Han smilede skævt til hende, skævende mod den 'levende' boble af vand som den skiftede positur mens hun fortalte.
'' Jeg kender dig efterhånden.. '' Svarede han idet han strakte sig, stadig betragtende sin jævnaldrende fælle. De var trods alt vokset op, næsten sammen. Dog havde deres uddannelser taget hver sin retning, hun var mere kriger en spejder hvor han var mere spejder end kriger. Efter tyve års tid med hård træning af hans udholdendehed såvel som hans fysik og styrke, havde man simpelthen valgt at han bare var bedre egnet som spejder end kriger, hvor meget han end gerne ville kæmpe og beskytte sit folk. Umiddelbart havde han fundet sin egen vej hvad angik kampteknik, hvor det gjaldt om at være usynlig og hurtig, såvel som hurtigt tænkende.
Spejderlivet tog da også en del af hans energi ud af ham, mens det til andre tider var lidt for overvældende og han stadig ville have energi efterfølgende.
Han tvivlede dog på at han ville have nogen energi tilbage efter den kommende vagt.
''Ah ja, Haldír kan være lidt af en tørvetriller. '' Han skar en grimasse, havde selv været på patruljer med denne knotne elver der aldrig synes at smile en eneste gang. At manden overhovedet havde sig en kone var for Rhovandír nærmest et mirakel.
'' Men hey, idet mindste ved jeg da at jeg kan finde våben hvis det skulle komme an på det under min vagt. '' Dette var sagt med et grin. Han lo sjældent omkring andre elvere, gav oftest bare smil af sig, men med Wen var det noget andet, han følte han kunne være lidt mere fri og afslappet sammen med hende.
Han bøjede sig ned mod sine støvler var begyndt at tage dem af idet han pludselig følte det kolde vand over sin ryg og sit hovede, et lettere umandigt hvin forlod ham idet han straks rettede sig op. Han burde have sagt sig selv at hun ville gøre dette.
''Du kunne da idet mindste have givet mig lov til at trække af mine støvler din tosse. '' Brokkede han, for et øjeblik helt alvorlig inden han brød ud i et grin igen, rejste sig op og sjoskede ud i vandet, nu han alligevel var sjaskvåd.
'' Der kan hurtigt blive lidt mere end vandplaskeri, dette er jo ikke ligefrem kilderne. '' grinte han, lod algerne på stenene under hendes fødder få en smule mere vækst via hans magi, så selv den mindst bevægelse kunne få fødderne til at glide under hende.
Spejder/urtekyndig - Elver