"Du kender mig - jeg har svært ved at holde mig ét sted af gangen,"
Handark kunne ikke tilbageholde endnu et grin, da han hørte Gidions ord. Dette fremgik ikke det mindste håndende, taget dets varme i betragtning, men nærmere uforstående (hvis man overhovedet kunne pådutte et grin dette). Mennesket trak på et af sine skæve smil, seende imod Gidions øjne da han talte:
"Gammel?"
Han viklede sig ganske let ud af armene der hold omkring ham, givende Gidions nakke et let klem inden han forlod ham helt. Handark trådte ind i lokalet, seende sig omkring trods han var ganske bekendt med hans omgivelser. Han havde virkelig savnet dette sted.
"Hvad gør det så mig?"
Han kastede blikket over sin højre skuldre imod skikkelsen han netop havde trådt fra. Den enkelte af hans øjne blinkede imod Gidion da han lod det sidste ord faldende fra hans læber, fortsat ladende det skæve smil prægende hans læber.
"Så vidt jeg husker er du ikke den yngste i det her selskab,"
Lædertasken slap hans skuldre, da Handark viklede den fra sig og direkte ned på gulvet. Han rynkede brynene, ladende sig selv fremkalde en veltilfreds grimasse da han fornemmede presset fra sine skuldre blive løftende derfra. I en knap så smidig bevægelse strakte han sig, seende imod den anden imens han lyttede. Tanken omkring ungerne løbende omkring i de selv samme lokaler de befandt dem i, fik mennesket til at falde en smule fra virkeligheden de begge befandt dem i. Handark mindedes engang at have set børnene - i en ganske ung alder godt nok - men ikke desto mindre havde de glædet ham. Ville han en dag se dem igen? Han håbede da, at dette var en mulighed. Noget han måske kunne drøfte med Gidion, men det var ikke det første han ville lufte for det andet menneske. Han havde et andet foreslag, der var ham en lidt større vigtighed - men også kun lidt større.
"Ja, ja -"
Han mærkede hvordan smilet langsomt falmede en anelse. Tanken om hans forhenværende rejse, frembragte ikke enorm glæde i Handarks sind. Han havde oplevet værre rejser, sikkert, men denne havde været noget nær tidsspild. Om nok havde han gennemført hans arbejde, men den havde ikke givet ham noget godt - hverken ham eller hans medrejsende.
"Nordkrystallandet - vi var oppe og vende ved Dragorn, også tilbage igen,”
Han rynkede sine bryn, ikke tilbageholdende utilfredsheden der synes at have lagt sig over ham siden hans hjemkomst - eller begyndelsen af den, da de netop havde forladt portene til dværgenes by. Som de næsten havde sat fødderne der, havde de måtte forlade området igen - til menneskets ærgrelse.
”Vi besøgte ikke engang stedet rigtigt - vi så ikke byens indre, men kun porten der ledte ind til byen,”
To hænder bevægede sig igennem hans længe hår, imens han udledte et irriteret suk.
”Hvad siger du til det? Vi smed de vare der skulle leveres foran porten, og skulle forlade stedet omgående. Det var trods alt kun det, vi var blevet betalt for,”
Irritationen var til at ane i mandens tonefald. Blot en anelse, sammen med den lette trækning der var ved hans ene mundvig.