Langsomt som Misundelse begyndte at gå i sin cirkle igen, bevægede Opia langsomt bogen tilbage til sine lår, høflige milde overdrevet nik blev givet til hver af Misundelses ordre. Opia gjorde hvad hun kunne for at skrive hurtigere end sidst, men grundet sine rystelser blev hun nød til at standse nogle gange og kigge hen over sin tekst, nogle få rettelser blev gjort før hun på ny begyndte at lade kullet danse. Få dråber af blod faldt på siden, nærmest umuligt at undgå i hendes tilstand, men hun gjorde alt hvad hun kunne for at gøre teksten så behagelig at læse for Misundelse.
Som det sidste punktum blev markeret på siden, vendte hun sig imod Misundelse, hovedet så lavt som det kunne og igen tilbudt hun sin bog til Misundelse, forsigtigt blev bogen lagt på Jorden imellem dem, og Opia gik tilbage til sin knælende stilling.
Opvokset i Kzar Mora, var det naturligt at ønske at ønske at beskytte ens hjemland, udover dette virkede mørketshær som en naturligt sted at høre om, eller finde de syv sande herskere. I et forsøg på at få højere titel, og mere adgang til følsom information omkring de syv herskere tjente jeg mørket helhjertet. Jeg ønsker stadig at beskytte mit hjemland, derfor blev jeg selv efter jeg hørte om de syv herskere rejse rundt i landet, forlod hæren uden et ord da jeg hørte om lyst var set tæt ved, og har siden søgt de sande herskere, og endelig kan jeg sværge mit liv til en af de sande herksere! Og endda en af dem som mit blod tilhøre!
Hvad end de ønsker, skal de have! Stod der, i en tydeligt skadet skrift af flere grunde - både hendes rystelser, blod dråberne, samt at hun ønskede at skrive det så hurtigt som muligt, stadig præg af hendes elegante skrift kunne ses i de dæmoniske tegn, men at sammenligne dette med de tidligere tegn ville være en synd.
Kort efter at have lagt bogen for Misundelse, lod Opia sin form begyndte at ændre sig, sort røg begyndte at forme sig omkring hende mens hendes krop fortog sine ændringer. Hendes horn bryd igennem hendes hud, og alle tre fandt deres plads - to langs siden af hendes hoved, et der gik fra hendes boghoved og hen over hovedbunden. Sorte skæl træk sig igennem hendes hud og farvede den blege hud og en mat sort farve dækkede hendes hud. Klør voksede fra hendes negle, både hænder og fødder, hendes hår blev hvidt og langt. Store sorte flagermuse vinger bryd fra hendes ryg, med stærke klare hvide knogler der holdt de sorte vinger. En muskuløs sort skællet hale formede sig ud langs hende haleben, hendes figur blev højere og mere muskuløs og hendes tøj var forsvundet. Noget der minded om dæmoniske tegn kunne ses i de sorte skæl på den ene arm, disse skæl var nu hvide frem for sorte og danne med god tilnærmeste den knust som Misundelse havde været venlig nok til at give til Opia. Som den sorte røg lagde sig, sad Opia som hun gjorde før, på sine knæ, med fronten imod Misundelse, hovedet så lavt som muligt, og sine klør peget imod jorden eller Opia selv, alt blev gjort for at se så underdanig som muligt.