Helvede og høstblomst! [Ren]

Asja Sheel

Asja Sheel

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Alf

Lokation / Elverly

Alder / 49 år

Højde / 25 cm

Sparks 22.01.2016 19:55
Den lille alf mumlede arrigt for sig selv, mens hun kæmpede sig igennem byen, for at komme hen til stedet hvor folk lå for døden. Hun selv havde endnu ikke oplevet nogen former for symptomer på den hæslige omgang virus der var brudt ud imellem elverne. Det havde dog ikke forhindret, at hun i en halskæde, skjult godt væk under hendes grønne klæder, havde en lille aflang glashylster der indeholde de mørkerøde dråber. Det havde krævede ekstra snuhed at skaffe denne dyre væske, men hvis det betød at hun ikke skulle dø. Så måtte det være sådan.

At en af de ældre fra landsbyen, som havde kendt til Asjas stamme havde opsøgt hende, grundet hendes omdømme med urter, eliksirer samt fe støv. Havde valgt at opsøgt hende, for at bede om hjælp, var kommet så meget bag på hende, at den lille persona, faktisk havde sagt ja til at assistere med hendes evner, for at lette byrden for nogle af dem som der ikke ville klare det igennem natten.

Men det betød ikke at hun ikke hadet hele hendes situation. På ryggen, havde hun en stor sæk, som klirrede grundet alle de flasker som der lå i. Fyldt op med alverdens væsker, pulver og andet mærkeligt. Selv den høje sol på himlen, og det ellers fantastiske vejr, kunne hjælpe på den ulmende irritation som fyldte hendes spinkle krop. For sækken var jo tung! Og hun gad snart ikke bære den længere, da både ben og arme var begyndt at værke.
Også ud af det blå, kom en fod næsten til at træde på hende.

,,Pas dog på hvor du træder henne, din langørede natur fanatiker!’’ udbrød hun, da en fod var millimeter fra at trampe på hende. Hendes mosegrønne øjne stirrede arrigt op på skikkelsen, mens en knyttet næve rystende blev hævet imod personen.
Renaél

Renaél

Healerlærling

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 55 år

Højde / 184 cm

Krystal 22.01.2016 20:04
Renaél havde svært ved at finde ud af, hvad han skulle foretage sig, nu hvor helbredelseshuset var blevet lukket ned. Han var ikke i tvivl om at hans læremester, Rhovandír, nok skulle have planer for ham, men ind til videre havde han ungået ham, og i stedet vandret lidt rundt i Elverly på må og få.
Først havde han været nede ved de varme kilder og få sig et behageligt bad. Men tanken om pestofrene blev ved med at spøge i hans baghoved, og han kunne ikke helt ryste billedet af de syge ud af sine tanker. Derfor var han også en anelse fraværende i blikket, som han vandrede ind mellem træerne, der omgav Elverlys midte.

Pludselig rørte hans fod ved et eller andet, og han kiggede ned, da en rasende stemme afbrød hans tanker. Lidt måbende betragtede han den lille skikkelse foran sig - han havde ganske vidst hørt om alferne, men han havde faktisk aldrig set én på nært hold før. Derfor var hans første udbrud da også "Hvad i Avanyas navn er du for en tingest!?" og det gik slet ikke op for ham, at hun lige havde slynget en fornærmelse i ansigtet på ham.

Renaél Runeldth | Skovelver | Healerlærling
Asja Sheel

Asja Sheel

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Alf

Lokation / Elverly

Alder / 49 år

Højde / 25 cm

Sparks 22.01.2016 20:13
Tingest, tingest!?
,,Hey langfis, hvem fanden kalder du en tingest!?’’ hun smed sin pose fra sig, og sparkede ud efter hans fod. Hvilket nok ikke ville føles mere som et lille prik, eller som om nogen havde kastet en lille sten efter ham. Hvis hun ramte.

Men hun syede af raseri på dette tidspunkt, at hun var fuldstændig ligeglad. Ikke nok med at man var blevet hævet væk fra ens hjem, nu kunne man hellere ikke komme hjem igen. Hun vidste ikke hvor hun skulle henvende sig henne, med de redskaber som hun havde medbragt. Og nu blev man kaldt tingest, og endda også lige ved at blive trampet ned!? Hun var meget tæt på, at gribe fat omkring den eliksir hun havde bundet ved bæltet. Sammen med små kugler, der glimtede i alverdens farver. Den ene af eliksirerne ville gøre hende større, næsten lige så stor som ham, den, den, hanelver, grønsagsgnasker!

Men på nuværende tidspunkt kunne hun ikke se nogen grund til det, hun var da skræmmende nok i hendes lille skikkelse? ,,Kom du her ned på min højde, og kald mig tingest en gang til!’’ udfordrede hun ham, mens hun igen sparkede ud efter ham. Åh hun var eksplosiv i sin vrede lige nu!
Renaél

Renaél

Healerlærling

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 55 år

Højde / 184 cm

Krystal 22.01.2016 21:52
Renaél blinkede et par gange med øjnene - hans ansigtsudtryk viste klar forvirring. Han havde aldrig set så lille en skabning, der var vred. Han fik ikke engang flyttet sig, da skabningen sparkede ud efter hans fod - ikke at det gjorde særlig meget. Det gjorde ikke ligefrem ondt.
"Hey, det var ikke for at fornærme dig. Men det er heller ikke særlig pænt at kalde andre for langøre eller langfis." Fornærmelserne var ikke denne gang gået hen over hovedet på elveren, selvom det var ham en anelse svært at tage dem seriøst, når det kom fra en skabning af dén størrelse.

Han lagde hovedet lidt på skrå og kiggede ned på hende. "Kan du overhovedet bære den der?" Han hentydede naturligvis til sækken, som hun slæbte på ryggen. Den så ud til at være lidt af en byrde for hende, og indholdet af sækken klirrede, hver gang alfen sparkede ud efter ham. Renaél overvejede, om hun mon ikke burde passe lidt mere på - det lød som om, der var ting og sager i hendes oppakning, der kunne gå i stykker.
Det var efterhånden gået op for ham, at skabningen måtte være en af de alfer, der boede i Elverly. Der var ikke mange, men alferne var en af de racer, som var accepteret af skovelverne. De var også dygtige til magi, så vidt Renaél vidste, selvom dette her så ud til at være et .. specielt .. eksempel på racen. Et specielt hidsigt eksempel, vel og mærke.

Asja Sheel

Asja Sheel

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Alf

Lokation / Elverly

Alder / 49 år

Højde / 25 cm

Sparks 22.01.2016 22:30
Hun mistede næsten helt pusten, mens hendes blik betragtede manden i forvirring. Fornærme hende, nu havde hun aldrig! Hvad havde han forstillet sig, han havde nær stampet hende ned, med hans store lugtende mande fødder, fordi han ikke havde set sig for.

Hun pustede bryst og kinder op, mens hun mærkede hvordan vingerne lige så stille foldede sig ud. Normalt så havde hun dem ikke tit ude, af den grund, at de stadig var svækket. De grønne markeringer, som var markeret på hele hendes krop i bløde fine træk, lyste en anelse mere op. Da de grå vinger endelig var fuldt udviklet, baskede hun sig op, så hun sværmede lige foran hans ansigt.
Posen som hun havde haft på ryggen, lå stadig på jorden. Mens hendes finger prikkede ud efter ham, helst lige på hans næse! Ville han have rigtig godt af.

,,Du tror nok, at bare fordi jeg er lille, og svag, og ikke særlig kamp dygtig!’’ hun pustede sig endnu mere op, og fløj helt ind i ansigtet på ham. ,,Og at jeg ikke kan bære på tunge ting!? Det kan jeg måske ikke! Men det RAGER ikke dig!’’ hun rakte sin fine røde tunge frem ,,Og hvis du føler dig fornærmet kan du løbe hjem til mor og tude over det! Men pas på hvor du går henne!’’

Det var nu hun kom i tanke om, at hun faktisk ikke helt vidste hvor hun skulle hen.
,,Men inden du løber hjem til mor, og græder.. eller hvad ved jeg! Kan du fortælle mig hvor jeg skal henvende mig henne, med mine healende eliksirer til de dødende?'' stemmen var næsten i en tone, som var venlig. Hvis det ikke var fordi, at hendes øjne stadig skinnede af arrigskab.
Renaél

Renaél

Healerlærling

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 55 år

Højde / 184 cm

Krystal 25.01.2016 21:39
Renaél blev nærmest helt forskrækket, da tingesten - alfen - pludselig foldede sine vinger ud og svævede lige lovlig tæt på hans ansigt. I det mindste fik han bekræftet, at der virkelig måtte være tale om en alf. Han trådte et lille skridt baglæns da hendes lillebitte finger prikkede ham lige på næsen.
"Men .. du er jo ret lille." Sagde han spagt, idet han gned sig over næsen. Han forstod virkelig ikke, hvad der havde fået alfen helt op i det røde felt. Ganske vidst havde han været tæt på at træde på hende, men der var jo ikke sket hende noget..

"Jeg har ikke tænkt mig at løbe hjem til min mor!" Udbrød han, da alfen fortsatte med at slynge fornærmelser mod ham - lidt mere defensivt, end han havde tænkt sig. Det med familen kunne godt være et ømt punkt - og han var altså en voksen elver nu. Boede for sig selv og klarede sig selv. Og nok gik det der med at klare sig selv ikke altid helt så godt, som han ønskede, men han var altså ikke nogen lille knægt, der stadig hang ved sin mors skørter!
Han kunne dog godt se, hvor tåbeligt det var, at lade sig fornærme af en alf, så han lagde armene over kors og så på skabningen med et - forhåbentlig - mere neutralt ansigtsudtryk. "Helbredelseshuset er blevet lukket ned, så du skal hen til urtemesteren." Sagde han. "Jeg kunne godt vise dig vejen, men du skal altså tale ordentligt til urtemesteren. Han er en betydningsfuld person, for det er ham, der leder helbrederne."
Renaél havde i hvert fald ikke tænkt sig at få urtemesteren på nakken, fordi han havde bragt en vred alf hen for at forstyrre hans arbejde. Og travlt havde han, nu hvor pesten hærgede. På den anden side ville de helbredende eliksirer sikkert være stærkt velkomne..

Asja Sheel

Asja Sheel

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Alf

Lokation / Elverly

Alder / 49 år

Højde / 25 cm

Sparks 25.01.2016 23:28
,,Jeg er lige den størrelse som jeg skal være!’’ kom der utilfreds. Hun havde aldrig set sig som lille, hun havde set sig som en stor personlighed! Det måtte da bestemt være det som galt ikke hvilken højde man havde. Fordi så kunne man da hurtigt begynde på mænds snak om hvilken mands legeme der var større end hvis. Men nu var hun jo totalt på sidespor, det var jo ikke dét der skulle diskuteres her. Og desuden havde hun slet ikke en dillerdaller der kunne diskuteres om!
Hun skulle lige til at lave en rigtig skadefryd af en sætning, da han blev fornærmet over kommentaren omkring hans mor. Aha! Så elver havde et svagt punkt, succes! Men desværre måtte hun se sig slået, da han fortalte hende at helbrederhuset var lukket for adgang. Hvad filan lavede hun så her?
,,Troldebøvs og orksalv!’’ hun lagde armene over kors, mens hun svingede lidt fra side til side. Det kunne da ikke være rigtigt at hun var kommet helt her ud, bare for at få at vide hun ikke var nødvendig alligevel? Når hun fandt den forbistrede elver – hvad var det? Hendes blik rettede sig imod den lyshåret langbenet filister som forklarede hende at han kunne vise hende vej hen til ham som var ansvarlig for det.
Ah perfekt! Pludselig var hun slet ikke så gal på ham længere.
,,Naturligvis, naturligvis!’’ med et næsten smil, fløj hun ned og greb omkring sækken hun havde smidt væk. Men den var jo tung, hun kiggede lidt fra jorden og op til elveren og ned igen. Prustende og med stor besvær fik hun fløjet op til ham igen. Plantede sig – uden at spørger – på hans skulder og hæv ham lidt i øret. ,,Så lad os komme afsted!’’
Renaél

Renaél

Healerlærling

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 55 år

Højde / 184 cm

Krystal 01.02.2016 13:43
Renaél havde ikke tænkt sig at gøre flere indvendinger over det, med hendes størrelse. Alfer var små - sådan var det - han havde bare aldrig været klar over, at en så lille skabning kunne lavet så stort et postyr.. Og så var der hendes sprog. Eder og forbandelser lød fra alfen i ét væk, og Renaél troede faktisk ikke, at han nogensinde havde hørt nogen tale så grimt. Elverfolket var trods alt et ophøjet folkefærd - her talte man ordentlig til hinanden.. ikke noget med troldebøvser og hvad-vidste-han..

Han så helt forskrækket ud, da alfen så ud til at opgive sin vrede væremåde for et øjeblik.. der måtte stikke noget under. Og naturligvis. Øjeblikket efter befandt både alf og sæk sig på skulderen af ham, og hun tog sig endda den frækhed at hive ham i ørerne! Ikke at det gjorde ondt.. men det var altså ret ydmygende at blive behandlet sådan.
"Hør her .. frøken alf!" Han anlagde det mest myndige tonefald, han var i stand til, idet han drejede hovedet frem og tilbage for at kunne se alfen - noget der ikke lykkes særlig godt og i højere grad fik ham til at se en andelse retarderet ud. Han opgav og måtte nøjes med at holde øje med hendes spinkle skikkelse ud af øjenkrogen.

"Jeg viser dig gerne hen til urtemesteren, og jeg vil endda - fordi jeg er så venlig - bære din sæk med hvad-det-nu-end-er du skal aflevere, men jeg vil altså ikke lege hest for dig." Normalt plejede han ikke at være typen, der kom med indvendinger, men alfen havde fornærmet han rigeligt allerede og dette her var simpelthen dråben. Troede hun, at han var et eller andet form for mulddyr?
"Du har endda vinger!" Udbrød han anklagende. "Kan du ikke bruge dem?"

Asja Sheel

Asja Sheel

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Alf

Lokation / Elverly

Alder / 49 år

Højde / 25 cm

Sparks 17.07.2016 18:45
Frøken? 
Asja formåede at blive lidt mere rank i ryggen. Okay, måske var denne ranglede smørblomst ikke så slem endda. 
Men det formåede dog hurtigt at blive ødelagt da et surt ansigtstræk gled hen over det petite hoved. 
Var det måske ikke ham som der næsten havde trådt på hende? Hvad forventede han ville ske hvis hun skulle følge efter ham. At folk på magiskvis ville se hende?
Måske hun skulle overveje at bruge den eliksir som gjorde hende på samme størrelse som disse grønsagsstænger. Men lysten til at gå rundt og føle at ens ben var som stylter det var ikke just stor. 

Hun blinkede kort, tog en dyb indånding. Hun var et hårstrå fra at eksplodere igen
,,Hør her! Sanda-'' sandalslæber. Kort var hun ved at fornærme ham igen, men klappede hurtigt hendes mund sammen. ,,Ikke alle alfers vinger virker som de skal! Og vil du måske have at endnu en stor føddet dumpe træder på mig?''

Med armene over kors skulede hun ondt imod en elver der gik forbi dem. Med et undrende udtryk betragtede personen scenarioet, hvilket gav ham en fortjent grimasse og derefter også lov til det storslået syn af hendes tunge.

,,Så hør her hostblomst - eller hvad deres navn nu er! Jo længere du står her og diskutere med mig, jo længere tid går der før du slipper af med mig'' storslået, hun formåede næsten ikke at fornærme ham!
Renaél

Renaél

Healerlærling

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 55 år

Højde / 184 cm

Krystal 20.07.2016 13:26
Også Renaél var begyndt at bemærke de undrende blikke fra de forbipassende, og et let rødlig kulør var steget op i hans kinder. Dette her postyr måtte overstås så hurtigt som muligt, inden han blev genstand for spot fra de andre elvere. Især ville det være slemt, hvis der kom nogle af de unge elvere, som han plejede at opholde sig omkring, forbi.

"Virker dine vinger ikke?" Igen forsøgte han at dreje hovedet for at se på hende, men det var virkelig ikke nemt. Han troede, at alle alfer kunne flyve .. måske var det derfor, hun var så sur og indebrændt. Let mumlende for sig selv, drejede han ind på en lille, smal skovsti, der gik mellem de gamle, krogede træer, som elverne havde bygget deres huse i. Heldigvis kunne han ikke få øje på nogen, han kendte, og urtemesterens hus var ikke langt væk. Forhåbentlig kunne han komme af med alfen i en fart.

"Navnet er Renaél."
Hans stemme antydede, at han stadig var fornærmet over hendes måde at behandle ham på . Burde væsner af hendes størrelse ikke have noget større respekt for dem, der var langt større end hende?

Asja Sheel

Asja Sheel

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Alf

Lokation / Elverly

Alder / 49 år

Højde / 25 cm

Sparks 31.07.2016 19:39
Asja lagde armene over kors da han spurgte om hendes vinger ikke virkede. Dette fandt hun dog hurtigt ud af var en rigtig dårlig idé, da hun var ved at få overbalance og falde med hoved først ned fra skulderen, hun havde placeret sin lille mås på.
Dette resulterede så i at hun kom til at hive fat i hans hår for at stabilisere sig igen. Og for første gang i meget lang tid, om der et ord ud af hendes mund hun ville have grint højlydt hvis folk havde sagt hun atter ville være venlig over for en anden person, også endda en elver!
,,Undskyld – overbalance’’ det var en meget lille stemme, som kun han ville høre. Grundet at hun sad lige ved siden af der hvor lyden bedst blev optaget. Kunne den egentlig blive optaget på andre måder? Hun blev kort hævet ind i et helt andet tankesæt og kiggede tomt frem for sig. Når ja, de der vinger der!
Hun var hurtigt tilbage til den lettere irritabel mine.
,,Nej – nogen synes det var sjov at prøve at hive dem af!’’ dette var komplet løgn, men at fortælle at hun selv havde været skyld i at hun næsten ikke kunne bruge sine vinger længere. Det kunne slet ikke komme på tale og da slet ikke over for stankelbenet.
Og hvorfor fortalte han hende også hans navn? Hun kunne da være, hun ville sige røv lige glad. Men hun var ikke sikker på en røv faktisk kunne være ligeglad? Den gjorde da ondt hvis man sad for længe på den.
Men hans navn var ikke en interesse for hende. Hun nikkede lidt, var det nu at hun skulle fortælle hendes navn, sige det var hyggeligt at gøre hans bekendtskab? Hun var ret sikker på at ingen af dem var særlig glad for dette møde.

,,Har det nogen betydning?’’ kom hun så endelig ud med. ,,Dit navn altså
Renaél

Renaél

Healerlærling

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 55 år

Højde / 184 cm

Krystal 02.08.2016 21:39
"Av for..!" Renaél brød sig så sandelig ikke om at blive revet i håret - og da slet ikke af den lille, kommanderende alf. Et nærmest overrasket udtryk gled da et lille øjeblik over hans ansigt - så hun kunne rent faktisk godt finde ud af at sige undskyld! "Bare pas på." Mumlede han. Han glædede sig til at denne ageren mulddyr for alfepigen var overstået, og han satte farten op mellem træerne. 
"Virkelig? Det er jeg ked af at høre.." Det var han, faktisk. Altså det med vingerne. Når man var så lille som alfen var, ville det sikkert være en stor hjælp at kunne flyve .. og det måtte være forfærdeligt at få det taget fra sig. Igen forsøgte han at dreje hovedet lidt, men alfen var uden for synsvidde. Det var altså voldsomt irriterende at gå og tale til én, han ikke kunne se: det fik ham til at føle sig som om, han gik og talte med sig selv, og det var altså kun de helt gamle, skøre elvere der kunne finde på sådan noget..

"Betydning? .. Næh, det tror jeg ikke. Jeg vil bare foretrække at blive tiltalt ved navn og ikke alle de .. andre ord, du slyngede ud tidligere." Heldigvis virkede det som om, at alfen var kølet meget af. Renaél standsede på stien og kiggede rundt - to veje førte videre, og han kunne ikke helt huske, hvilken der var den hurtigste, hvis man skulle hen til urtemesteren. 

Asja Sheel

Asja Sheel

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Alf

Lokation / Elverly

Alder / 49 år

Højde / 25 cm

Sparks 03.08.2016 11:49
,,heh'' var det virkelig et lille grin? Synes hun rent faktisk at han var sjov? 
Hun blinkede lidt med øjnene, og vidste ikke om hun skulle blive sur igen eller bare fortsætte med at være forbavset. Det var ikke hver dag at hun faktisk mærkede hvordan at vreden dulme og næsten ikke var til stede i hendes tanker. 
Alfen lukkede øjnene og nød den friske vind der dansede fra de højetræers kroner. 

Øjnene åbnede dog igen da elveren, Renaél stoppede op. Var de der allerede? Men ak, det viste sig blot at være en skillevej. 
,,Lad os prøve den til højre'' sagde hun prøvende og lod vingerne blive foldet ud igen, og havde en smule besvær at holde fast i den tunge sæk. Hendes blik dansede hen over den unge elver ,,Kunne du måske holde sækken? Så skal jeg nok flyve resten af vejen'' igen var hendes stemme lav, hun forstod ikke helt hvad der gik af hende. Måske var det omgivelserne hun befandt sig i. Ad, jo hurtigere hun kom ud derfra, jo bedre!
Renaél

Renaél

Healerlærling

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 55 år

Højde / 184 cm

Krystal 05.08.2016 17:00
Renaél følte sig noget bedre tilpas, nu hvor alfen lod til at være kølet lidt ned. Det var faktisk nogenlunde acceptabelt at have hende siddende på skuldrene - det var jo alligevel ikke fordi hun var voldsomt tung. 
Han tænkte sig om et øjeblik. Han var i modsætning til mange af elverspejderne, der dagligt færdedes i alle udkanter af Lindeskoven, ikke en specielt god stifinder. Faktisk var det bestemt ikke ualmindeligt, at han fór vild og måtte bruge et længere stykke tid på at komme hjem.

"Højre siger vi så.." Han nikkede kort for sig selv - den ene vej kunne vel være lige så god som den anden, når han alligevel ikke kunne huske, hvilken der førte til urtemesteren. Han rakte hånden op mod hende for at tage imod sækken - sikke samarbejdsvillig, hun pludselig var blevet. "Er du sikker på, at det går med at flyve? Med dine vinger og det.." Sagde han lidt tøvende. Han vidste egentlig ikke helt, hvad der var galt med alfens vinger, for hun havde jo været i stand til at komme op på hans skuldre, men han brød sig ikke om, at hun skulle komme til skade.

Asja Sheel

Asja Sheel

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Alf

Lokation / Elverly

Alder / 49 år

Højde / 25 cm

Sparks 05.08.2016 20:02
Hendes arme var allerede ved at værke efter at have holdt den tunge sæk i så kort tid. 
Det havde også taget hende mindst tre timer bare at komme til byen, mest af alt fordi at hendes ravn havde valgt at flyve tilbage efter han havde sat hende af på grænsen. Det at hun i det hele taget var blevet lukket ind havde været ret utroligt i sig selv. Selvom hun nok mente at det var fordi at de forbistrede langbenede stakler ikke havde set hende. 
Hun rømmede sig lidt, og prøvede at forme et smil hen over hendes læber mens de mosegrønne øjne blinkede lidt.
Så han var direkte bekymret? 
Den ene mundvige blev hævet lidt længere op mens en lille krystal klar latter dukkede frem fra hendes strube.
,,Jeg kan sagtens sætte mig på dig igen Renaél, gud forbyde din skulder måtte blive kold'' hun rystede dog lidt med hånden og fløj lidt rundt omkring ham for at vise det nok skulle gå. Dog mærkede hun en kort smerte i den ene vinge og markeringene på hendes krop begyndte at lyse lidt mere op. Hun skar en grimasse ,,Det fint så længe jeg ikke prøver at spille alt for smart'' med disse ord fløj hun ham lidt i forkøbet og landede på en gren lidt længere oppe. 
Renaél

Renaél

Healerlærling

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 55 år

Højde / 184 cm

Krystal 06.08.2016 14:58
Sækken, der var tung at slæbe for en alf, var ikke det store problem for en ung elver. Renaél bar den i hånden, som de gik ned ad stien mod højre. I trækronerne over dem var nogle af elvernes huse, men lige nu åndede alt fred og idyl i Elversamfundets midte. 
Han forstod ikke helt hvad alfen grinede af, men det klædte hende noget bedre med et smil, end det sure fjæs, hun først havde stillet op med, og Renaél var ikke den, der skulle klage. 

"Det går jo fint!" Sagde han opmundrende, da han så hende flyve af sted.  "Kan du se urtemesterens hus deroppefra? Det er en lille hytte med et tag af grene, som er placeret på jorden i modsætning til alle de andre hytter i træerne." Han mente ikke, at hytten burde være så langt væk, så det kunne være, at hun kunne få øje på den.

Asja Sheel

Asja Sheel

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Alf

Lokation / Elverly

Alder / 49 år

Højde / 25 cm

Sparks 06.08.2016 18:25
Hun lavede en lille grimasse mens hun overvejede om hun skulle gøre som han sagde. Men nu havde han jo taget og holdt sækken for hende, så kunne hun vel godt gøre ham den lille tjeneste. 
Hun tog af fra grenene og begyndte at flyve op og trætoppene så hun havde bedre overblik over hvordan byen så ud. Hendes sølvvinger glimtede i de solstråler der kastede sig over Elverly, men den hytte han havde beskrevet kunne hun altså ikke se. Hun fløj lidt frem og tilbage, inden hun måtte konkludere at de nok højst sandsynligt var på afspore. Hun fløj ned igen og stillede sig på en gren der var i nogen lunde Ren's hovedhøjde.
,,Er du sikker på den ser sådan ud? For er ret sikker på jeg ikke så det du beskrev'' sagde hun og satte hænderne i hofterne. Kunne han da ikke en gang finde vej i sin egen by?
Renaél

Renaél

Healerlærling

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 55 år

Højde / 184 cm

Krystal 06.08.2016 23:22
Han kunne godt fornemme, at man ikke skulle kommandere for meget med alfen, men det var altså meget praktisk, nu hvor hun alligevel var deroppe. Og lige nu var hun jo ligefrem medgørlig.. 
Han trak lidt usikkert på skuldrene. "Altså jeg kommer jo ikke så tit hos urtemesteren .. men vejen ser rigtig nok ud, så lad os bare gå videre." Sagde han med et nogenlunde selvsikkert tonefald. Han var i hvert fald helt sikker på, at han havde gået denne vej før, og han begyndte at slendre videre hen ad stien med alfens sæk i hånden.

Vejen begyndte hurtigt at munde ud i et område, hvor elvernes bygninger så småt forsvandt fra trætoppende. En rislende kilde løb mellem træerne, men han mente også, at urtemesterens hus ikke lå helt inde i elvernes landsby, så det kunne jo være, at de stadig gik i den rigtige retning.

Asja Sheel

Asja Sheel

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Alf

Lokation / Elverly

Alder / 49 år

Højde / 25 cm

Sparks 07.08.2016 00:40
Hun sendte ham et lidt mistænksom blik. Havde han nu virkelig styr på hvor han var på vej hen? 
Men på nuværende tidspunkt havde hun ikke rigtig andre der kunne hjælpe hende, så hun måtte vel tro og håbe på at han vidste hvor han var på vej hen. Og som han jo havde sagt, vejen så rigtig ud og han genkendte den, så helt på afveje kunne de vel ikke være? Hvor meget fejl hun dog havde taget, men dette ville hun først finde ud af senere.

Da de var nået at gå et godt stykke kunne hun mærke hvordan at hendes vinger begyndte at værke og generelt hendes lunger havde svært ved at få ordenlig luft. Hvorfor var hun også i så dårlig kondition, hun kunne knap nok gå en meter uden hun var nød til at stoppe op i mindst en halv time. Eller selvfølgelig var det ikke så galt, nej måske var det virkeligheden præcis sådan det fungerede. 
,,Er du nu helt sikker på vi er den rigtige retning?'' hun fløj rundt omkring hans hoved, inden hun til sidst måtte krybe til korset og lande på hans skulder igen. ,,Phew, tror ikke jeg kan flyve meget længere'' 
Renaél

Renaél

Healerlærling

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 55 år

Højde / 184 cm

Krystal 07.08.2016 01:12
Elvernes bebyggelser var efterhånden fuldstændig blevet fuldstændig afløst af vilde træer og stien var et smalt spor i skovbunden. Det var dog tydeligt, at der alligevel var tale om en vej, som elverne ganske ofte benyttede, og det gik efterhånden op for Renáel hvorfor vejen virkede bekendt - Den førte ned til de varme kilder, hvor mange af elverne plejede at bade.

Men det var jo den forkerte vej, tænkte han, idet han lod alfen tage plads på sin skulder igen. Som han tænkte på at vende om, fik han dog øje på et glimt af bølgende lyst hår længere fremme mellem træerne og en mild kvindelatter kunne høres i skoven. En gruppe unge elverpiger var på vej ned mod kilderne for at bade, og Renaél fik en pludselig indskydelse til at tage en omvej: var der noget, den unge elver godt kunne lide, så var unge elverkvinder i let (eller ingen) beklædning..
"Bare sid på skulderen .. jeg kan se, at vi er endt ude på en lille omvej, men vi skal nok nå hen til urtemesteren." Sagde han, idet hans blik var fast rettet mod det glimtende vand, man kunne se længere fremme, og han begyndte at gå hen mod de varme kilder. 

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 1