Forhåbentlig ville de ej blive vendt mod hende, selvom skæbnen havde en tendens til gøre den slags ud fra hans erfaringer.
Dog var det interessant at hun svarede som at der var flere, ikke at han var sikker på om det var sandheden eller et forsøg på at lede hans tanker af falske spor.

"Alt forladt, jeg finder det blot høfligt at interessere sig for ens samtale partner" irritationen over den evige beskyldning om at have brugt magi ville være skjulte fra alt andet end et trænet øje, som han blot svarede i venligt toneleje. "Ganske sandt, vi gør vor egne veje, mængden af halvdæmoner jeg har reddet ville også have været noget lavere hvis det ej var tilfældet" 
Kommentaren om engle gav Valkar ej svar, det foregående måtte være rigeligt til at dække det, samt det lød til at hun efterhånden havde valgt ikke at ville stole på ham. Et ganske klogt valg, men et det nok snart ville lade deres samtale kommer til ende.
"Men frøken, hvis de ej ønsker mit selskab skal de være velkommen til at gå tilbage til festen" 

Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 01.10.2019 19:43
Valkar lød oprigtig. Og det var venlige ord, dem om at interessere sig for sin samtalepartner. Noget Zirra nok egentlig burde lade ham komme lidt mere til gode end hun gjorde i øjeblikket.
Hun lod stilheden fylde lidt, hvorefter hun drog et suk og lod sine arme falde ned fra den krydsede position. Igen vendte hun sig mod de mørke gader og lænede sig mod gelænderet. Den næsten urørte vin stod stadig ved siden af hende, og hun tog en slurk af den røde væske.

"Undskyld," sagde hun så, lidt mere lavmælt i sin stemme nu. "Jeg må nok indrømme, at jeg er lidt for vant til at folk har bagtanker med at få ting at vide om mit personlige liv. Jeg er blevet forvænt til at være påpasselig. Det var ikke min mening at virke så... Angribende."
Hun havde sænket hovedet lidt, mens hun talte, og et par hårlokker faldt ned foran hendes ansigt, som draget udover gelænderet og ned i havens mørke græs. De løse lokker havde været krøllet, da hun ankom, men timerne i tyngdekraften havde efterhånden fået snoet dem ud.

Valkar

Valkar

Baron af Lapiskysten

Retmæssig Neutral

Race / Engel

Alder / 128 år

Højde / 182 cm

Erforias 06.10.2019 12:44
Valkar løftede hånden lidt afvisende, han havde ikke ventet at hun ville blive, men en overraskelse han gladeligt tog imod. "Alt forladt" lod til med et smil i hendes retning, selvom det lod til at hende eget var andet steds. "Det kan let føles sådan, de har nok ret i at der er mange der ønsker at gøre den slags mod dem" et stille suk undslap hans læber og forsigtigt trådte han tættere på, liggende hånden på hendes skulder.
At være påpasselig var skam smart, men det havde sine egne laster. "Jeg håber dog for dem at de har nogen de kan være dem selv overfor" 
Han havde selv først fornylig oplevet hvor meget det havde tæret på ham at leve således, måske var det derfor, eller de ord Neelah havde delt med ham, at han ej ønskede at hun skulle lide som han havde lidt.

Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 06.10.2019 21:50
Zirras blik fór op, da vægten af en hånd tyngede hendes skulder nedad. Hun var ikke så meget på vagt, som lidt påpasselig. Gibbet i hende gjorde det tydeligt, at hun ikke helt var i sit es her til aften. Valkar havde formået at gøre hende tilpas i samtalen, utilpas med sin magi, og forvirret over sine intentioner. Prøvede han bare at lære hende at kende, og var han bare ikke vant til at folk vidste, hvornår der blev brugt magi på dem? Det sidste var ret sandsynligt trods alt, da de færreste mennesker havde meget at gøre med den slags mentale angreb til hverdag. Zirra var et af de få mennesker, der kunne forvente at støde på sådan noget i sit dagligdagsarbejde.
"Jeg..." begyndte hun, men tøvede. Hvor mange havde hun egentlig, hun kunne være sig selv overfor? Helt sig selv? Ingen løgne. "Det kan vist tælles på en enkelt hånd."
Hun sænkede blikket fra ham igen, pludselig følende sig sårbar. Hun havde ikke tænkt på det helt så sort-hvidt før. Der var virkelig kun meget få folk, hun kunne dele alt med. Selv Cal holdt hun Bertrams eksistens hemmelig overfor, og de havde plejet at dele alt.

Valkar

Valkar

Baron af Lapiskysten

Retmæssig Neutral

Race / Engel

Alder / 128 år

Højde / 182 cm

Erforias 16.10.2019 21:20
Roligt trak Valkar sin hånd til sig som det det blev tydeligt at hans gestus havde overrasket hende, det tydede på at det ikke blot var hans tanker der vandrede denne aften. Der var på sin vis noget beroligende ved at vide at han ej var alene om det, en følelse der var med til at få ham til at føle sig mere menneskelig så at sige. 
I det mindste lod det til at det atter var lykkedes at få gjort frøkenen mere tilpas samt afslappet. Det var ikke just ofte at han mødte folk der så hurtigt valgte at beskylde ham for at bruge magi på dem, og som det var havde han ej behov for at hvem end frøkenen arbejdede for fik et dårligt billede af ham, især after hans nye titel som baron.

"Det glæder mig dog at høre at de har nogen, jeg håber ligeledes for dem at det er mere end en"
Hans blik vandrede atter ud over byen, hvor mange havde han selv? Jez, Netish? Det sande spørgsmål der plagede ham var nærmere hvem han reelt var? Hvor han før havde været så sikker, havde uvisheden sneget sig ind.

Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 05.11.2019 17:12
Jo, Zirra havde da et par stykker. Men ikke mange, og ikke lige så mange som andre. Hendes arbejde havde altid gjort det svært, men det var også en undskyldning. En undskyldning for ikke at binde sig og slå sig ned. Få en fast familie. Mange af hendes ældre kollegaer havde familie, og flere endda små huse i hovedstaden. Der var sikkert også spioner af Lyset, der boede ude i landområderne omkring Dianthos. 
Jo mere hun tænkte over det, jo mere blev det tydeligt, at det var det, det var: En undskyldning. Hendes arbejde holdt hende ikke fra at skabe nære relationer. Det var vist kun hende selv, der holdt hende fra det. 

"Hvad med Dem, hr. Tordenklinge?" spurgte hun forsigtigt. Han så ud til at have fortabt sig i egne tanker, men hun ville gerne rives ud af sit tankespor. "Jeg ved at livet ved adelen ikke altid er mere socialt end det hos os i middelklassen."
Hun tænkte ikke over, at hun fik det til at lyde som om hun var væsentligt under den stand, hendes kjole gav udtryk for. Teknisk set var hun et fint sted i middelklassen. Hendes arbejde og bopæl lignede noget fra den lavere ende, og i aften lignede hun noget fra den højere ende. Havde der ikke været så mange, der kendte hende, kunne hun sikkert havde øvet sig lidt på at infiltrere festen som adelig. 
Og der var det igen... Kunne hun ikke tænke på andet end sit arbejde?

Valkar

Valkar

Baron af Lapiskysten

Retmæssig Neutral

Race / Engel

Alder / 128 år

Højde / 182 cm

Erforias 10.11.2019 21:27
Valkar klukkede lidt og sendte endnu et smil i hendes retning, hvordan var det? "Jeg har nogle at betro mig til, heldigvis" han vendte sig atter mod hende og rettede kort på frakken før han fortsatte "Livet som adel kan jeg dog ej sige meget om endnu, jeg har blot været baron siden cermonien" Lød det med et smil.
At han havde levet i et slot han selv havde fået genopbygget var dog en anden sag, ligeså at han havde levet bedre end de fleste turde drømme om. Hans tid som handelsmand havde bragt ham megen rigdom, og nogle ville nok være fristet til at sige at han allerede havde levet som adelsmand.
"Forhåbentligt bliver det mere end blot et hav af høflighedsfraser, jeg har et håb om at det bliver med mere substans" han havde meget som han planlagde at opnå, til hans held var tiden på hans side. Noget han havde i sinde at udnytte efter bedste evne. Brikkerne var stillet op, og det første træk blevet taget.
Det store spørgsmål var hvad han spillede efter at opnå, han kunne kun så længe spille på to heste. Enten skulle deres veje forenes eller han måtte tage et valg.

Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 28.11.2019 20:20
Zirra vendte blikket mod Valkar og det ene øjenbryn skød i vejret ved hans kommentar. Hun lod ham tale færdig, mens hun tog en slurk til af vinen, og kunne ikke lade være med selv at komme med en dæmpet latter.
"De kan ikke bilde mig ind, at De har levet et almindeligt liv indtil nu på Deres slot, Hr. Tordenklinge," sagde hun med et skævt smil. "Blot størrelsen på den bopæl gør dem mere priviligeret end de fleste her i byen." Hun slog ud med hånden mod de dansende gæster inde i balsalen.  "Se dem derinde. Over halvdelen af dem bor i et mellemstort hus, der deler væg med deres nabo. Måske er De først blevet adel af titel nu, men De har mig bekendt levet som en længe."

Hun havde tilladt sig selv at blive lidt mere afslappet i selskabet. Samtalen havde alligevel kørt så længe, at hun forventede, at han snart ville undskylde sig og fortrække ind til ballets gæster igen. Måske finde en ny balkon derfra, der ikke var optaget af en snagende kvinde som Zirra. Hun burde nok gøre det samme. Snart give manden lidt fred fra hendes mistro.

Valkar

Valkar

Baron af Lapiskysten

Retmæssig Neutral

Race / Engel

Alder / 128 år

Højde / 182 cm

Erforias 05.12.2019 23:00
Valkar klukkede med en let rysten på hovedet, at frøkenen havde hørt om Opalslottet var som sådan ikke overraskende, hun virkede trods alt ganske velinformeret, men stadig lod der til at være huller i hendes viden. "Slottet er skam fint ja, det har dog ikke stået meget mere end et år, men måske har de ret i at jeg måske tager noget af det for givet" smilede han som han tog en tår af sit vinglas. Det føltes som en evighed siden at arbejdet var påbegyndt men mængden af minder der var skabt allerede var nærmest overvældende.

Hans blik vandrede over de mange gæster, stadigt søgende efter et ansigt han vidste ej ville være der, men alligevel kunne han ej slippe tanken om hvad nu hvis hun var der? Et suk forlod hans læber, nej han måtte se tingene i øjnene som de var. Han kunne ikke stå og hænge med næsen hele aftenen.

"Jeg takker for deres tid, men jeg må nok hellere se til resten af min aften, jeg håber at de finde mere fred med deres gøren, samt deres hjertes ønske" Et kort smil blev sendt i hendes retning før han gjorde mine til at forsvinde tilbage ind til festen.

Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 08.12.2019 14:13
"Jeg bør nok også sikre, at min bror ikke kigger for dybt i vinen," kommenterede Zirra som tegn på, at hun også var klar til at forlade samtalen. "Det var en interessant samtale, Hr. Tordenklinge."
Hun vendte sig så stoffet i hendes kjole flagrede let i den kølige aftenbrise og de små lysende sten glimtede om kap med stjernerne. Det var sandt, hvad hun havde sagt. Hun burde finde sin bror og sørger for, han holdt sig bare en lille smule tilbage. Og ikke fik trådt alt for mange pæne damer over tæerne. Bogstavligt talt. Han var en forfærdelig vals-danser. 

"Jeg håber De nyder resten af aftenen."
Med et lille nik begyndte Zirra at gå mod festens lys, mens hendes glas blev stående på gelænderet. På vejen ind trak hun tre stearinlys til sig og genopfyldte tre af sine sten, der var gået ud, med friskt klart lys. Hun trådte ind og lod sig overvælde at alle sanseindtrykkene fra lyd, lys og latter.

// Out //

Valkar

Valkar

Baron af Lapiskysten

Retmæssig Neutral

Race / Engel

Alder / 128 år

Højde / 182 cm

Erforias 09.12.2019 19:26
"Ganske interessant" nikkede han enigt, sjældent havde han mange samtaler lig denne, men den havde været underholdende på sin helt egen måde. Måske han ville støde på frøkenen igen en anden gang, det måtte tiden vise. "Dem lige så"

Festen var mat og fyldt af falske smil, dansende over både hans og andres ansigter i. Det tog ikke megen tid før han valgte at fortrække sig, hans hoved var andetsteds noget han blev nødt til at få styr på. Det blev desværre ej en aften han ville huske som en glædelig en.

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: CassondraLillith123, jack
Lige nu: 2 | I dag: 7