Éir Ó Coileáin

Éir Ó Coileáin

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 17 år

Højde / 154 cm

Derag 18.03.2018 10:26
Éir lod sig lede ud af sygekammeret. Det virkede ikke som det rigtige sted at diskutere formalia af hans læreplads i et rum domineret af skumring. Da de var tilbage på gangen lyttede han opmærksomt på hvad hun sagde, og tænkte med sig selv at et loftsværelse lød luksuriøst. Han var vant til at dele last med resten af den ildelugtende og larmende besætning på hvad end skib han havde fået arbejde på. Alt der ikke snorkede som en savmølle var luksus.
"Éir -" Pludseligt gik det op for ham at han snakkede til sine læremester, hvorend pludseligt overgangen havde forekommet. Hans mor havde sagt mange ting om etik - flere af dem modstridende - men hun havde altid været klar på hvordan man skulle agere omkring sine overordnede. Éir havde reelt aldrig været i en position til at gøre det før, da han syntes det var for sjovt at irriterede sine ældre søskende og forældre til at vise dem nogen form for høflighed.
Drengen trådte et skridt tilbage og gav hende et buk så arkaisk at det kun kunne være overlevet på en gudsforladt, isoleret ø-gruppe, overleveret med en dansers ynde.
"Mit navn er Éir Ó Coileáin, af klan Coileáin fra Klippernes Ó. Det er en äre at móde dem, frue." Han lagde måske for tykt på, men han ønskede at lave et godt indtryk og havde ingen ide om hvordan sofistikerede byfolk snakkede til hinanden.
á = [a'i], ó = [oi], ä = [aih]

Dhalia

Dhalia

Leder af Helbredelseshuset

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 56 år

Højde / 171 cm

Dhalias øjenbryn løftede sig begge, og en mild latter undslap hende. Den var ikke hånene, men overrasket og glædelig. Så han havde manere alligevel! Ja dem havde han ellers gemt godt da han kom indfor første gang. "Jeg ser frem til at arbejde med dig Éir Ó Coilein fra klippernes ø. I daglig tale kan du blot kalde mig Lia" hendes undtale var ikke perfekt, men hendes sydlige opvækst gav hende dog en lille fordel. Hun havde allerede skulle vende sig af med én accent!

Med en gestus gjorde Dhalia tegn til at han skulle følge med "Du vil primært arbejde med mig og Benn, som er den ældre herre der fiksede din arm tidligere, og assistere Kit. Hun er den nuværende lærling her, så hun vil være din senior når du starter officielt" fortalte hun mens hun ledte ham op af først det ene sæt trapper, så det næste, og til sidst stoppede ved en stejl, men bred trappe-stige der ledte op til en loftlem der stor vidt åben "Du har rummet til højre. Kit bor til venstre, så ikke noget med at vække hende med larm midt om natten! Jeg er nød til at komme tilbage til mine pligter, så du kan bruge resten af dagen på at finde dig til rette. Kit vækker dig ved daggry og giver dig en rundvisning samtiddig med hun viser dig resten af dine pligter. Nogle spørgsmål?"
Éir Ó Coileáin

Éir Ó Coileáin

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 17 år

Højde / 154 cm

Derag 19.03.2018 23:21
Éir havde altid været meget partikulær med folks udtale af hans efternavn, det var trods alt en ærefuld klan han kom fra, med en historie længere end de fleste byer her på fastlandet. Der var naturligvis ingen der havde hørt om den, men det var at forvente - øen var afskåret fra normal skibsfærdsel, og som sådan var der ikke meget kontakt med omverdenen. Han fulgte efter hende, og tilføjede så snart han fik chancen for det: "Det er Coileáin - Áin." Han lagde ekstra vægt på á'i-in lyden til sidst, for at hjælpe hende med udtalen. Han lyttede opmærksomt til hvad Lia havde at sige, og kiggede tænktsomt op i loftet da hun spurgte om han havde nogen spørgsmål. Han ville sikkert komme på nogle hundrede forskellige så snart hun havde forladt ham, men lige nu kunne han kun komme på et. "Hvor gammel er Kit? Er hun på min alder?" Han vidste godt at han ville få svaret senest dagen efter, men han var alligevel nysgerrig. Det ville være rart at have en jævnalderlig ven i den store fremmede by, han intet vidste om.

Dhalia

Dhalia

Leder af Helbredelseshuset

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 56 år

Højde / 171 cm

Dhalia rynkede brynene en anelse og prøvede den ukendte lyd af nogle gange, inden hun til sidste med et tilfreds nik kunne konstatere hun vist havde ramt rigtigt. Den slags skulle man ikke tage let på!
Dhalia så tænksom ud et øjeblik "Kit går sin 17 sommer i møde, så hun er vel et år eller to ældre?" gættede hun og smilede mildt til drengen. Han ville nok være den yngste men ikke med meget! Og hvis han kunne arbejde lige så hårdt som han kunne snakke, ja så skulle han nok falde til hurtigt.
Hun klappede trappen en gang inden hun rettede sig op "oh, og før jeg glemmer det, så er der mad i køkkenet og vaskedag hver 5. Dag. Vi ses i morgen!"
Éir Ó Coileáin

Éir Ó Coileáin

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 17 år

Højde / 154 cm

Derag 20.03.2018 11:25
Éir nikkede anerkendende, da det lykkedes hende at udtale hans navn rigtigt. Han smillede da han hørte hendes alder. Nok var Kit to år ældre end han var, men hun var stadig yngre end de fleste af hans søstre, så han var ikke bekymret for det. Om ikke andet var han mere vant til at være i selskab med kvinder, der var ældre end ham. Han lyttede i tavshed indtil Dhalia begyndte at kravle ned fra loftet.
"Tak!" sagde han med et stort smil. Da hun var væk, gik han ind på sit værelse og kiggede rundt. Kammeret var lille med lavt til loftet, men større end hvad han tidligere havde boet i. Og betydeligt mere privat. I den ene ende var der et vindue i gavlen, som han åbnede for at lufte ud. Hvis man skulle bedømme værelset udfra mængden af støv, ville man sige at det var lang tid siden at nogen havde boet der. Efter ti minutters tid hvor han tog sine nye omgivelser til sig, lukkede han vinduet og forlod helbredelseshuset, for at se byen an.

Éir vendte tilbage efter solen var gået ned, og spiste et måltid alene i køkkenet, da de andre lod til at have spist allerede og var travlt optaget med deres opgaver. Han trak sig tilbage til værelset, åbnede vinduet og satte sig i gavlen. Den kolde natteluft blæste igennem hans lette overkappe, og mindede ham om sit hjem. Han lod sine tanker vandre, men blev trukket tilbage af de mange stemmer, der kaldte helbredelseshuset hjem. "En af gangen, jeg kan ikke hóre jer hvis i snakker i munden pá hinanden!" 
Resten af aftenen brugte Éir på at oversætte deres historier til sang. Han sad i vinduskarmen med sin lut, og frembragte dæmpet harpeklang, den vemodige melodi frembragt uden at hans fingre rørte ved strengene. Selvom deres fortællinger normalt indeholdt meget strid, fokuserede han sine vers om de gode ting der var sket i deres liv, og for mange ånder var det alt hvad der skulle til - et skift i perspektiv kunne få dem til at glemme den ulykke, mord eller svigt, der låste dem fast til den fysiske verden, og langsomt blev stemmerne færre. Der var dog mange, der blev tilbage af andre grunde, og de var vanskeligere at hjælpe. 
Således blev han ved til langt ud på natten, forsigtig for ikke at spille højt nok til at det ville forstyrre andre. Til sidst drattede han udmattet omkuld i sin seng, og lod søvnen indtræde. 

Éir Ó Coileáin

Éir Ó Coileáin

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 17 år

Højde / 154 cm

Derag 20.03.2018 11:26
(Shit, jeg indså ikke at man skulle skrive et afsluttende indlæg på den her måde xD)

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 1