Det havde været uundgåeligt for George at komme til at bære hendes fært, på trods af han ikke havde haft den mindste fysiske kontakt med hende de sidste par dage, ikke en gang for at støtte hende, når hun bevægede sig rundt. Men han havde tilbragt megen tid ved at sidde ved hendes side, så det var nok derfra færten kom.
George tøvede, men blev siddende, da Lorgath rejste sig op, og han troede, han kunne sætte sig ind i mandens tanker, selvom det selvfølgelig var en umulighed - omstændighederne taget i betragtning.
"Jeg beklager de dårlige nyheder, men ja, jeg er sikker ... Selv da jeg fik beskeden, bad jeg mine mænd fortsætte undersøgelserne for at finde ud af om det kunne være et trick, men alle spor stoppede foran Deres dør ... JEg forstår naturligvis den situation, De befinder Dem i, og jeg fandt det bedst at komme for at informere Dem om opdagelserne så snart, jeg var sikker i min sag." Han slog ud med begge hænder mens, han talte, et beklagende udtryk indtagende hans øjne. Men han var for sikker.
George betragtede ham i tavshed, mens han vandrede op og ned ad gulvet. Han havde vidst, hans ord ikke ville bringe meget glæde til manden, for at sige det mildt, og han ville ikke selv have reageret mindre stormfuldt, havde beskeden været rettet mod ham. Den fare, han selv befandt sig i i øjeblikket, var ikke gået op for ham, og havde han været bevidst om, det var manden selv, der havde stået for overfaldet, havde han aldrig været dum nok til at vandre direkte op til hoveddøren og konfrontere ham. Ikke i mandens eget hjem på hans præmisser. George havde alt for mange gange set hvordan folk bare forsvandt til at kunne være så hovedløs, men nu havde han altså et alt for godt billede af Lorgath.
Han lyttede alvorligt til Lorgaths ord og havde ikke forventet mindre. Han kom selv på benene og nikkede roligt til manden.
"Det ville jeg anbefale Dem, ja," sagde han alvorligt, "og jeg er naturligvis klar over, De må ønske at tage sagen i egen hånd. Jeg har desværre meget lidt information at give Dem, men De skal få hvad, jeg ved om sagen. Kvinden ønskede ikke, jeg personligt skulle gå ind i affæren, og hun har ikke villet fortælle mig noget om overfalderen. Alt, jeg ved er, hvad jeg har kunnet udlede fra hendes tilstand og let usammenhængende forklaringer - og igen, det er ikke meget. Vi har at gøre med en vampyr, så meget er sikkert, men ud over det har jeg intet signalement, ingen kendetegn, intet ud over det sædvanlige. Det lykkedes hende i midlertid at såre manden; så vidt jeg kunne forstå fik hun jaget en issyl i siden på ham ... Det vil også kunne lette Deres efterforskning ... Meget andet har jeg desværre ikke at gå efter, men jeg håber, det er nok ... Skulle De ønske det, kan jeg udspørge hende yderligere, men hun er vist stadig chokeret over hændelsen, og jeg har forsøgt ikke at nævne det for hende." Det var det bedste, George kunne tilbyde, selvom det ikke var meget. Isis havde nægtet at udtale sig til ham omkring overfalderen og havde været skræksslagen på det nærmeste, da han havde sendt sine mænd ud.
"Jeg kan kun bede Dem være forsigtig. Kvinden forekommer mig på ingen måde svagelig, og De ved sandsynligvis nok om vampyrer til at vide, personen vi har med at gøre kan være yderst farlig ... Det er mit største håb, De kan lokalisere ham hurtigt - for alles skyld." Hans blik var yderst alvorligt, og hans bryn rynket let, og han fæstnede sit blik i Lorgaths.