Sir George Gallagher

Sir George Gallagher

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 27 år

Højde / 191 cm

George 08.03.2012 18:17
Yanno havde efter en uges næsten konstant søgen haft succes med at spore Isis' overfalder, og der var blevet aflagt rapport til George. Det havde overrasket ham meget at blive henvist til Lorgaths herregård. George havde før gjort forretninger med manden, om end han kun kortvarrigt havde hilst på ham i person. Kammertjeneren havde ikke kunnet forklare nærmere om hvem, der kunne have stået for overfaldet, og George havde ikke i sinde at gå uforsigtigt frem. Det kunne i princippet være hvem som helst til stede på herregården, og George ville ikke drage forhastede konklussioner.
Det var derfor med største forsigtighed, George havde besluttet sig for at tage af sted. Han havde fundet en undskyldning overfor Isis selv, der var ved at have det godt nok til snart at tage hjem, og havde gjort sig klar til at tage af sted. Han havde ingen våben på sig; det ville se mærkværdigt ud, når han ikke bar det normalt, og han havde påklædt sig med største forsigtighed i et elegant, men funktionelt sæt tøj, der lod ham have større bevægelsesmulighed end han var vant til. Han vidste ikke hvad, der ventede ham, men han var parat, da han skulle til at gå, hvor Yanno havde stoppet ham og insisteret på at tage med, og efter en længere diskussion, var det blevet vedtaget.
Derfor var der to ryttere, der nu nærmede sig herregården, to ryttere, der nåede gårdspladsen og to ryttere, der sad af og overlod hestene til en staldknægt. De nærmede sig hoveddøren, George forest og Yanno nogle ærbødige skridt efter ham. George var bekymret for den aldrende mand. Ikke at han var for gammel til at forsvare sig, men George frygtede, han ikke var stærk nok. Uden nogen form for magiske evner og stadig ikke tilvændet livet i Krystallandet, var Yanno faktisk mere en klods om benet på George end noget andet, men han havde ikke kunnet overtale ham til at blive hjemme.
De nåede døren, og George lod et par slag falde mod den, før han kort så op mod eftermiddagssolen, der efterhånden var ved at genvinde en smule af sin styrke. Det var et strålende vejr, der ikke bragte megen mistanke om ondskabsfulde handlinger og intentioner, men George havde for længst lært ikke at lade sig nare så let.
Lorgath Arkio Korbin

Lorgath Arkio Korbin

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Vampyr

Lokation / Dianthos

Alder / 2894 år

Højde / 190 cm

Lorgath 08.03.2012 19:36
Lorgath var blevet mere eller mindre rask oven på episoden med dybhavskvinden. Han sad lige nu på anden etage med en tilfædig bog, iklædt en sort skjorte, sorte bukser og en fin jakke med sølvknapper. Håret var som altid redt godt tilbage og hans adelssværd sad i bæltet, sammen med en dagger - en permanent del af påklædningen.
Hans koncentration blev brudt af en banken på hoveddøren neden under, men han rejste sig ikke, før han kunne høre Ashmon gå ud fra sit værelse. Det skete kort efter, og da gik Lorgath ned til det værelse han i meget sjældne tilfælde brugte hvis han skulle få besøg om dagen. Han vidste godt, at det ikke var Nadia eller Xenix.

Nej, der var en svag duft af blomster og en karakteristisk lugt af jord. Han genkendte den som Georgie Gallagher. Sammen med hans lugt var der en anden lugt af parfume. De var to derude.
Lorgath gik hen og satte sig ved sit bord med en afslappet attitude, mens han lod sin hushovmester gøre arbejdet om at byde de to gæster indenfor.
Hvorfor han overhovedet var vågen så tidligt var ham en gåde. Xenix sov stadig.

Ashmon gjorde som herren havde forventet det, da der blev banket på, rejste sig, rettede på sin butterfly og gik ud til døren, hvor han uden tøven åbnede. Han smilede til de to nytilkomne gæster mens han stod der i døren.
"Åh, god eftermiddag, De herrer! Hvad kan jeg gøre for Dem?" Spurgte hushovmesteren, med en dyb, hæs og dog frisk stemme. Han stod rank, hvilket virkede en smule underligt for en mand på hans alder.
Sir George Gallagher

Sir George Gallagher

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 27 år

Højde / 191 cm

George 08.03.2012 21:14
George fornemmede på sin kammertjener hvor nervøs manden var, men det var kun noterbart for den, der virkelig kendte mandens adfærd. Yanno havde aldrig været glad for at tage med George rundt i Krystallandet, men han følte sig alligevel forpligtet til at ledsage sin herre i denne sag. George vidste, manden troede, han ville handle overilet eller mod sin intelligens, men det kunne aldrig falde George ind. Måske kunne han i visse tilfælde være temmelig.. impulsiv, men i et så alvorligt ærinde, der havde potentialet til at udvikle sig i en mere farlig retning, ville George altid lade fornuften råde og tøjle den mere uforudsigelige side af sig selv.

Der gik lidt tid, hvor de ventede uden for døren, og George stillede sig roligt afventende med hænderne samlet bag ryggen og ventede blot, mens Yanno stod som forstenet bag ham, hans ansigt lagt i ulæselige folder.
Da Ashmond åbnede døren efter nogle minutter, lod George hænderne falde ned ved siden, en gestus fr at vise sig selv som harmløs. Det var ikke noget, han gjorde bevidst, bare en gammel vane. Smilet blev høfligt gengældt.
"God eftermiddag, min gode mand. Jeg ønsker at vide om Deres Herre er til stede og muligvis ville gøre mig den ære at skænke mig en halv time af sin tid?" Georges stemme var høflig og poleret, ordene intet afslørende om hans ærinde, der ikke var beregnet for alles ører.
At Ashmons holdning var så rank, var ikke noget, der rigtigt rørte George. Tilbage i England var det tit set at en ældre herre blev udstyret med et rygkorset for at holde på kropsformen.
Lorgath Arkio Korbin

Lorgath Arkio Korbin

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Vampyr

Lokation / Dianthos

Alder / 2894 år

Højde / 190 cm

Lorgath 09.03.2012 00:36
Ashmon stod et stykke tid og så Gallagher fyren an efter denne havde talt, men smilte så til ham, lige så høfligt som manden havde talt.
"Ah ja, selvfølgelig! Herren har faktisk et tidsrum muligt i de tredive minutter, De har brug for. Hvis De vil følge med mig, så skal de straks få ham at se!" Udbrød han entusiastisk, før han vendte om, ganske elegant og ledte vejen ind til Lorgath. Han kom med nogle tilfældige udtalelser på vejen, blandt andet om de to gæster ønskede nogle forfriskninger og generelle småting.

Da de var inde i rummet, stillede Ashmon sig ved døren med hænderne bag ryggen og Lorgath rejste sig fra sin stol for at imødekomme dem. Naturligvis overså han, for nu, kammertjeneren, som det var adelig skik og gik direkte hen til Gallagher, for at stoppe op en armslængde fra ham.
"Gallagher. Det er en glæde at møde dig igen," hilste han med et høfligt, dog tilbagetrukkent smil. Han rakte enbehandsket hånd frem mod Gallagher - Dem havde han altid på når han skulle hilse på folk.
"Men jeg er sikker på at du har en god grund til at komme så pludseligt?
Sir George Gallagher

Sir George Gallagher

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 27 år

Højde / 191 cm

George 09.03.2012 00:51
George var klar over, han blev set an, men lod sig ikke mærke. Det var almindelig skik og brug ved uventede besøg, og han bar det med ophøjet ro. Det overraskede ham dog en hel del, tjeneren end ikke behøvede at spørge sin herre, før han lovede noget, men han lod sig ikke mærke med det. Hver sin husstand, hver sin skik.
Han fulgte efter Ashmon med Yanno få skridt bag sig, lyttede til tjeneren og svarede høfligt på de forskellige ting, afvisende til forfriskninger, indtil de nåede frem til rummet, hvor han godt bemærkede, tjeneren stillede sig i lokalet. HVordan skulle han lige komme uden om den? Han tænkte, mens han med et høfligt smil gik Lorgath i møde. Hans egne hænder var ligeledes behandskede, da han havde erhvervet sig nogle småskrammer, og den sorte og hvide handske mødtes, lorgaths læder gnidende kortvarrigt mod det blødere materiale af Georges. Håndtrykket var fast, men krotvarrigt, før de begge gav slip, og George lagde hænderne bag ryggen foldet over hinanden.
"Naturligvis," sagde han og vendte sig så halvvejs mod sin kammertjener.
"Yanno, er De god at vente udenfor? Hvad jeg har at sige er kun for mr. Korbins ører!" Hans stemme var rolig og velovervejet, og intet lugtede af alvoren i det emne, han ønskede at diskutere. Yanno røbede intet om det ubehag og den modvilje, han følte for at efterlade sin unge herre, men han bukkede dog og gik udenfor døren for at vente, stiv som et bræt i sin gang. Forhåbentligt ville den anden tjener også trække sig tilbage eller blive sendt bort. George kunne kun håbe, hans diskretion ville virke uden at vække anstød. Han så mod Lorgath igen, stadig smilende roligt.
Lorgath Arkio Korbin

Lorgath Arkio Korbin

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Vampyr

Lokation / Dianthos

Alder / 2894 år

Højde / 190 cm

Lorgath 09.03.2012 01:04
Lorgath trak hånden til sig efter at have rystet hånd med George. Han hægtede tommelfingeren i sit bælte, mens George talte og vidste udmærket godt hvor dette førte hen. Samtalen skulle være under fire øjne. Selv så Lorgath kort Ashmon i øjnene med et alvorligt blik.
"Gå ud og sig til kokken, at han skal forberede min aftensmad. Derefter har du resten af aftenen fri til hvad end du lyster," foklarede Lorgath ganske roligt. I kodet sprog ville dette betyde, at Ashmon skulle være opmærsom, men ikke lade andre opdage det. Ashmon bukkede med et smil og forlod lokalet.

Da døren blev lukket, gik Lorgath hen og satte sig.
"Sid endelig ned, Gallagher, så kan vi tale om dine nyheder," sagde han, med en håndgestus mod stolen over for. Den var omtrent lige så komfortabel som hans egen. Lorgath tog begge handsker af og hældte lidt whisky op i et glas og tog en god slurk af det - godt nok skulle det op igen senere, men det var en fin måde at fremstå som værende alt andet end en vampyr - før han igen vendte opmærksomheden mod Gallagher.
Sir George Gallagher

Sir George Gallagher

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 27 år

Højde / 191 cm

George 09.03.2012 01:46
George var forholdsvis lettet over, Ashmon blev sendt bort også. Dette var virkelig ikke noget at diskutere over for en tjener af nogen art, og han fattede ikke mistanke til Lorgaths forklaring. Det ville dog ikke undre ham, vhis manden var mistænksom. Han havde grund til det, selvom George ikke var klar over det.
George fulgte Lorgath hen til bordet, da døren havde lukket sig, og han tog plads i den anviste stol, hvor han sad rank og bare betragtede manden, mens han hældte den gyldne væske op. Det trak kort i Georges trang efter alkohol, men han tog sig voldsomt sammen og lod manden fortsætte opskænkningen, før han talte.
"Jeg beklager den noget mystiske start, men emnet er af største diskretion. Ser De, for en uges tid siden havde jeg den ubehagelige oplevelse at finde en kvinde døende, hendes skader meget alvorlige. Jeg har haft folk ude lige siden for at spore hendes angriber, og efter nogen tid er det lykkedes. Nu må De ikke blive urolig over min meddelelse, men jeg har grund til at tro, det er en i Deres tjeneste, der er ansvarlig. Hvem det er, har jeg desværre ingen anelse om, men jeg fandt det bedst at kontakte Dem angående det, før jeg gør andet. Jeg aner intet om Deres husholdning og vil ikke trænge mig unødigt på, men jeg finder sagen dybt alvorlig og ønsker en afklaring. Alt De eventuelt vil kunne bidrage med er velkomment." Han afsluttede sin enetale med at slå ud med begge hænder i en beklagende og let undskyldende gestus. Han havde ingen anelse om, det faktisk var Lorgath selv, der var overfaldsmanden, ej heller hvad manden faktisk var, var faldet ham ind. Lorgath var jo en respekteret mand, et bekendtskab af hans egne, og da det i forvejen faldt George svært at tænke ondt om nogen, var sandheden ham meget fjern.
Lorgath Arkio Korbin

Lorgath Arkio Korbin

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Vampyr

Lokation / Dianthos

Alder / 2894 år

Højde / 190 cm

Lorgath 09.03.2012 02:05
Lorgath ventede spændt på en forklaring, men så snart det kom frem til et overfald og at Lorgaths stab var under mistanke, tog han et dybt åndedrag - i virkeligheden en skjult indsnusen - og hans mistanker på George var korrekte. Han kunne lugte den forbandede kvinde på ham! Dette var nok til at han rejste sig meget brat og stirrede på George, tavs, intenst og i et godt stykke tid. "Du er helt sikker? Hvis en i min stab er en overfaldsmand, så kan jeg ikke føle mig tryg. Jeg bryder ikke om din mistanke, Gallagher, men den er taget til efterretning," sagde han i et toneleje der tydeligt viste hvilket ubehag han havde ved at være under tag med mordere. Det hele var ren opvisning. I virkeligheden kom ubehaget fra det faktum, at han kunne lugte det fandens kvindemenneske på Gallagher!

Han gik hen fra sin stol for at gå lettere rastløs rundt i lokalet. Teknisk set kunne han bare tage Gallagher til fange eller bare dræbe ham lige her og nu, på stedet. Manden var ikke bevæbnet, ej heller var hans kammertjener. Det ville være så let som ingen ting. Han kunne gå lige hen til manden, vride halsen om på ham, skrive sit navn i panden på ham og klynge ham op et tilfældigt sted for at få sit ry til at blive større. Og Yanno ville være en fantastisk fødekilde.

Nej. Ikke i dag.

Lorgath kunne faktisk godt lide manden. Gallagher havde bare puttet sig selv i en ret uheldig situation, men manden var naiv og Lorgath havde flere tusinde års erfaring i at lyve sig frem. Derudover var Gallagher vejen frem til penge, som Lorgath ikke ville få hvis han dræbte ham.
"Hvis det du siger er korrekt, så må jeg hellere få startet en efterforskning af min stab, som Ashmon vil være overhoved for. Dette er sket for min stab, endte ved mit hjem og derfor må jeg hellere tage over herfra. Når jeg har fundet ud af hvem synderen er, skal jeg naturligvis få ham straffet og sende nyhed om det til dig," forklarede han, mens han stillede den mest beklagelige grimasse op. Han virkede helt fortabt, mens hans indre sydede af ren og skær had. Så længe dybhavskvinden ikke så ham igen skulle det hele nok gå.
Sir George Gallagher

Sir George Gallagher

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 27 år

Højde / 191 cm

George 09.03.2012 21:56
Det havde været uundgåeligt for George at komme til at bære hendes fært, på trods af han ikke havde haft den mindste fysiske kontakt med hende de sidste par dage, ikke en gang for at støtte hende, når hun bevægede sig rundt. Men han havde tilbragt megen tid ved at sidde ved hendes side, så det var nok derfra færten kom.
George tøvede, men blev siddende, da Lorgath rejste sig op, og han troede, han kunne sætte sig ind i mandens tanker, selvom det selvfølgelig var en umulighed - omstændighederne taget i betragtning.
"Jeg beklager de dårlige nyheder, men ja, jeg er sikker ... Selv da jeg fik beskeden, bad jeg mine mænd fortsætte undersøgelserne for at finde ud af om det kunne være et trick, men alle spor stoppede foran Deres dør ... JEg forstår naturligvis den situation, De befinder Dem i, og jeg fandt det bedst at komme for at informere Dem om opdagelserne så snart, jeg var sikker i min sag." Han slog ud med begge hænder mens, han talte, et beklagende udtryk indtagende hans øjne. Men han var for sikker.

George betragtede ham i tavshed, mens han vandrede op og ned ad gulvet. Han havde vidst, hans ord ikke ville bringe meget glæde til manden, for at sige det mildt, og han ville ikke selv have reageret mindre stormfuldt, havde beskeden været rettet mod ham. Den fare, han selv befandt sig i i øjeblikket, var ikke gået op for ham, og havde han været bevidst om, det var manden selv, der havde stået for overfaldet, havde han aldrig været dum nok til at vandre direkte op til hoveddøren og konfrontere ham. Ikke i mandens eget hjem på hans præmisser. George havde alt for mange gange set hvordan folk bare forsvandt til at kunne være så hovedløs, men nu havde han altså et alt for godt billede af Lorgath.

Han lyttede alvorligt til Lorgaths ord og havde ikke forventet mindre. Han kom selv på benene og nikkede roligt til manden.
"Det ville jeg anbefale Dem, ja," sagde han alvorligt, "og jeg er naturligvis klar over, De må ønske at tage sagen i egen hånd. Jeg har desværre meget lidt information at give Dem, men De skal få hvad, jeg ved om sagen. Kvinden ønskede ikke, jeg personligt skulle gå ind i affæren, og hun har ikke villet fortælle mig noget om overfalderen. Alt, jeg ved er, hvad jeg har kunnet udlede fra hendes tilstand og let usammenhængende forklaringer - og igen, det er ikke meget. Vi har at gøre med en vampyr, så meget er sikkert, men ud over det har jeg intet signalement, ingen kendetegn, intet ud over det sædvanlige. Det lykkedes hende i midlertid at såre manden; så vidt jeg kunne forstå fik hun jaget en issyl i siden på ham ... Det vil også kunne lette Deres efterforskning ... Meget andet har jeg desværre ikke at gå efter, men jeg håber, det er nok ... Skulle De ønske det, kan jeg udspørge hende yderligere, men hun er vist stadig chokeret over hændelsen, og jeg har forsøgt ikke at nævne det for hende." Det var det bedste, George kunne tilbyde, selvom det ikke var meget. Isis havde nægtet at udtale sig til ham omkring overfalderen og havde været skræksslagen på det nærmeste, da han havde sendt sine mænd ud.
"Jeg kan kun bede Dem være forsigtig. Kvinden forekommer mig på ingen måde svagelig, og De ved sandsynligvis nok om vampyrer til at vide, personen vi har med at gøre kan være yderst farlig ... Det er mit største håb, De kan lokalisere ham hurtigt - for alles skyld." Hans blik var yderst alvorligt, og hans bryn rynket let, og han fæstnede sit blik i Lorgaths.
Lorgath Arkio Korbin

Lorgath Arkio Korbin

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Vampyr

Lokation / Dianthos

Alder / 2894 år

Højde / 190 cm

Lorgath 10.03.2012 02:47
Alt i mens George spildte ud med informationer, kunne Lorgath regne ud, at denne situation ikke var specielt heldig. At manden vidste det var en vampyr der havde overfaldet dybhavskvinden gjorde så sandelig ikke situationen meget bedre og Lorgath vidste at det kom til at tage tid for ham at regne den ud. Heldigvis ville det samtidig også tage tid at lokalisere end morder, som aldrig skulle ses så mon ikke han kunne få det til at udspille sig korrekt.
"Ingen af mine tjenestefolk kan være vampyrer, med mindre de har overtalt sig vej til udelukkende at tage nattevagter. Så igen, er der nogle af dem der har været på flerdages ferier og hvad jeg ved af, så kan nyskabte vampyrer godt have en tendens til at være ude af kontrol. Det er i hvert fald det, mine okkulte bøger fortæller. Om det er korrekt, er ikke til at vide," mumlede han eftertænksomt, mens han gned sig om hagen.

Så vendte han sig mod Gallagher igen.
"Jeg behøver ikke tale med hende, hvis hun ikke ønsker at være mere end højst nødvendigt indblandet. Min hushovmester er en fantastisk dygtig mand når det gælder undersøgelser. Vi vil få ordnet problemet, Gallagher, og jeg vil sørge for en retskaffen straf til personen ansvarlig for dette," "lovede" han, før han igen gik hen og satte sig ned.
"Jeg ville hellere end gerne have sendt dig af sted med en hilsen til hende om god bedring.. Men det ser ud til at hun har været udsat for lidt af et traume, så det er måske bedst, hvis dette holdes blandt os to, og vores øverste tjenere?"
Sir George Gallagher

Sir George Gallagher

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 27 år

Højde / 191 cm

George 10.03.2012 16:13
At det var en vampyr, der havde angrebet Isis var sådan set det, der havde været lettest at udlede og samtidig var det det eneste, hun havde fortalt ham. Da han selv før havde haft det der meget mærkværdige møde med en vampyr og selv havde mærket tænderne i sin hals, havde det ikke været svært for ham at genkende sårtypen.
Han betragtede Lorgath med et roligt, men alvorligt blik, mens han talte.
"Jeg ved ikke så meget om den slags; har kun krotvarigt mødt en selv, og det er ikke et emne, jeg har studeret eller sat mig ind i. HVorvidt nogle af Deres tjenere kan eller ikke kan være det, skal jeg ikke kunne sige, men det lader til, De har større forstand på det end jeg - hvilket kun er en god ting i den givne situation." Han nikkede kort, afmålt.

Da Lorgath vendte sig rundt, mødte George hans blik. Han lyttede og nikkede igen, betragtede manden, mens han igen tog plads, men da der ikke var meget, der holdt ham nu, hans ærinde var fritlagt, blev han selv stående.
"Så vidt jeg forstod på hende ønskede hun sagen overgivet til myndighederne. Jeg gik kun selv ind i den, fordi jeg ved hvor langsomt, de arbejder, og alle spor ville have været væk, havde jeg fulgt hendes ønske ... Og det glæder mig såre, De vil se til, der bliver gjort noget i sagen ...! Og med al respekt tror jeg nok, det er bedst, vi holder det til os selv for nu, ja. Jeg skal informere hende, når sagen er afklaret, men ikke før. Hun har bekymringer nok for øjeblikket med at komme sig ... Får De brug for nogen form for assistance, er De velkomen til at kontakte mig." Han stak en hånd inden for jakken og trak et visitkort frem, som han rakte Lorgath mellem to fingre og med en elegant bevægelse med hånden.
"Jeg værdsætter Deres velvilje til at hjælpe, mr. Korbin, på trods af den ubehagelige situation, jeg har sat Dem i. Det er en tjeneste, jeg sent vil glemme," sagde han taknemmeligt og smilede venligt, selvom alvoren aldrig rigtigt forlod hans øjne. Havde han kendt til sandheden i situationen, var disse ord aldrig kommet fra ham. Intet af det, han havde sagt i dag ville faktisk være blevet sagt, hvis han havde kendt sandheden. Han vill enok være gået temmeligt anderledes til værks.
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 1