Dragonflower 21.04.2019 18:21
Netrish holdt Valkars blik som han fortsatte.
"Men alligevel lod du ham fortsætte" ordrene kolde og hårde som stål. Valkar havde kendt Thanos længe, og kendt til hans karakter, og alligevel havde han
intet gjort for at stoppe ham!
Et suk undslap Netrish. Hun var ilde sat til at bebrejde ham der, for hun havde ligeså kunne gøre mere.. Men Thanos tid var ikke endnu. Hun kunne blot håbe på den blev smertfuld og ensom når den kom.
Netrish følte sig forrådt, som den sikre havn hun endelig havde fundet, blev revet væk fra hende igen, netop som hun endelig havde fundet en måde at acceptere hendes liv og situation på..
Og dog kunne hun ikke finde det i sig selv at bebrejde Valkar. For hvad han havde gjort for hende, sagt til hende, var ægte nok. Han havde reddet hende, om end det havde været hans første gode gerning siden hans genkomst.
Netrish bød sig selv ikke at dømme ham for hårdt, for som forkynder af Kiles bud, var hun en spirituel vejleder for de fortabte. Også selvom sandheden nærmere lå ved, at hun stadig ikke ønskede at se ham lide. Hans tåre skar i hendes hjerte, men hun holdt det fra sig ansigt, som altid.
"Når vi når vores destination, rejser jeg videre mod Elverly" erklærede hun endelig, og mødte hans blik
"Og når vi en dag mødes igen, vil jeg se frem til at lære den sande Valkar at kende". Hun ville ikke dømme ham for hans tidligere liv, eller for den mand andre havde gjort ham til. I sandhed kunne hun ikke dømme ham overhoved, for den Valkar hun havde kendt, var intet andet af overlappende skygge fra hans tidligere liv. Netrish viste dette ikke var nogen lille opgave, og ikke noget der ville ske fra den ene dag til den anden. Resten af deres rejse sammen ville uden tvivl blive akavet, og tavs.
Men hun havde håb. Håb for at han ikke blot ville falde tilbage til sit vandte jeg, men at han ville finde en ny sti, en sti der var hans.
You got what everybody gets. You got a lifetime.