Vertis Rose

Vertis Rose

Krystalisianer

Neutral God

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 8 år

Højde / 176 cm

Rosa åbnede sine sorte øjne, som hun hørte sit navn kaldt, og så straks mod huset. Hendes blik søgte Vertis, og en rynke formede sig mellem hendes bryn, da hun hverken så ham, eller nogle åbne døre eller vinduer.
Kaldet lød igen, og denne gang var hun opmærksom nok til at høre det kom fra den anden side, og fra en anden stemme.

"Hr. Kiefer!" hilste hun med et smil, og trak fødderne op af jorden, hvor hun havde haft tærene begravet. "Sikke en behagelig overraskelse. Hvad bringer dig denne vej igen?" spurgte hun, og trådte nærmere, som var alt som det skulle være.
Hun så da heller ikke umiddelbart ud til at lide, men havde friske skud i håret. Der var dog noget ved hendes glød der virkede.. forkert, og ikke på den måde alt andet ved hende gjorde. Her under solen var det tydeligt hendes 'hud' blot var et tyndt lag, men under det skinnede der ikke den friske grønne glød man ellers ville forvente fra sommerfriskt grønt, men en mere mørk, dæmpet tone.

Rosa lagde hoved en smule på skrå som hun stoppede nær ham "Åh, du er alene denne gang? Simone trængte ikke til frisk luft i dag?"
~The heart of decay~
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Han havde ikke forventet at hun ville smile, sådan som hun stod i midten af den døde have. Selmy selv virkede noget mere fortabt over hvad han havde set. Det var jo ved guderne kun en lille uge siden han var her sidst! Og der var haven smuk og frodig. ”Jeg ville se til dig!” Udbrød han skrækslagent og tog ved uheld på hendes ene skulder, i et forsøg på at vække hende fra den drømmeverden hun eventuelt måtte leve i, siden hun ikke kunne se hvad hun måske var skyld i! Men der var et eller andet, der slog klik. Hun var jo en kvindelig plantepige eh… øh… Han trak hurtigt sin hånd til sig, som om han havde brændt sig på noget varmt.

Hendes fortsatte rolige venlighed blev blot mødt at forvirring, men Selmy blev en smule mere lettet, som hun så ud til at være som sig selv…? Han kunne ikke forstå det. Der var et eller andet ved hende, der ikke virkede optimalt. ”Simone? N-nej… Hende tager stuepigen sig af…” Nu var hun stuepigens problem. Selmy gik normalt aldrig med den hund, men han havde haft brug for at stikke af fra hverdagen derhjemme, og havde brugt hunden som en undskyldning. Det var en enkeltgangsfornøjelse, som han sent ville glemme!

”Er du… er du okay, Rosa?” Han bredte armene ud, for at gøre hende opmærksom på hendes omgivelser. Kunne hun ikke se hvor kritisk det så ud? Hun var jo en plante! Og hvis resten af haven døde på den her måde, så kunne hun ikke blive stående her meget længere!

Vertis Rose

Vertis Rose

Krystalisianer

Neutral God

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 8 år

Højde / 176 cm

Rosa virkede overrasket da han pludselig greb hendes skulder, et udtryk der lod til straks at få ham til at trække hånden til sig. "Jeg.. håbede også du ville komme forbi" indrømmede hun lidt lavmælt, stadig forvirret over den frygt der lod til at have grebet ham. Hun var ikke sikker på hvad der havde grebet ham, men hun brød sig ikke om det. Noget måtte være sket ham, siden havde var så oprevet, og tanken var forfærdelig.

Selmys handlinger forblev et mysterium for Rosa, indtil det endelig gik op for hende hvad hans frygt var bundet af. Bekymring. Hun sænkede hoved og lukkede øjnene. "Jeg er okay" svarede hun sombert "Og jeg er ked af du skal se haven sådan, men.. det er mit værk" hun løftede hoved og mødte hans blik, og selv igennem de ublinkende sorte orber, var det tydeligt hendes hjerte var ved at briste. "Det sker når jeg tager næring fra solen og jorden.. Førhen har min Skaber kunne gøre skaden god igen, og redde planterne, men.. det kan han ikke længere" indrømmede hun skyldsomt og bøjede nakken igen. "Jeg ved jeg burde lade være. Bedre jeg visner, end resten af haven. Men min Skaber har budt mig at.. tage vare på mig selv. Om det så koster haven" forklarede hun, og det pinte hende. Vertis havde insisteret på hun var mere end blot en plante. At hun havde en sjæl. Men selv hvis det var sandt, var hendes liv så virkelig vigtigere end havens?
~The heart of decay~
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Åh… Da Rosa fortalte at hun havde håbet på at se ham, fik han en lille smule dårlig samvittighed. Han havde haft alverdens ting at se til, og var derfor først kommet nu. Næsten en uges tid senere!? Men Selmy havde for det første slet ikke forstillet sig, at nogen ville holde ham på sit ord om at komme den følgende dag. Han følte sig oftest… ikke specielt velkommen. En undskyldning ville være på sin plads, men lige nu havde han så mange andre spørgsmål, der vejede tungere.

Visner? Nej! Det må du da ikke sige!?” Udbrød han i dyb forfærdelse. Nok havde han en stor forkærlighed for al planteliv, men at Rosa regnede havens værdi højere end hendes eget liv, var jo forfærdeligt! Nok var hun selv en plante, men hun kunne tale, tænke… og havde uden tvivl følelser. Hun var exceptionelt venligtsindet, høflig, og hun havde bekymret sig sådan om ham, da han kom lettere til skade, takket være hunden. Selmy kunne ikke lade hende tale sådan om sig selv. ”Der er så absolut ingen grund til, at du må lade livet. Måske er Dianthos bare ikke lige det bedste sted, for planteliv at slå rødder…? Altså… Der er en hel verden udenfor murene med masser af skov og natur, som du kan trække næring fra” Selmy slog sit blik væk fra Rosa, for at se sig omkring endnu engang.

Hvor meget næring mon hun skulle bruge? En hel have ad gangen? En hel skov? Mon naturen ville være i stand til at følge med, hvis sådan en som Rosa fik lov til at vandre fra træ til træ?

”Der er selvfølgelig temmelig ensomt udenbys… og der kan være farligt, men… Personligt fortrækker jeg at befærde mig rundt udenfor Dianthos” Fortsatte han, stadig bekymret og eftertænksomt. 

Vertis Rose

Vertis Rose

Krystalisianer

Neutral God

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 8 år

Højde / 176 cm

Rosa så noget nært fortvivlet ud, ved Selmys første udbrud. For havde Vertis ikke sagt det samme, bare mere.. kontrolleret? Havde han ikke også skældt hende ud for blot at have tænkt tanken?
Og alligevel bestod den. For hvem var hun at sætte sin eksistens over andres? Men måske var det som Vertis sagde - at hun var mere. Som menneskerne åd planter og dræbte dyr for deres overlevelse.. så var dette måske blot den burde hendes eksistens var på verden?

Alligevel undveg Rosa Selmys blik til han fortsatte, og hans ord dragede hendes opmærksomhed tilbage. "Jeg har set verden udenfor, før vi kom hertil. Det er et smukt sted, levende!" medgav hun, og hendes tone blev næsten drømmende, inden hun trak den tilbage "Ikke at byen ikke også er fuld af liv. Mennesker, der myldre. Men stenene er døde, og dyrene tæmmet.." hendes blik gled tilbage mod bygningen bag hende "Plantelivet holdt for des skønhed" sluttede hun, tænksomt, før hendes blik løb rundt på den forkryblede have omkring hende. "Men.. nu bor vi her, og det er ikke min plads at stille spørgsmålstegn ved Hans planer" fastholdt hun, og samlede hænderne foran sig. Trods hendes ord nagede tvivlen, og en mærkværdig længsel efter den verden udenfor hun knap kendte, men som kaldte på hende.
~The heart of decay~
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

“Ja ikke?” Smilte Selmy en smule mindre oprevet end før. Så hun havde altså set verden udenfor Dianthos? I hans virkelighed var det den eneste rigtige løsning, at hun forsøgte sig med krystallandets skove og enge, frem for at blive her og visne. Men da hun sluttede af med, at skæve til hendes skabers hjem, for dernæst at afsløre, at hun ikke havde tænkt sig at flytte sig, knugede Selmy sine hænder anspændt. 

“Rosa...” Prøvede han alvorligt og så intenst på hende “Hvad øh... Hvad er hans planer? Med dig, altså? Hvor vigtige er de i forhold til at de måske kan koste dig livet?” Han kunne ikke forstå det. Det var vel selvmord, og som Isaritroende og healersøn var han opdraget til at redde folk. Selvmord, hvis man kunne kalde det det, det var uhørt!

Han kastede endnu et blik på naboernes haver, der endnu så grønnere ud. Men det kunne godt ske, at naboerne inden længe ville miste deres blomster og grønne græs også. Måske var det i virkeligheden op til sure naboer, for at få Rosa flyttet? Selmy sukkede småopgivende. 

“Jeg kan ikke hjælpe dig, hvis du ikke vil hjælpes...” 

Vertis Rose

Vertis Rose

Krystalisianer

Neutral God

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 8 år

Højde / 176 cm

Rosas smil blev en smule bredere, da det først lød til Selmys bekymring lagde sig, men det blegnede snart igen, som han knyttede hånden i stedet, og hans ord blev alvorlige. Hun påtog hans alvor, og lagde hoved blot en anelse på skrå ved hans spørgsmål.
"Jeg har ingen del i hans planer..." hun tøvede et øjeblik "Tværtimod så.. frygter jeg at jeg mere er i vejen for dem end til gavn" forklarede hun, og viste for første gang usikkerhed. Selmy havde ramt et ømt punkt. Hendes Skaber havde allerede lidt grundet hende, men alligevel havde han ikke sendt hende væk.

Rosa foldede sine hænder om hinanden og trak sig lidt sammen, som kunne hun gøre sig mindre. "Jeg ønsker ikke at visne, men.. Jeg har heller aldrig været væk fra Ham. Og jeg ved ikke om jeg overhoved kan bede om at rejse. Han har skabt mig. Hvad ret har jeg til at rejse?" ordrene var så meget til hende selv som til Selmy, men som hendes tale rendt ud, løftede hun dog det stirrende sorte blik mod ham, søgende efter et svar. 
~The heart of decay~
Vertis Rose

Vertis Rose

Krystalisianer

Neutral God

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 8 år

Højde / 176 cm

//Lukket efter aftale
~The heart of decay~
0 0 0