Renaél

Renaél

Healerlærling

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 55 år

Højde / 184 cm

Krystal 06.05.2015 20:26
Det var et stykke tid siden Renaél sidst havde været i Hovedstaden, men urolighederne i landet krævede, at forholdet mellem Lyset og Elverly blev styrket, og han havde fået lov til at drage af sted sammen med en gruppe andre skovelvere.
De fleste pligter var dog nu overstået, og Renaél slendrede rundt og nød eftermiddagssolen i tempelhaverne, der grænsede op til den store Isari-katedral.

Renaél Runeldth | Skovelver | Healerlærling
Venus

Venus

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 167 cm

Venus 06.05.2015 20:32
Venus havde vandret rundt i byen en times tid nu på en af de sjældne eftermiddage, hvor hendes arbejdsgiver ikke havde brug for hende. Nu havde hun fået den idé, at det, nu hvor det endelig var blevet forår, måske var et godt tidspunkt at snuse rundt i katedralens have. Selvskab forventede hun ikke, men det meget velkomment.
Renaél

Renaél

Healerlærling

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 55 år

Højde / 184 cm

Krystal 06.05.2015 20:36
Som Renaél gik ned af en lille sti, fik han øje på en velkendt, rødhåret skikkelse, og et lille smil gled over hans læber - det var næsten som om, han ikke kunne besøge Hovedstaden uden at støde på hende.
Han rettede hurtigt lidt på håret og satte farten op, som han højt sagde: "Godeftermiddag!"

Venus

Venus

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 167 cm

Venus 06.05.2015 20:43
Menneskelige ører var ikke skabt til at blive spidset, men Venus prøvede i alligevel, da en efterhånden velkendt stemme nåede hende. Hun så rundt, først den forkerte vej og så den rigtige, og fik øje på Renaél, der allerede var på vej.
"Renaél! Jeg ville sige længe siden sidst, men det ville jo være løgn," hilste hun smilende, da de mødtes på halvvejen mellem nogle lysegrønne buske.
Renaél

Renaél

Healerlærling

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 55 år

Højde / 184 cm

Krystal 06.05.2015 20:47
Renaél stoppede op foran Venus og nikkede venligt til hende, som han kastede et blik rundt på omgivelserne. "Men noget mere behagelige omgivelser denne gang." svarede han med et let munterhed i stemmen, selvom han havde været alt andet end glad for sit sidste besøg i Hovedstaden.
Han havde set en del flygtninge omkring templerne, men ellers var her roligt og fredeligt.

Venus

Venus

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 167 cm

Venus 06.05.2015 21:13
Venus smilede. Hun havde også set en del flygtninge. Nogle havde hun fået øje på omkring templerne lige som Renaél, men de fleste var kommet igennem helbredelseshuset. Hun hjalp stadig til der fra tid til anden, hvilket på det sidste var blevet til ofte. Hun var ikke heler, men hun kunne rense et sår og lægge en forbinding og holde de mindre patienter i hænderne, når det var nødvendigt. Og så var der selvfølgelig de folk uden for hovedstadens trygge mure, der bekymrede hende. Men bekymringer ville ikke holde hendes humør oppe, når hun intet kunne gøre ved dem.
"Enig. Det overrasker mig faktisk, at du allerede er vent tilbage til hovedstaden?" spurgte hun nysgerrigt.
Renaél

Renaél

Healerlærling

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 55 år

Højde / 184 cm

Krystal 09.05.2015 17:41
"Åh, Elverlyaffærer .. " Sagde han, idet han forsøgte at se lidt vigtig ud. "Alliancerne skal plejes i disse tider." Ikke fordi Renaél havde noget som helst at skulle have sagt i officielle sager, der denne gang havde handlet om noget med nogle mørkelvere, men det så han ingen grund til at nævne.
Af samme grund havde en rigeligt med tid til at udforske tempelområderne, mens forhandlingerne fandt sted.

Venus

Venus

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 167 cm

Venus 17.05.2015 20:57
Venus' smil blev bredere, som hun (ikke særligt) vagt fornemmede mængden af betydning, Renaél lagde i sit ærinde. Om det var stolthed eller bare en undskyldning for at vise sig, kunne hun ikke regne ud. Så godt kendte hun trods alt heller ikke elveren. Til sidste satte hun sig bare elegant mellem to stole, og besluttede at det nok var lidt af begge dele.

Hvad angik 'affærerne', så kunne hun kun gætte sig til, hvad de handlede om, men alliancen mellem Elverly og Lyset var nok ikke helt hen i skoven.
"Virkelig? Jeg var slet ikke klar over, at jeg har haft selskab af en elver, det var så højt på strå, sagde Venus drillende. Noget havde sagt hende, at Renaél lod som om, han havde bedre styr på tingene, end han egentlig havde. Det havde dog blot været en fornemmelse. Lige meget hvad, sandheden var, så kunne hun nu ikke dy sig for at drille lidt.
"Har du så været i arenaen igen? Jeg mener, nu I er på diplomatiskt besøg?" Egentlig havde hun ingen anelse om, hvad diplomaterne blevet inviteret til sædvanligvis, men arenaen var ikke et sted, hun forestillede sig, Renaél ville tilbage til, tilskuer eller ej.
Renaél

Renaél

Healerlærling

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 55 år

Højde / 184 cm

Krystal 29.05.2015 22:15
Renaél børstede et par nedfaldne blomsterblade væk fra sin kappe med en betydningsfuld mine. Det gik først efter et øjeblik op for ham, at hendes tonefald havde været en anelse drillende, og hun vidst ikke helt lod til at tro på, at han havde så vigtig en position i elversamfundet. Hvis det var tilfældet, ville han jo næppe heller vandre rundt herude i tempelhaverne.

"Du har måske haft selskab af mange elvere?" Svarede han med let hævet øjenbryn, idet han for nu elegant undveg alt, hvad der havde med hans egentlige stilling blandt elverne at gøre.
Et lille smil gled over hans læber - hun var tydeligvis i det drilagtige hjørne i dag, men Renaél havde ikke noget imod at snakke om kamparenaen, nu hvor han befandt sig på god afstand af den. "Kamparenaen er vidst ikke det bedste sted for diplomati, medmindre skikkene har ændret sig meget efter mit sidste besøg.." Sagde han i et muntert tonefald, imens han mindede sig selv om aldrig at nærme sig det sted igen.

Venus

Venus

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 167 cm

Venus 02.10.2015 19:14
Venus smilede. "Godt at høre, du er kommet dig over oplevelsen. Hvis jeg skal være helt ærlig, kunne jeg også godt have undværet den. Men det bliver nok ikke sidste gang, jeg skal overvære de klansammenstød." Hun rystede på hovedet med en opgivende mine og så rundt i haven, der var fyldt med blomstrende planter i alle afskygninger. Det var et smukt syn. Her stammede de røde farver i det mindste ikke fra næseblod og det, der lignede. Selvom stemningen havde været medrivende, og det havde været længe siden, hendes puls have været så høj, så indvoldverede det for mange brækkede arme og ben til at være virkeligt underholdende. Særligt når man skulle hjælpe med at holde selvsamme legemsdele sammen, mens helbrederne gjorde deres arbejde senere. Tanken fik hendes mave til at gøre indvendinger og hentyde til, at et emneskift måtte være passende.
"Såååh, hvad er dine planer for underholdning i dag? Måske en tur i teateret, eller besøge nogle af byens mindeværdige bygninger?"
Renaél

Renaél

Healerlærling

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 55 år

Højde / 184 cm

Krystal 02.10.2015 20:45
Renaél nød at gå her i sollyset under de duftende blomstertræer: han foretrak så sandelig denne del af byen, der selv om den ikke kunne måle sig helt med Elverly, trods alt havde sin egen skønhed. Han nikkede venligt til Venus, men satte egentlig pris på, at hun skiftede emne.
Der var ingen grund til at dvæle ved de ubehagelige minder, og Renaél følte sig en smule skamfuld over, at han var blevet reddet af en lille, rødhåret menneskekvinde.

"Åh, jeg har skam ikke besluttet mig endnu .. Har du nogen forslag?" Han var ikke rigtig velkendt nok i området til at vide, hvilke mindeværdige bygninger, der var værd at besøge. Så længe, han kunne blive i denne del af byen og ikke endte i det mere .. ubehagelige .. kvarterer igen.

Venus

Venus

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 167 cm

Venus 02.11.2015 18:10
Venus var bekendt med byens veje, gade, stræder og gyder, som var de rynkerne på hendes egen hånd. De havde været hendes hjem i årevis. Hun sikkert også gætte sig til, at Renaél ikke ligefrem var stolt og at være blevet hjulpet af en menneskekvinde, men tanken havde ikke strejfet hende siden arenaen. Det var ét sted, hun var klar over, elveren ikke ville hen igen. Det udelukkede dog kun én af en uendelig mængde af muligheder for, hvor hun nu kunne slæbe ham hen, og det hjalp ikke meget.
"Tja, du har jo været i både arenaen og på et af byens gode værtshuse, hvis jeg ikke husker forkert. Det skulle jo gerne være nyt... Hvad interesserer dig? Ud over elvervin. At få indskrænket listen, ville hjælpe hende en del, men et sted hen kunne de altid komme.
Renaél

Renaél

Healerlærling

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 55 år

Højde / 184 cm

Krystal 12.11.2015 20:42
Værtshuset havde helt sikkert være et mere behageligt besøg, end areanen. Renaél ville ikke havde noget imod at hvile benene og nippe af et glas elvervin, men hans midler var også begrænsede, og for nu fandt han det en anelse mere behageligt at besøge tempelhaverne.

"Musik og skuespil interesserer mig .. så vidt jeg ved, har I et teater her i Hovedstaden?" Spurgte han. Det kunne være, at han kunne nå at se en forestilling, inden han skulle tilbage til Elverly, selvom mennesker naturligvis næppe havde samme evner æstetik, som elverne havde, kunne det vise sig at være god underholdning.

Venus

Venus

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 167 cm

Venus 27.11.2015 22:54
"Det har vi. Jeg har aldrig selv været der, men skuespillerne skulle være fantastiske.." begyndte Venus med vågnende interesse. Hun havde endnu ikke haft chancen for at se et stykke. Selvom teatret ofte blev besøgt at almindelige borgere, så var det ikke et sted hun kom. Hun var trods alt stadig hvad, der kunne betegnes som en tjenestepige, og selvom hendes arbejdsgiver var en venlig mand, der sandsynligvis behandlede hende bedre end så mange andre af samme stand, så havde hun ikke ligefrem safirer nok til et ugentligt besøg i Hovedstadens berømte teater.
"De holder somme tider forestillinger udenfor på denne tid af året." Kort sagt betød det en chance for at snige sig ind, men den slags konklusioner ville hun ikke drage for Renaél. "Men er et af vores teatre virkeligt værd at se, når man har oplevet elvernes?" spurgte Venus diplomatiskt.
Renaél

Renaél

Healerlærling

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 55 år

Højde / 184 cm

Krystal 27.11.2015 23:00
Renaél så på Venus med øjenbrynet hævet en smule. "Virkelig? Jeg var ellers af det indtryk, at du er opvokset her i hovedstaden .. og så har du endnu ikke besøgt teatret?" Den slags oplevelser fandt Renaél langt mere spændende end at se på mænd, der bankede hinanden til ukendelighed i kamparenaen. Sidstnævnte var dog åbenbart en form for underholdning, menneskene fandt fascinerende.

"Det ved jeg jo ikke, før jeg har set ét." Svarede han muntert ved udsigten til, måske at have en underholdende aften. Han så sig omkring i tempelhaven. De nærmeste tage tilhørte tempelbygningerne, men han mente, at kunne genkende den store teaterbygning, som han og de andre elvere var gået forbi tidligere, i baggrunden.

Venus

Venus

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 167 cm

Venus 30.11.2015 22:15
"Desværre ikke. Min pung har aldrig været logget i den tunge ende." svarede menneskekvinden med strejf af forlegenhed i smilet. Hun var stolt af at været nået dertil, hvor hun var, men det var ikke alle der forstod den slags. Reaktionen var naturlig nok, men ingen og hellere ikke Venus, brød sig om at blive bedømt efter den slags detaljer. Men hun regnede ikke med, at Renaél ville reagere specielt overlegent. På trods af at de kun var stødt på hinanden et par gange, ville Venus sige at elveren var god nok for en spidsøre.
"Men en eftermiddagsforestilling skulle vi nok kunne finde nogle pladser til. Og hvis jeg husker vejen ret," og det gjorde den tidligere gadetøs, "Så skulle det tage os et kvarters tid at komme derned. Jeg kan muligvis oven i købet udpege et par interessante steder på vejen! Lyder det som en plan, hr. Elver?" Spørgsmålet var muntert, og den pæne tiltale var kun ment i spøj. Alt i alt havde eftermiddagen ind til videre været uventet hyggelig.
Renaél

Renaél

Healerlærling

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 55 år

Højde / 184 cm

Krystal 30.11.2015 22:32
Renaél kendte lidt for godt til det med at mangle penge. Siden hans familie smed ham på porten, var krystallerne kun blevet færre - især når man havde en livsstil som ham, der indebar gode mængder af elvervin og fine klæder. Efter at Toorah var begyndt at sætte ham i arbejde, var han også begyndt at tjene lidt igen, men han ville ønske, at pengepungen vægtede en smule tungere.

"Det lyder som en plan!" Snakken om forstillingen fik hurtigt hans tanker væk på pengemangler - heldigvis skulle han bestemt være i stand til at betale for en tur i teatret, og han glædede sig til, at få oplevet noget. Galant tilbød han Venus sin arm og kiggede rundt i tempelhaven. "Så .. hvilken vej skal vi?"

Venus

Venus

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 167 cm

Venus 01.12.2015 21:32
Med et charmeret smil tog Venus Renaéls arm og så i samme retning, som han havde kastet blikket før. Det var ganske rigtigt taget af teaterbygningen, selvom den var lidt længere væk, end Venus først havde beregnet. Men pyt solen stod stadig højt på himlen, og der var ikke en sky i sigte. Selvfølgelig var hun klar over, at det på disse kanter ikke gjorde tørvejr til en selvfølgelig, men man havde vel lov til at være lidt optimistisk.
"Vi kunne selvfølgelig vandre ned til hovedgaden og følge den, men der har du vel været... Vi tager et par smutveje, så går det også lidt hurtigere." Med et let puf med den arm, hun lod hvile omkring Renaéls, indikerede hun, at første del af ruten lå ned ad en mindre sidegade til højre for dem. På samme rute lå flere små forretninger og andre ting, der var værd at se. Blandt andet lå der en bager, som havde det mest velduftende brød, Venus minedes at have haft fornøjelsen af at stjæle. Nu havde bagning aldrig været hendes stærke side, men kardemommen, bagermesteren dryssede i sine morgenboller, var ikke til at tage fejl af. Det var et temmeligt billigt salgstræk, hvis man spurgte hende.
"Skulle du slippe mig, kan du bare følge din næse i retningen af bageren. Det tager lidt ekstra tid at hente brød der, men det er vandreturen værd." Og afsted vandrede Venus, mens hun sikrede sig ikke at miste elveren denne gang.
Renaél

Renaél

Healerlærling

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 55 år

Højde / 184 cm

Krystal 05.12.2015 12:50
Nok havde han blot tilbudt Venus sin arm for at være galant, men Renaél havde heller ikke glemt deres sidste møde, hvor han pludselig var blevet væk fra hende. Denne gang var omgivelserne naturligvis noget fredeligere, og Renaél kunne tillade sig at slendre i den retning, Venus havde udpeget, uden hastværk.
Duften fra havens blomster fulgte dem et stykke, efter de havde forladt tempelområderne, og Renaél kiggede nysgerrigt rundt på sidegaden. De var stadig i byens lidt finere kvarterer, vurderede han, og han snusede ind, da han kunne lugte det nybagte brød - af menneskeføde at være, duftede det faktisk umådeligt godt.

"Elverne bager også noget fantastisk brød. Det er ganske let, vejer næsten ingenting." Forklarede han, imens han alligevel kiggede langt efter bageren. Han selv havde desværre aldrig helt lært at mestre kunsten for bagning og madlavning.

Venus

Venus

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 167 cm

Venus 06.12.2015 19:30
Madlavning var heller ikke en egenskab, som Venus nogensinde havde lært sig. Hun vidst, hvordan man tilegnede sig mad - ganske vidst ikke helt lovligt -, men tilberedningen havde hun aldrig lært. Hendes evner rakte kun til at hakke grøntsager og koge te. Hun indsnusede duften fra bageriet, da de passerede bageriet.
"Virkelig? Jeg tror ikke, jeg haft fornøjelsen af at smage andet end elvervin." Venus førte dem rundt om et hjørne og ud på en mindre vej, der lå parallelt med hovedgaden. Man kunne se den gennem husene fra tid til anden. Solen lunede fra en næsten skyfri himmel, og man kunne se på de skarpe skygge, at det efterhånden var over middag. Måske skulle de være stoppet et sted og købt nogle snacks til forestillingen. Det var jo en slags tradition
"Men jeg ville gerne prøve det. Jeg har hørt gode ting om elvernes madlavning. Men det er jo ikke så mærkeligt, når alt, hvad I laver, har et godt ry i hvert fald i følge jer selv. Er det noget som helst, I ikke gør?" spurgte Venus venligt og mente ikke noget med at stikke lidt til det faktum, at elvere gik for at være ufatteligt glade sig selv og deres egen kultur.
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: jack
Lige nu: 1 | I dag: 8