Dværgen lænede sig tilbage i træstolen og sukkede højlydt. Okay - måske hun bare skulle starte med at forklare hvordan det gik.. nej, det virkede for voldsomt. Spørge ind til ham.. Ja, det var nok mere vejen frem.
Fjerpennen fandt tilbage til pergamentet, mens Guin tog en dyb indånding og lænede sig frem i sædet igen.
Jeg håber du er vendt sikkert tilbage til hovedstaden. Hvordan står det til med dig i byen? Vi har ikke hørt så meget andet end hvad enkelte rejsende kunne fortælle os.
Her er vi stadig i gang med genopbygning efter kampen - men flere og flere dværge bliver raske og fri fra skader, så alt i alt ser fremtiden lysere ud for os.
Guinevere holdte inde for at dyppe pennen i blækket men følte sig også alt for professionel og formel i brevet. Det var jo ikke et brev til en general. Det var til en ven.
Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal skrive - jeg er ikke vant til at sende breve afsted i andet end rådgivnings anlæggener. Men jeg kan fortælle lidt. Mine sår og skader er mere eller mindre healet væk og jeg har genoptaget meget af mit gamle arbejde. Så alt i alt har jeg det godt. Hvordan er det at være kommet hjem? Jeg håber at alt går godt!
med venlig hilsen
Guinevere
Guinevere holdte inde og stirrede på pergamentet. Det måtte være sådan det blev med første brev. Hun ville ønske hun var bedre rent skriftligt - men det var hun virkelig ikke. Hun var bedre til at tale. Forhåbentlig bar han over med hende. Dværgen fløjtede let, hvorefter en falk landede blidt på bordet. Hun rullede brevet sammen og skrev på ydersiden hvem det var til, inden hun dumpede det ned i den rundet taske. Falken blev derefter sendt afsted, mens Guinevere kiggede længe efter den - hvorfor var hun så nervøs?