Alicia havde godt fået indtrykket af, at Shrade ikke ligefrem var en mand, man skulle lægge sig ud med, men det virkede alligevel for hende modigt, at han ville tage imod en byvagt. Hun kommenterede det dog ikke, da han ikke svarede på det.
Ved hans spørgsmål hævede hun let det ene øjenbryn, mens hun rettede blikket mod hjelmen.
"Jeg kan da godt lade være, hvis det generer dig? Jeg er bare så vant til, at alle er så høflige, så det er efterhånden blevet en vane" svarede hun lettere undskyldende men samtidig undrende. Hun havde ikke ligefrem stødt på folk før, der fandt det for formelt at blive kaldt 'De'. Hun selv var mest vant til det fra bygarden af, hvor det næsten var krav, at man talte høfligt til alle og enhver, så det sad så meget på hendes rygrad nu, at hun havde svært ved at slippe det igen.
Hun lyttede interesseret til hans ord, men hun kunne alligevel ikke lade være med at grine over hans svar.
"Det skal jeg huske, hvis jeg nogensinde får brug for nogen til at grine for mig" svarede hun med en drillende undertone. Hun forstod godt budskabet, men hun så aldeles det sjove i hans ord samtidig.
Ved hans næste svar trak hun lidt på skuldrene igen.
"Jeg er ligeglad. De myrdede en potentielt uskyldig mand uden at sikre sig, om han overhovedet var skyldig eller ej. Der knækkede filmen for mig" svarede hun ærligt. Hun kunne dog godt se, at han kunne nyde godt af det kaos, krigen mellem Lyset og Mørket skabte. Hun selv havde ikke rigtigt mærket udgangsforbuddet endnu, men hun havde stadig en smule privilegier som tidligere sergent, så de fleste byvagter, hun stødte på efter mørkets frembrud, sagde ikke rigtigt noget til hende.
"Lyssky arbejde er nok bedre end det alternativ, jeg overvejede" svarede hun og rettede igen et smil mod hjelmen. Hun var ret sikker på, at alt andet arbejde ville være bedre end bordellet.
- Vampyr, dæmon, menneske, elver. Det gør ingen forskel for mig.
- De ønsker aldeles ikke at se mit temperament i kog...
- Sååå... kan De lide brød?