Bal - primært Morgana, men åbent for alle

Aia Walés

Aia Walés

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Halvelver

Lokation / Topalis

Alder / 15 år

Højde / 170 cm

Aia 19.06.2015 19:40
Aia gik igennem gaderne med beboelseshuse. Hun havde kun sjældent været i denne del af byen, og ærligt talt var hun blevet overrasket, da nogen havde inviteret hele byen til fest.
Hun fandt det rigtige hus, lyset og musikken strømmede ud af den åbne dør og folk var allerede på vej ind, selvom festen først startede officielt om en time.
Hun tog en dyb indånding, glattede den snevide kjole - den eneste kjole hun havde - og gik indenfor. Hun mærkede godt folks blikke på sig på grund af det blå hår, men prøvede ikke at lade sig mærke med det.
Hendes øjne tog et hurtigt overblik for at se, om hun kendte nogen, men indså hurtigt, at det var spild af tid. Hun var på nippet til at vende om, da en hånd strejfede hendes. Hun så efter personen, der havde strejfet hende, men det kunne jo være hvem som helst.
En tjener tilbød hende en drik, som hun tog imod. Kun af høflighed, hun brød sig ikke om den slags. Prøvende tog hun en tår. Drikken var sur og gæret, og hun stillede den hurtigt fra sig igen.
Profil - Elver - 14 år - Tyv

Morgana Winths

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 26 år

Højde / 174 cm

Morgana 20.06.2015 09:21
Musikken fløj om gæsterne med sine livlige toner, og rummet var varmt af de mange dansende personer. Latter, klirren af glad og hamrende af krus dannede en livlig baggrund for musikken.
Morgana havde bevæget sig rundt mellem de mange gæster og forsøgt at finde en plads. Der var ikke mange tilbage! Til sidst var det dog lykkedes, og nu sad hun og betragtede folk omkring hende. Der var både de ydmygtklædte og de meget fornemtklædte. Hun selv havde valgt en lettere afdæmpet kjole i sort uden alt for mange flæser, men som sad glimrende.
Hendes blik strejfede efter kendte personer, men der var ingen. Hun betragtede dem, der ankom, og dem der gik.
En af de nyankomne vakte opsigt. Flamboyant blåt hår og en snehvid kjole!
Morgana smilede, da pigen fik et glas af den sure, gærrede drik, som hun selv tidligere havde rynket på næsen af. Hun rejste sig, tog en glas af en sødere drik lavet på bær og frugter, og gik frem mod pigen.
"Her, det smager bedre!" Morgana smilede prøvende, ikke helt sikker på hvordan modparten ville tage det.

http://krystallandet.dk/viewtopic.php?f=378&t=7634&p=503740&hilit=morgana#p503740
Billedet er hjemmelavet.
18 år, 175 høj, med umulige krøller!
Aia Walés

Aia Walés

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Halvelver

Lokation / Topalis

Alder / 15 år

Højde / 170 cm

Aia 20.06.2015 12:32
Efter at have stillet den underlige drik fra sig, fik hun øje på en pige, der kom hen mod hende med et glas. Aia var på nippet til at vende om og løbe, men ombestemte sig i sidste sekund. Da pigen tilbød hende den anden drik, åndede hun lettet ud. Indså, at hun havde holdt vejret.
Hun smilede og tog imod drikken, snusede lidt til den, før hun kiggede skeptisk på pigen. "Du har ikke kommet et eller andet i, vel?" spurgte hun mistroisk. Hun havde flere gange været tæt på at blive forgiftet og foretrak derfor at være forsigtig.
Mens hun ventede på pigens svar, studerede Aia hende. Hun havde en sort kjole på, der virkelig sad godt og fungerede perfekt til mørke, krøllede hår. Øjnene var brune, og pigen var kun et par centimeter højere end hende selv. Aia gættede på, hun var omkring 16-18 år.

Morgana Winths

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 26 år

Højde / 174 cm

Morgana 21.06.2015 20:15
"Nej nej!" Udbrød Morgana forvirret, paf over den tanke. "Det smager bare bedre end den anden der!"
Hun lagde hovedet på skrå, smilede skævt og nikkede hen mod en anden nyankommen, der uvidende tog imod den budte drik og forudsigeligt også rynkede på næsen.
"Jeg forstår ikke, hvorfor de vælger at dele det her ud..." Lettere eftertænksom og fjern i blikket tilføjede hun så: "Måske for at få folk til at købe den søde drik..."
Morgana så sig omkring og måtte konstatere, at hendes bordplads allerede var optaget. De mange kjoler, der hvislede omkring hende, pressede mod hende og folkene, der konstant asede sig frem omkring dem, trættede hende.
"Har du lyst til at finde et sted at sidde ned?"
Morgana vidste ikke helt hvorfor, hun spurgte, og hun blev rød i hovedet, da det gik for hende, at det kunne lyde som om, hun havde bagtanker. Hun havde bare lyst til ikke at være helt alene mellem de meget fornemtudklædte folk. Hun følte sig lettere malplaceret.
"Hvis du altså har lyst..." Tilføjede hun, tøvende.

http://krystallandet.dk/viewtopic.php?f=378&t=7634&p=503740&hilit=morgana#p503740
Billedet er hjemmelavet.
Aia Walés

Aia Walés

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Halvelver

Lokation / Topalis

Alder / 15 år

Højde / 170 cm

Aia 25.06.2015 14:01
Aia nikkede, stadig skeptisk, men lo lidt af pigens kommentar. Hun tog forsigtigt en tår af den søde drik efter at have lugtet til den. Den smagte sødt, lidt af jordbær måske. "Du kan sikkert have ret i, at de gør det for at få os til at købe den søde her," sagde hun med et lille, gemt smil, før hun drak lidt mere.
Aia smilede, da pigens spørgsmål kom. Det lød lidt underligt, men det var ret sødt af hende at spørge. "Det er skam helt okay. Lad os finde et sted at sidde," sagde hun og så sig omkring efter to ledige pladser. De skulle være hurtige, hvis de skulle nå at finde en plads. "Hvad hedder du egentlig?" spurgte hun nysgerrigt, før hun forsatte: "Jeg hedder Aia,"
Hun mindedes ikke at have set den fremmede pige før, men hun måtte jo bo her, et eller andet sted. Mon hun var en af de mange gadebørn? Nej, så ville hun ikke have så fin en kjole på. Medmindre hun havde stjålet den.

Morgana Winths

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 26 år

Højde / 174 cm

Morgana 25.06.2015 21:38
”Jeg hedder Morgana.” Svarede hun at smilede skævt. Hun begyndte at bane sig vej frem mellem folk og lo, da en herre forsøgte at trække hende med mod en dans. Hun smilede og trak beklagende på skulderen. Ikke om hun skulle danse!
Morgana fik banet sig vej frem mod et bord, der just var forladt af et par andre feststemte mennesker. Der var nogen sjatter på den høvlede bordplade, men ikke mere en forventeligt. Der var lidt mere ro, men ikke meget. Til gengæld var der mindre renderi, da døren og indgangspartiet lå længere væk.
”Dit hår er meget… opsigtsvækkende!” Selvom Morgana her i byen havde mødt mange mærkelige folk, vakte det alligevel lidt nysgerrighed. I Medanien i hendes barndomsegn havde der aldrig været lignende hårfarver. Sort og brunt var det mest almindelige, og af og til sås rød- og lyshårede… Men direkte blå, nej.
”Hvor jeg kommer fra, ses den farve ikke!” Hun smilede stort, og håbede ikke, at hun var for direkte. Hendes situationsfornemmelse var ikke ligefrem bedste!

Billedet er hjemmelavet.
Aia Walés

Aia Walés

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Halvelver

Lokation / Topalis

Alder / 15 år

Højde / 170 cm

Aia 27.06.2015 17:46
Aia fulgte med pigen gennem de snakkende, dansende og meget larmende mennesker og satte sig ved siden af hende ved det snuskede bord. Det var ligemeget, at det ikke var så rent, det vigtigste var, at de kunne sidde ned væk fra døren. Langt væk fra alt det pokkers renderi.
Uvilkårligt tog hun sig til håret, da pigen nævnte hendes hårfarve. "Der hvor jeg kommer fra, er den heller ikke særlig normal, men jeg har dog set den et par gange," sagde hun med et smil. Normalt var hun ikke venlig over for fremmede, men noget ved denne pige gav hende bare lyst til at være venlig. Aia så sig igen omkring, håbede at se nogen, hun kendte, men opgav hurtigt igen.
"Ved du egentlig, hvem det er, der har inviteret? Jeg bor ikke engang herinde, jeg bor på Topalis, og alligevel er jeg inviteret?" sagde hun så, bare for at få en samtale igang der ikke omhandlede hendes usædvanlige udseende.

Morgana Winths

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 26 år

Højde / 174 cm

Morgana 30.06.2015 20:04
Morgana rynkede let på brynene og tænkte. Hvor var det nu, Topalis var? Hun havde aldrig været en ørn til geografi, og lavede sig en mental note om at måtte slå det op, næste gang hun kom forbi biblioteket. ”Jeg er faktisk ikke sikker…” Morgana lænede sig lidt frem og fortsatte i en lidt lavere tone: ”… Men jeg har hørt et par rygter fra nogle af de andre gæster om, at værten skulle være et syn værd, hvad end de så mener med det!” Hun trak på smilebåndet og kiggede ud i mængden i håb om at se en eller anden, der på en eller anden måde skilte sig synligt ud.
”Forreste, jeg hedder Morgana. Jeg er oprindeligt fra Medanien, men nu rejser jeg lidt rundt. Jeg havde håbet at se nogen kendte ansigter fra min hjemegn, der kunne forsikre mig om, at min familie har det godt, efter omstændighederne.” Morgana så den blåhårede pige direkte i øjnene og forsøgte at se, om der var nogen former for nedladenhed i dem. Om hendes herkomst var mindre velkommen eller ringeagtet.

Billedet er hjemmelavet.
Aia Walés

Aia Walés

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Halvelver

Lokation / Topalis

Alder / 15 år

Højde / 170 cm

Aia 04.07.2015 16:39
Aia lagde hovedet på skrå og rynkede brynene. Hvad mente pigen med "under omstændighederne"? Var der sket noget slemt i Medanien? Hvorfor havde hun ikke hørt om det? Eller måske galdt det hele Krystallandet? Når hun tænkte over det, kunne hun godt huske noget snak fra Topalis om en "voksende trussel", men hun vidste ikke, hvad det var.
Hun var faldet så meget hen i sine egne tanker, at hun slet ikke lagde mærke til Morgana's blik. Tankerne kredsede i hovedet på hende. Hvem var truslen? Måske vidste Morgana det?
Hun rystede på hovedet for at vække sig selv og smilede undskyldende. "Jeg beklager. Jeg faldt lige hen i mine egne tanker. Hvad mener du med 'under omstændighederne'?" sagde hun så, bare for at få svar på lidt af sine mange spørgsmål.

Morgana Winths

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 26 år

Højde / 174 cm

Morgana 05.07.2015 13:19
Morgana bed sig lidt i læben og overvejede, hvad hun turde fortælle. Skulle hun direkte sige, at hendes familie og hende selv tilbad Isari? Selvom den fremmede pige befandt sig i byen, betød det ikke, at hun var lyset venligt stemt.
Morgana vejede sine og og endte med at forklare: "I forgangne generationer af min familie, har det været lysets gudinde, der har været tilbedt. Der har været megen tumult at spore i de sidste breve fra min familie, og efterhånden er det lang tid siden, jeg har hørt fra dem."
Nogen ville nok være glade for ikke at høre fra deres familie, men... Morganas hjerte følte tomt uden dem. Tanken om, måske ikke at kunne vende tilbage til sin fødestavn, minderne, familiemedlemmerne kunne give hende en knude i maven.
Morgana trak let på skulderen, smilede og sendte tankerne væk.
"Har De et navn?" Spurgte hun, for at ændre emnet en smule.

Billedet er hjemmelavet.
Aia Walés

Aia Walés

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Halvelver

Lokation / Topalis

Alder / 15 år

Højde / 170 cm

Aia 12.07.2015 11:30
Aia trommede med fingrene på det beskidte bord, da Morgana var færdig med at tale. Hun smilede, men faktisk var hun eftertænksom. "Som jeg sagde før hedder jeg Aia," sagde hun, halvt i sine egne tanker. Det måtte være rart i det mindste at høre fra sine forældre. "Det gør mig ondt med din familie. Men i det mindste hører du fra dem," sagde hun. Hun var brudt lidt ud af sine tanker, men trommede stadig med fingrene på bordet.
"Jeg kender ikke mine rigtige forældre. Forældreløs, det er hvad jeg bliver kaldt. Men jeg er sikker på, at mine forældre ikke er døde, de har bare valgt at efterlade mig," fortalte hun, mens hun bed sig i læben og legede med medaljonen der hang om hendes hals. Hun stolede ikke helt på Morgana, men samtidig havde pigen vist hende tillid, så hun var nødt til at gøre det samme.

Morgana Winths

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 26 år

Højde / 174 cm

Morgana 13.07.2015 11:22
"Åh, ja..." Mumlede Morgana, flov over at hun havde været så langt væk i egne tanker, at hun både havde glemt at hun allerede havde fået navnet, og at hun ikke havde tænkt over, at den anden også kunne have egne kvaler og problemer.
"Det gør mig ondt at høre! Undskyld min tankeløshed!" Morgana kiggede skamfuldhed til siden. Hun havde ingen ord, der kunne trøste, ingen opmuntring... Men hun var samtidig lidt nysgerrig. Hun havde betragtet fingrenes dans over bordet, og nu legede de med en smuk medaljon.
"Hvordan er livet på gaden...?" Spurgte hun lidt tøvende, usikker på om man burde spørge så direkte.

Billedet er hjemmelavet.
Aia Walés

Aia Walés

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Halvelver

Lokation / Topalis

Alder / 15 år

Højde / 170 cm

Aia 13.07.2015 13:31
Aia bed sig let i læben igen. "Det gør ikke noget," sagde hun og forsøgte sig med et smil. Hun ønskede ikke at skræmme den eneste herinde, der bare havde været lidt venlig, væk igen.
"Jeg skal ikke kunne sige, hvordan livet på gaden er, for jeg bor i Topalis' skove. Men der er dejligt. Det eneste, jeg ikke bryder mig så meget om, er jægerne der somme tider render rundt derinde. Heldigvis har jeg aldrig mødt dem.
Men når man lever på gaden er man ofte nødt til at klare sig selv, hvilket sker i form af tyverier og kun sjældent ærligt arbejde. Nu er det bare sådan, at jeg er en dygtig pilefletter - det er det eneste ærlige arbejde jeg har - og en meget dygtig tyv. Desuden er jeg også ved at være ret godt lært i plantemedicin,"
fortalte hun, efter et øjebliks tøven. Men da det var sagt, var hun faktisk glad - det var sjældent folk ville høre om den slags.
Nu var hun bare mere nervøs for, hvad Morgana ville sige.

Morgana Winths

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 26 år

Højde / 174 cm

Morgana 14.07.2015 08:50
Morgana smilede stort ved tanken om at bo i skoven. "Det må være fantastisk! Som børn var min bror og jeg i skoven i Medanien og overnattede et par nætter eller tre!"
Hvis nu Morgana havde været lidt mindre bange eller lidt mere behændig med våben og hænderne, kunne hun have fundet på at bo på samme måde... Men heldigvis for hende havde det endnu ikke været nødvendigt.
Da hun tog hjemmefra havde der været nætter tilbragt i søvnløs frygt, ventende på dagens komme. Senere fik hun en hjælpende hånd af en prominent person - der dog havde et andet forhold til lys og mørke - inden hun begyndte at få solgt nogle af sine malerier.
På nuværende tidspunkt var hun lidt på en gennemrejse, men var faldet lidt for byen. Den var så anderledes end alt, hun havde været vant til... Og elske den kærte hun nok aldrig, men der var altid noget at kigge på.
Og så bød den også på mere sikkerhed end en skov.
"Det lyder altså lidt spændende! Specielt det med medicinen... Er det ikke rart at kunne tage vare på sig selv?" Morgana tænkte tilbage på den sværdundervisning, hun fik sammen med huslyet. Hun havde af og til følt sig noget som en klodset unge, og selvom hun aldrig fik snitsår, ville hun have givet meget for at kende til planter, der kunne afhjælpe muskelømhed!
"Jeg er ikke så stærk. Men du lyder meget selvstændig og modig!" Sagde hun med slet skjult længsel i stemmen.
"Hvad har så bragt dig her til ballet i aften?" Tilføjede Morgana nysgerrigt.

Billedet er hjemmelavet.
Aia Walés

Aia Walés

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Halvelver

Lokation / Topalis

Alder / 15 år

Højde / 170 cm

Aia 17.07.2015 07:48
Aia smilede og nikkede. Jo, det var rart at kunne tage vare på sig selv, og bare det at leve i skoven var fantastisk. Hendes kinder blussede, da Morgana kaldte hende modig og selvstændig. "Jeg bor der ikke helt alene, jeg deler grotten med diverse dyr," mumlede hun affejende. Hun havde aldrig været god til at tage imod ros og agtede heller ikke at blive det. Hun smilede af den andens spørgsmål, det var rart at møde en der var ligeså nysgerrig som hende selv.
"Jeg har aldrig været til en fest før og tænkte, at når jeg nu alligevel var inviteret kunne jeg da ligeså godt tage af sted," sagde hun og forsøgte med et smil.
Det var løgn. Hun havde været til en fest før, men den havde hun hverken lyst til at tænke på eller fortælle om. Det var bare for ubehageligt for hende.

Morgana Winths

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 26 år

Højde / 174 cm

Morgana 18.07.2015 23:46
"Hvilke dyr?!" Spurgte Morgana med store øjne og forestillede sig både ulv og hest og alt muligt andet, der både kunne bide, trampe og sparke én! Hun var endnu ikke helt tryg ved hestene, hun af og til måtte i nærheden af, selvom det var blevet lidt bedre... Meget lidt.
"Jeg har efterhånden været til nogle stykker, men de alt for formelle siger mig ikke noget. Der er vist nok en form for etikette, man bør følge, når man taler med folk, men det... Har jeg aldrig helt haft held til at lære!" Morgana kunne af og til være lidt for direkte, som Aia måske havde fornemmet, men det var bare hendes dårlige kontrol af nysgerrighed, der lå til grund derfor.
Morgana smilede og lo: "Jeg kom engang til at spørge en fin dame, hvordan pokker hun havde fået så stor en bagdel! Jeg endte med at få hældt en glas klistret stads ud over mig... Og senere fandt jeg ud af, hvad et korset var for noget!" Morgana lo, så en af de nærmest stående usikker tog et skridt til siden og kastede et nervøst blik på hende.

Billedet er hjemmelavet.
Aia Walés

Aia Walés

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Halvelver

Lokation / Topalis

Alder / 15 år

Højde / 170 cm

Aia 28.07.2015 17:44
//Undskyld, jeg først svarer nu. Sommerferien her hos mig er meget kaotisk//

Aia smilede af den andens begejstring. "Åh du ved... Vildheste, ræve, bjørne, enkelte ulve, en hjort i ny og næ og alt muligt andet småkravl," sagde hun smilende. Hun kunne ikke huske sidste gang nogen havde vist interesse for hende overhovedet, så hun var lykkelig over at have mødt Morgana.
Hun lo, da Morgana fortalte om den fine dame, og hendes mørkeblå hår hoppede om hendes skuldre. Hun vidste ikke helt, hvad et korset var, men hun ville ikke virke dum og spillede derfor bare med. Hun fik øje på personen, der havde flyttet nervøst på sig på grund af Morgana's latter og grinede så endnu mere. Tænk at folk var åndsvage nok til at være utilpasse når andre var glade.

Morgana Winths

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 26 år

Højde / 174 cm

Morgana 28.07.2015 22:22
//Bare helt i orden! Jeg har selv været afsted :p //

"Det lyder godt nok... lidt farligt!" Morgana sad med åbne øjne og let benovet udtryk. At tænke sig at kunne komme så tæt på de vilde dyr ville være noget af en oplevelse.
"Er du aldrig bange for, at de skal spise dig?" Morgana havde ikke ligefrem mange erfaringer med dyr, og slet ikke de vilde! Hun var engang blevet truet af en vild hund eller ulv, og det sad stadig i hende.
Morgana nød at snakke med Aia. Det var lang tid siden, hun havde haft en fornuftig snak med nogen, der ikke enten ville købe noget af hende eller forsøge at snyde hende... og da hun ikke havde hørt noget hjemmefra, var det rart at snakke lidt om igenting og alting igen. Det fik afledt tankerne lidt.

Billedet er hjemmelavet.
Aia Walés

Aia Walés

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Halvelver

Lokation / Topalis

Alder / 15 år

Højde / 170 cm

Aia 29.07.2015 09:13
Aia smilede stort af Morgana's spørgsmål. Morgana var ældre, men lod til at vide mindre basisviden om dyr end en tiårig. Med et lille ryst på hovedet begyndte Aia at fortælle: "Det er ikke farligt, og de ville ikke spise mig eller angribe mig. Det hele handler om respekt. Hvis de kan mærke, at man respekterer dem, men ikke er bange for dem, så vil de ikke gøre en noget. Tværtimod vil de respektere en selv." Aia holdt en lille pause, hvor hun kiggede sig omkring i lokalet for at sikre sig at ingen hørte det næste. Hun havde erfaringen med at folk ikke var så glade for at høre det. "Men det har nok også noget at gøre med at jeg er halv elver," hviskede hun.

Morgana Winths

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 26 år

Højde / 174 cm

Morgana 31.07.2015 18:41
Morgana rynkede lidt på brynene ved tanken om at en bjørn kunne respektere et menneske. Det lød meget godt, men sådan gjorde mange teorier også... og virkeligheden var af og til noget helt andet!
"En... Elver?" Hviskede Morgana, bevidst om den andens ønske om at holde lav profil. Hun kendte følelsen: Da hun havde opdaget, at hun kunne 'lege' med ild, havde det heller ikke ligefrem været det, hun snakkede mest om... og det var det stadigvæk ikke. Hun følte sig meget anderledes, distanceret fra hendes familie.
Så småt var Morgana begyndt at acceptere, at der var mange forskellige folk og evner i denne verden. I Medanien havde det bare ikke været særligt fremherskende, eller også var det bare hendes lille landsby, der ikke havde haft nogen specielle folk. Og Elvere hørte de gode ammestuehistorier til!
"Wauw...!" Morgana var målløs!

Billedet er hjemmelavet.
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 1