William morede sig gevaldigt over at manden så sig sur på ham, over hans lille nummer. Will måtte indrømme, til mandens forsvar, at det heller ikke var et spor fair trick. Det var et, som man kunne betegne som snyderig. Men som enhver anden krystallianer brugte han sine evner, når de gavnede ham, og det gjorde de bestemt i denne sammenhæng. Han blinkede kort til kvinden, ikke for at charmere hende eller noget, men blot for at vise, at han ikke bare sådan uden videre havde planer om at lade hende i stikken. Det gjorde man ikke. Will betegnede ikke sig selv som værende en gentlemand! Han havde for mange fejl, ifølge sin alt for fine familie, men deres opdagelse af ham, var da alligevel trængt lidt igennem. Bortset fra den del med at kvinder var sårbare og behøvede beskyttelse døgnet rundt. Sådan noget vås. De kunne sagtens forsvare sig selv. Og alligevel vågnede et beskyttergen i ham hver gang. Han brød sig ikke om at de blev behandlet skidt. Men det var ikke fordi det var kvinder, sådan var det med alle levende væsner han stødte på, på sin vej. Om det var mænd eller kvinder, kunne i sidste ende komme ud på et. ”
Så vidt jeg husker, stod jeg heller ikke op for mig selv, men for en anden. Og tro mig. Hvis ud var ædru nok min fine herre, så havde du også benyttet din magi mod mig.” påpegede han ret neutralt og undveg den næste knytnæve, ved at træde til siden. Det hele var ret meget nemmere når manden var fuld.
En meget stor af hans opmærksomhed, forsvandt dog fra den store mand foran ham, da en anden greb fat i kvinden. Seriøst! Nogle mænd forstod ikke et nej, måtte Will med let skam indrømme. Heldigvis var ikke alle mænd sådan, men flertallet i kroen var desværre. Et imponeret og ret beundrende smil ramte dog hans læber, da kvinden slog igen og slap ud af hans greb. Imens begyndte den anden fulderik at slå ud efter ham igen. Hvilket førte til at William knibsede på hans strube så han blev distraheret, for bagefter at skubbe hårdt til ham, så han ramlede hen over et bord og ret hårdt ned på gulvet. William var ikke den kraftigste fyr herinde, men han var ikke svag af den grund.
Flere mænd begyndte så komme dem nærmere og danne en form for cirkel rundt om dem, som Will bakkede tættere på kvinden, til hans ryg til sidst ramte hendes. ”
Tilsyneladende ikke.. Du må helt bestemt havde noget som andre kvinder ikke har.” og det var han også sikker på hun havde. Men det gjorde ikke at man kunne behandle hende sådan. Det virkede næsten som om, at hun var en salgs morskab for dem. En præmie svær at vinde, og sjov at lege med. Hvor kunne nogle folk dog være primitive. Will øjnede deres situation og det så ikke ligefrem godt ud. Indtil videre var de to mod ti.. ekstrem dårlige odds, taget i betragtning af at Will nok ikke var den bedste beskyttelse i verden. ”
Jeg håber du kan tilgive mig for det her.” kom der roligt fra ham, og stille så kun hun hørte ham. Han tog fat om hendes håndled, og så kom mørket. Flere af mændene var lige sprunget frem med angreb, men måtte nu indse at deres mål var væk. Som sunket i jorden.
Will var vant til at teleportere, men han vidste også at for folk, der enten aldrig havde prøvet det før, eller sjældent var udsat for det, var det meget surrealistisk. Mørket og farten bemærkede William stort set aldrig. Det var naturligt, men det ville fungere lidt som en alt for hurtig rutjebanetur, der for kvinden ville komme meget uventet. Der gik ikke mange sekunder før de stod solidt på jorden igen, et par gader væk fra kroen i en mindre gyde. Den var ikke voldsomt dunkel, men den var lidt afsidig. ”
Sorry about that.”
Gift med Isadora