Den dæmpede lyd af hovslag kunne høres på vejen bag ham, og han vendte sig om med sammenknebne øjne: fire ryttede nærmere sig hastigt, og han kunne mærke hjertet synke en anelse i livet, da han genkendte deres farvestrålende klæder. Kort efter hans ankomst til Rubininen, havde han handlet med en flok af de lokale lovløse: mørklødede mænd med skarpe krumsabler, der dog ikke havde haft noget imod at betale en solid, raslende pose krystaller for det de troede var dæmonblod. Troede.
"Endelig mødes vores veje igen." Anførerens krystalisianske havde en dyb, rubinsk accent, men tonen i hans stemme afslørede tydeligt, hvad han mente om Jarko. Mændene sprang alle af hestene, idet de trak deres sabler. "Hvad er problemet mine gode herrer?" Lød det en anelse spagt fra Jarko, som selv havde lagt hånden på skæftet til kortsværdet, der sad ved hans side. Han vidste så ganske udemærket, hvad problemet var, men han havde stadig et lille håb om at kunne tale sig ud af sitationen - fire mod én var ikke en kamp, han havde lyst til at rode sig ud i.
Den mørklødede mand spyttede arrigt i jorden. "Ra'kesh er død. Du snød os med den ækle væske, du gav os i stedet for en rigtig kur.."
Jarko tog et par skridt bagud, idet de vrede mænd nærmede sig. "Jeg var ikke klar over.." Begyndte han, men anføreren skar ham af. "Jeg ved hvad du er. En ussel bedrager!" .. Det var lidt af en fornærmelse, når det kom fra en mand, der selv levede på kanten af loven, men Jarko følte ikke rigtig at situationen egnede sig til at begyndte at slynge fornærmelser tilbage mod mændene, der hastigt var ved at omringe ham. Han trak sværdet og sendte en kort bøn til Chance om, at han måtte overleve dette sammenstød..