På vej ud af skoven

Murizz

Murizz

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Vampyr

Lokation / Amazonitskovene

Alder / 27 år

Højde / 168 cm

Muri 16.11.2015 13:52
Murizz havde nu gået i flere timer, i et forsøg på at finde ud af Mørkets Skov. Siden han havde så dårlig en stedsans, så var det godt nok ikke en nem opgave, men han er helt sikker på, at nu er han altså ved at være der. Mørkets skov var ikke et sted han havde lyst til at tilbringe særlig meget tid, ikke med hans historie af at være uheldig. I udkanten af skoven vælger han at sætte sig ned op ad et træ.

- All credit goes to Eletiel on DeviantArt

Angrod Telemnar

Krystalisianer

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 124 år

Højde / 185 cm

Nao 16.11.2015 14:17
Angrod havde set udkanten af skoven og havde i sinde at nå det inden det var for sent, han havde bestemt ikke lyst til at blive i den skov et sekund længere. Han nærmede sig udkanten og stoppede hurtigt op og bukkede sig forover for at finde hans pust og vejrtrækning igen. Var han ved at blive sindssyg? spurgte han sig selv. Han kiggede ind i skoven og kunne intet se, men han var noget så sikker på at der havde været et eller andet som var spurtet efter ham, man vidste aldrig hvad der kunne være inde i den mørke skov. Han fandt sin bue frem og spændte hurtigt en pil og sendte den afsted ind i skoven. Han vendte sig lidt i en anden position og sendte endnu en pil ind i skoven, bare for at vise sig og måske have held med at skræmme hvad end der nu havde været derinde, hvis det var noget efter ham.

Efter lidt tid kunne han slappe lidt mere af, for endnu var der intet der havde vist sig fra skoven og derfor var det nu sikkert at være Angrod igen.
Murizz

Murizz

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Vampyr

Alder / 27 år

Højde / 168 cm

Muri 16.11.2015 15:44
Da Murizz har siddet i kort tid, ser han Angrod komme løbende ud af skoven og af ren vane følger han ham med blikket.
Han bliver ved med at nærmest stirre på Angrod, indtil pilen kommer flyvende forbi Murizz.
Et kort skrig kommer fra ham og han krøller sig sammen for ikke at blive ramt, også selvom pilen egentlig overhovedet ikke ville kunne ramme ham, da den ikke var tæt på. Han åbner øjnene og kigger efter pilen, derefter på Angrod igen. Han vælger at rejse sig op, klar til at løbe, hvis det nu skulle være nødvendigt. Man kunne aldrig vide hvilke folk man støder på. Især ikke Murizz. Han havde en vane med at finde alle dem, der ikke var så glade for ham.

Angrod Telemnar

Krystalisianer

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 124 år

Højde / 185 cm

Nao 16.11.2015 16:08
Okay, hvor kom det skrig fra? Tænkte Angrod med det samme, der måtte jo være nogle inde i den skov, som slet ikke havde regnet med at der ville komme en pil flyvende. Han gik tættere på skoven, hvor han lige var kommet fra og undrede sig noget over hvem der kunne have givet det skrig fra sig, for det ville en kriger fra mørket nok ikke have gjort, de plejede at være noget mere hårdhudet end det, så måske var det en anden ting? En anden person?

Han fik øje på en skikkelse inde blandt træerne og valgte at råbe; ”Følger du efter mig?” Han lagde en pil på buen og lænede sig op ad et træ for at spejde ind i skoven, men han kunne ikke se så langt, ikke andet end skikkelsen som stadig stod ved et af træerne.
Murizz

Murizz

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Vampyr

Alder / 27 år

Højde / 168 cm

Muri 16.11.2015 16:49
Murizz flyttede sig lidt om bag træet, da han ikke var sikker på hvordan Angrod ville reagere hvis han lagde mærke til ham, hvilket han nok gjorde. Men da Angrod råber efter ham, var hans reaktion ikke at blive bag træet, men i stedet træde lidt frem. Han havde et skræmt udtryk i ansigtet, da han ser pilen vendt mod ham.
"Nej.." kom det lavt fra ham først.
"Nej! Nej, ikke skyde. Jeg fulgte ikke efter dig, jeg så dig... komme ud af skove," svarede han hurtigt mens han gik lidt tættere på Angrod så han kunne se ham. Han stoppede omkring fire meter fra ham.

Angrod Telemnar

Krystalisianer

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 124 år

Højde / 185 cm

Nao 16.11.2015 17:00
Så kunne det bestemt ikke være ham som havde fulgt efter mig, tænkte han stille, ikke hvis han bare har siddet og overvåget? Han sank buen efter at han havde tænkt sig lidt mere om, han pillede pilen af og lagde den tilbage i koggeret på hans ryg.
”Jeg undskylder min opførsel så. Jeg har lagt buen væk, så du kan komme frem, jeg er harmløs” Sagde han roligt til ham og lagde sin bue på jorden så personen kunne se at hans ord var sande.
”Er det normalt du bare sidder og overvåger?” Sagde Angrod spørgende, ikke fordi at han havde noget imod det, men det var bare et nysgerrigt spørgsmål. Skoven var jo alles, skulle man tro, men mørket var lidt sippet med den og man skulle ikke rende ind i nogle grimme fyrer derinde.
Murizz

Murizz

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Vampyr

Alder / 27 år

Højde / 168 cm

Muri 16.11.2015 17:23
Det skræmte udtryk i Murizz's ansigt forsvinder lidt, da buen og pilen bliver lagt væk, dog ikke helt, da han stadig ikke ved hvilken person han har med at gøre. Han bevægede sig lidt tættere på Angrod for lige at se ham an.
"Det er okay. Man kan vel aldrig være for forsigtig," svarede han og for en gang skyld, kunne man se et lille smil brede sig over hans læber.
"Ja, lidt.. Jeg har brugt meget lang tid på at finde ud af skoven. Jeg farer altid vild, jeg ville bare lige have en pause." Ikke fordi Murizz egentlig havde brug for en pause, da han ikke trak vejret. Men når man altid var på flugt på en eller anden måde, så var en pause ikke helt ved siden af en gang imellem.
"Er der nogen efter dig?" Spurgte han nysgerrigt.

Angrod Telemnar

Krystalisianer

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 124 år

Højde / 185 cm

Nao 16.11.2015 17:51
Angrod kiggede på fyren som kom fra træets skjul. Nej det virkede ikke til at det var ham, som måske havde fulgt efter ham. Han så ham an da han kom tættere på, det lignede ikke at han havde nogle våben så han var nok ikke så farlig, som måske først antaget og det var jo positivt.
”Ja, det der med at fare vildt, det sker få gange, men nok mest inde i skoven her” sagde han og kiggede ind i skoven, som skovelver han havde han en god stedsans, men det var sjældent han havde været i mørkets skov så den kendte han bestemt ikke.

”Åh” sagde han lavt, ”Jeg er ikke sikker, jeg var på vej ud af skolen og følte trin bagved mig, grene på jorden som knækkede og sådan, men jeg kunne intet se, så jeg tænkte det var bedste bare at komme ud af den skov. Man ved virkelig ikke hvad man kan støde på derinde”
Murizz

Murizz

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Vampyr

Alder / 27 år

Højde / 168 cm

Muri 16.11.2015 18:03
Murizz lagde hovedet en anelse på skrå og smilte skævt.
"Jeg fare altid vild. Og jeg ender altid i den skov," sagde han mens han kiggede ind mod den mørke skov. Et kort kuldegys faldt over ham, før han så på Angrod igen. Han gik lidt tættere på Angrod igen. De fleste der ville gøre Murizz noget, havde gjort det fra starten af, så måske var Angrod ikke så slem?
"Ikke noget godt," sagde han lavt. Han betragtede Angrod lidt igen. Han havde aldrig set en som ham. Måske fordi han aldrig selv kom så mange steder hen, kun hjemme og på kroen hvor han arbejdede. For Angrod ville det vel nok se ud som om at han bare stod og stirrede på ham, hvilket han vel også gjorde.

Angrod Telemnar

Krystalisianer

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 124 år

Højde / 185 cm

Nao 16.11.2015 19:06
Angrod kunne ikke undgå at bemærke hvordan han stirrede på ham, men det gjorde ham nu ikke så meget, det skulle han have lov til. ”Hvordan kan du altid ende i skoven? Bor du her omkring da?” sagde han spørgende, det var lidt mærkeligt også at han bare havde siddet der inde i mørket, men jaja, sådan var der jo nogle der var, og det ville Angrod ikke sætte spørgsmål ved.

Angrod var lidt nysgerrig omkring hvad han var for en fætter, ham han var stødt ind i. ”Hvad hedder du egentligt?”
Murizz

Murizz

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Vampyr

Alder / 27 år

Højde / 168 cm

Muri 16.11.2015 19:18
Murizz så ham i øjenen igen.
"Jeg bor i Tusmørkedalen i en hytte. Men jeg er der sjældent. Fordi jeg ikke kan finde ud igen." Murizz var normalt meget høflig. Ikke sige dårlige ting, hilse pænt, smile venligt og ikke stirre. Men alligevel kunne han ikke lade være med igen at stirre på Angrod. Specielt på hans øre. Han gik langsomt lidt tættere på ham, før det gik op for ham hvad han egentlig havde gang i. Så stoppede han. Hans blik rettede sig igen mod Angrod's øjne, men selvfølgelig skulle man da lige skæve mod ørene engang imellem. Efter lidt tid kom der et lille venligt smil frem på hans læber.
"Jeg hedder Murizz. Hvad hedder du?" Han kunne mærke at han slappede lidt mere af nu. Angrod havde ikke gjort ham noget endnu, så den anspændte stemning fra Murizz's side var langsomt begyndt at forsvinde.

Angrod Telemnar

Krystalisianer

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 124 år

Højde / 185 cm

Nao 16.11.2015 19:29
”Du kan ikke finde ud af Tusmørkedalen?” Spurgte han undrende, det vel sjovt ikke at kunne finde ud af sit eget hjem, eller hvert fald området. ”Goddag Murizz. Mit navn er Angrod” Mon det var første gang at Murizz havde set en skovelver? Det virkede det til, for han var ikke diskret når han kiggede på ham og ikke mindst han spidse ører; ”Er det første gang du møder en skovelver?” Spurgte han, endnu et spørgsmål.

Angrod kiggede lidt igen på Murizz, hvad var han selv for en type, han virkede egentligt som et almindeligt menneske, men der var et eller andet som sagde Angrod at det ikke var lige sådan det var og det var også lidt nysgerrig omkring, det var faktisk mange spørgsmål som Angrod kunne fyrer afsted, men nu holdt han sig tilbage og lod Murizz svarer på de allerede stilte spørgsmål. Normal var Angrod ikke så spørgende og nysgerrig, men lige i dag var han åbenbart.
Murizz

Murizz

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Vampyr

Alder / 27 år

Højde / 168 cm

Muri 16.11.2015 19:38
Murizz rystede en anelse på hovedet som et slags svar på Angrod's spørgsmål. Han kunne se at det undrede ham lidt, og på en måde var det lidt pinligt, men så alligevel ikke, for Murizz havde aldrig været i stand til at kunne finde rundt nogle steder. Hans storebror var som regel den der førte ham rundt.
"Jeg har aldrig været god til at finde rundt," svarede han så efter kort tid. Efter Angrod's kommentar omkring skovelvere, stoppede han med at kigge på hans øre.
"Ja. Undskyld jeg stirre. Jeg har boet er i lang tid, men... Jeg har aldrig set andet end mennesker, folk med katte øre og vampyrer," svarede han. At Murizz selv var vampyr nævnte han ikke, men det var nu heller ikke det første man nævnte over for fremmede. Det gav som regel ikke et godt førstehåndsindtryk.

Angrod Telemnar

Krystalisianer

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 124 år

Højde / 185 cm

Nao 16.11.2015 19:55
Angrod kiggede på ham og svarede roligt, ”Det gør intet, hvis man ikke har set en race før, så slår man jo næsten altid øjnene op og lige kiggere en ekstra gang, fordi at man netop ikke har set det før. Men jeg har selv aldrig set folk med katte ører” Det tænkede han sig lidt mere undrende over, hvor mon de stammede fra?

”Det kan selvfølgelig også være svært at finde rundt, hvis man ikke er van til at være alene når man er ude på opdagelse, og på sin vis kan det jo også være lidt farligt, f.eks. i denne her skov her. Jeg synes ikke det er særligt rart at være derinde.”

”Nå, men sad du så bare og slappede af da jeg afbrød dig eller var du på vej et sted hen?”
Murizz

Murizz

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Vampyr

Alder / 27 år

Højde / 168 cm

Muri 16.11.2015 20:06
Murizz stod længe og betragtede Angrod.
"Ja, det gør man vel. Men jeg stirre normalt aldrig på folk. Du ser bare anderledes ud end andre jeg har set," sagde han roligt.
"Men godt anderledes!" Skyndte han lige at tilføje. Han ville ikke have at Angrod skulle tro at Murizz mente noget dårligt om ham. Murizz troede på alt det gode i folk, desværre, og han ville bestemt aldrig fornærme nogle.
"Jeg kendte engang en pige med katte øre. Men jeg har ikke set hende længe, så det kan vel være at de ikke er her længere."

"Der er ikke andet end fare i den skov. Det er derfor jeg gerne vil ud af den, men jeg er ikke så god til det endnu." Han smiler skævt.
"Jeg slappede lidt af. Skal du da nogle steder hen?" Spurgte han.

Angrod Telemnar

Krystalisianer

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 124 år

Højde / 185 cm

Nao 16.11.2015 20:22
”Det skam helt fint at du betragter mig, når jeg er ny for dig. Det gør skam ikke noget” Det havde han ikke rigtig nogen mening om, det måtte han da gerne når det var så nyt for Murizz, men han lagde godt mærke til det sidste han sagde, han virkede også som en flink fyr som ikke mente noget ondt om andre, og det var kun positivt, for det gjorde Angrod bestemt heller ikke. Det lå ikke til hans person.

”Det er også et dejligt vejr til at ligge og slappe af i. Ja altså jeg havde jo forvildet mig ind i skoven og så pludselig fik jeg jo det som om at der var noget som overvågede mig og pludselig var efter mig, men da jeg så kom ud så var der jo intet. Så det jo bare halv mærkelig, og det var jo ikke dig som havde været efter mig. Det kan jo have været så mange forskellige tid. Jeg har ikke lyst til at gå ind og undersøge det videre.”
Lige nu længtes han efter Lindeskoven som han kendte noget bedre end stedet her.
Murizz

Murizz

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Vampyr

Alder / 27 år

Højde / 168 cm

Muri 16.11.2015 20:37
Murizz smilte lidt.
"Tak," sagde han lavt. Egentlig var det ikke et tak til at han godt måtte kigge så meget på ham, nok mere et tak til at han ikke blev sur. Murizz var vant til at blive straffet for den mindste ting han gjorde galt. Det var rart faktisk at møde en person der var venlig.

"Det er nok også en klog beslutning. Jeg har altid en fornemmelse af at noget er efter mig derinde, men jeg møder som regel aldrig nogen. Måske er det bare sådan Mørkets Skov er. Man hallucinere."

Angrod Telemnar

Krystalisianer

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 124 år

Højde / 185 cm

Nao 16.11.2015 20:49
Så nu skal jeg egentligt bare videre, hvorhen ved jeg ikke endnu, men jeg kan godt lide at spadsere, måske går jeg tilbage til Lindeskoven, det jo der jeg hører hjemme og jeg kender stedet som min egen bukselomme. Og det gjorde han jo virkelig, han var vokset inde i den skov og kendte alle steder den skov havde at byde på, så det var et sted han følte sig hjemme, men det var ved at være noget længe siden at han havde været der.

"Hvad laver du hjemme i Tusmørkedalen, til daglig?" Spurgte han nysgerrigt.
Murizz

Murizz

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Vampyr

Alder / 27 år

Højde / 168 cm

Muri 16.11.2015 20:59
"Lindeskoven? Der har jeg aldrig været." Murizz havde nu heller aldrig været så forfærdeligt mange steder, men han mente da selv at han kendte de fleste steder.
"Lige meget hvor du skal hen, må jeg gå med?" Måske et lidt underligt spørgsmål at spørge en fremmed om, men det var rart at gå sammen med nogle. Murizz havde ingen steder at være lige nu og det var også altid en god ting at lærer nye folk at kende, og siden Angrod, indtil videre, virkede til at være en flink person, så ville Murizz egentlig gerne lære ham bedre at kende. Murizz kunne ikke lade være med at smile lidt bredere, så de hvide hugtænder kom til syne. Som sagt, så var Angrod en af de få personer, der havde været venlige over for ham og det gjorde ham mere glad end han havde forventet.

"Jeg bor der godt nok, men jeg er der kun i nødstilfælde. Hvis jeg mangler noget, eller er nødt til at skifte mit tøj. Jeg vil meget hellere være inde i byen, hvor der er mange mennesker," svarer han.

Angrod Telemnar

Krystalisianer

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 124 år

Højde / 185 cm

Nao 17.11.2015 09:25
Angrod havde måske en lille tvivl om at lade hans nye ven komme med på hans tur, men ændrede mening. Det kunne der jo ikke ske så meget ved, var hvert fald hans nye tanke, hvis Murizz ville ham noget ondt havde han måske allerede gjort det.

"Lindskoven er et flot sted. Jeg er vokset op hos elverne og har haft det meste af min barndom inde i skoven, og det er derfor jeg selvfølgelig kender den så godt som jeg gør."
Hvad var det?, tænkte Angrod. Han lagde mærke til et eller andet da Murizz havde sendt et bredt smil ud med sine læber, det lignede grangiveligt hugtænder. Så kunne det godt være at han skulle være lidt på afstand, hvis han nu havde planer, men det virkede bare heller ikke at han havde det, men så vidste Angrod at han var hurtig med sin kniv, hvis Murizz nu valgte at angribe ham på et tidspunkt.
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Mong, jack, Tatti
Lige nu: 3 | I dag: 12