Ithilwen vidste godt selv at hun havde ryddet sig ud i problemer, som måske var lidt større end hun havde regnet. ”
Hvis ikke du havde tænkt den tanke, hvad er det så du ønsker af mig? Du er ikke ligefrem kendt for blot at ville føre en samtale med os elvere.” svarede hun ham, som hun drejede hovedet efter hans bevægelser. Man kunne endda se at hendes øre lavede små bevægelser, alt efter hvor han befandt sig, og hvis der kom ekstra lyde, som at en gren knækkede eller der blev skubbet let til nogle visne blade. Alle lyde kunne hjælpe hende her, men som der kom flere, begyndte det hele at blive lidt mere kompliceret.
”
Jeg skal med glæde gøre den spændende for dig.” svarede hun ham stille, uden rigtig at ville give mere til samtalen. For valgte han og tage kampen uden magi, skulle hun nok sørge for at give ham en slåskamp han sent ville glemme.
Ithilwen bed tænderne sammen. Hvis ikke hun havde gjort det, ville hun uden tvivl havde givet sig til at råbe af ham. Den elverkvinde var knap nok gået over sit teenagestadie og på nogle punkter, var hun stadig bare et barn, og at han alligevel havde angrebet hende, faldte ikke i god jord. Dertil var hun også en meget tæt og god ven af Ithilwen, hvilke heller ikke lige talte til Kravenohs fordel. ”
Sig mig, hvad har vi gjort siden at du ikke kan holde snuden for dig selv?” spurgte hun irriteret og brød sig ikke om hans lille leg.
Knivende hørte hun nemt som ingenting, og hun havde også, med en del besvær, fået lyttet sig frem til at der måtte være to ekstra ud over Kravenoh selv. Godt at Maerwen havde fortalt om hvilke evner han besad, ellers ville hun i dette øjeblik havde været helt forvirret. Hun flyttede sig i en glidende bevægelse til siden, da knivende kunne høres gennem luften og undgik derfor at blive ramt endnu engang. En hun var ikke så heldig hvad nålen angik. Den ramte ikke perfekt på, da hun havde flyttet sig fra sit oprindelige ståpunkt, men alligevel mærkede hun en spids nål trænge ind gennem hendes tøj og ned lige over hendes albue. Hendes arm begyndte hurtigt at blive følelsesløs, som hun hev nålen ud af sin arm med et sammenbidt ansigstræk. Nålen, som hun havde taget ud af armen, lagde hun hurtigt og diskret ned i en lille taske ved hendes side, men fik hurtigt andre ting at tænke på, som hendes arm virkede mere og mere lammet. Hun bed tænderne sammen, og førte sin anden hånd over stedet, i håb om at hun kunne få taget noget af væsken ud med sin magi. Det lykkedes hende også at få omkring halvdelen ud, men resten var gået i blodbanden, og selvom hun nu godt kunne mærke sin arm, var den ikke til den store hjælp. Hun kunne bare håbe på at effekten ville aftage efter at hun havde taget noget af giften ud. Hun drejede hovedet rundt for at finde ud af hvor alle væsnerne befandt sig, som hun holdte den anden kniv beskyttende op foran sig. ”
Du er simpelthen heller ikke mand nok til at klare det her uden at lamme mig? Tænkt, jeg tror slet ikke du er så magtfuld, som du forsøger at overbevise alle om.” hun lærte nok aldrig at holde kæft.